Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chciałem zasięgnąć rady...Dobry znajomy chce zakupić 750i v12 wiadomo(flagowy model bmw).Człowiek nie jest zamożny,dlatego chciałem sie dowiedzieć ile kosztuje roczne utrzymanie takiego auta?nie wliczając ubezpieczeń,paliwa.Same części eksploatacyjne,diagnozy,serwisy.Wiem że to wszystko zależy od tego jak często się psuje,ale chce wiedziec czy to auto dla zwykłego śmiertelnika.Prosze o posty osoby które jeżdżą na co dzień takimi autami,z góry dziekuje i pozdrawiam.
Opublikowano

Witam.

 

Co do V12 bardzo fajna jednostka. Duży moment obrotowy i dużo mocy. Odnośnie eksploatacji to jeśli się będzie dbać to nie jest tak źle. Części do silnika są drogie bo jest tam wszystko x2. Np przewody zapłonowe są x2, dwie kopułki i dwa palce. Świec jest 12 i jedna kosztuje ok 50 zł (NGK) układ zapłonowy ( kable, kopułka, palce ) ok 2500 zł firmy BREMI. Wiadomo klocki wahacze czy inne rzeczy są takie same jak w innych E38. ja użytkuje od 5 lat i jak na razie nie narzekam. Jedynie co wymieniłem to wiadomo świece filtry oleje i pasek wielorowkowy. Pewnie wiele osób napisze żeby kupić 4.4. Fakt tańsze w utrzymaniu ale na V12 trzeba amatora. Tak na marginesie rozrząd w 4.4 jest droższy niż w 5.4. No niestety nie każdy może być w klubie 750. Pozdrawiam

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

To zależy czy auto ma być na co dzień do pracy i stania w korkach czy na weekendowe wypady i długie trasy (jak w moim przypadku). Jestem mega zadowolony z tego auta. Innego silnika niż V12 już nie widzę :D

Co do kwestii mniej przyjemnych. Jeżeli coś jest do robienia to nie należy oszczędzać bo potem wróci to x2 jak nie więcej. Oczywiście 12 świec, 7,5l oleju, 2 filtry powietrza.

Nie zgodzę się Gawor89. Hamulce są inne (większe tarcz) Wiec koszt też większy.

Dodam jeszcze że dla dźwięku tych 12 cylindrów warto jest ponosić te koszta.

Opublikowano
tak masz racje tarcze w 750 i 740D są takie same..przepraszam za błąd tak samo jak i sprężyny są inne w 750 i 740D niż w innych modelach
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano
Wszystko zalezy od tego, ile bedzie przejezdzal kilometrow w miesiacu. Jezeli wiecej niz 1000, a nie moze sobie pozwolic na wieksze wydatki zwiazane z samochodem, to ja bym odpuscil. Lepiej nie miec 750tki, niz ja potem drutowac.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Myślę podobnie jak kolega "Panfil".Jeżeli Twój kolega liczy "każdą złotówkę" to raczej niech sobie odpuści temat :?

Faktem jest że V12 to sprawdzona konstrukcja,ale trzeba brać pod uwagę to,że są to już wiekowe auta.Jeżeli chce uniknąć potencjalnych kosztów związanych z eksploatacją "750" to lepiej dać sobie spokój.Takie jest moje skromne zdanie na ten temat :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.