Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

J/w podczas otwierania i zamykania szyberdachu okropnie coś skrzypi i przeskakuje na takim pazurku przy silniczku.Może ktoś przechodził podobne przypadłości i wie czy zdjęcie silniczka z przesmarowaniem coś pomoże.Dodan jeszcze że rozregulowała się synchronizacja szyber-roleta.

Pomocy .

Opublikowano
Mi też zaczyna ciężko szyber chodzić i boję się, aby nic się tam nie popsuło, czy ktoś wie gdzie to się smaruje. Psikałem od góry w prowadnice WD40, ale niewiele pomogło.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Mi też zaczyna ciężko szyber chodzić i boję się, aby nic się tam nie popsuło, czy ktoś wie gdzie to się smaruje. Psikałem od góry w prowadnice WD40, ale niewiele pomogło.

 

Prowadnic szyberdachu nie wolno smarowac WD-40 !!!!

Zazwyczaj prowadzi to do jeszcze szybszego zatarcia mechanizmu a

w konsekwencji uszkodzenia silnika lub sprzegla.

 

Zasadniczo serwis szyber dachu powinien byc robiony przynajmniej raz

na rok zeby uniknac jego uszkodzenia, procedura obejmuje

 

1) usuniecie z okolic prowadnic wszelkich sladow kurzu, piachu, lisci i

innych rzeczy ktore sie tam moga znajdowac

 

2) DOKLADNYM wytarciu wszystkich sladow po starym smarze,, az do

pozostawienia czystych metalowych powierzchni. To dosc trudna czesc

roboty ja pomagam sobie odpowiednio wygietym drutem z nalozona

szmatka zeby dotrzec do mozliwie wszystkich miejsc

 

3) nalozeniu czystego swiezego smaru - nie powinno sie stosowac smarow

z grafitem ani czasteczkami miedzi, najlepsze sa smary na bazie

teflonowej (w kolorze bialym). W serwisie mozna kupic specjalny smar

do szyber dachu ale jest on dosyc drogi. Ja uzywam dobrej jakosci

smaru stosowanego do lozysk LOCTITE - nie jest to optymalne rozwiazanie ale zawsze cos.

 

Oprocz prowadnic trzeba tez wyczyscic i nasmarowac elementy odpowiedzialne za uchylanie dachu, potrzeba tu nieco ekwilibrysytki

bo do niektorych miejsc trudno sie dostac.

 

Tak potraktowany szyber od czasu do czasu (ja zwykle robilem to na

wiosne, jako ze beemke niedawno kupilem - zrobilem to w ostatni

wekend:) bedzie dlugo sluzyc i powinien byc znacznie odporniejszy na

"spontaniczne" uszkodzenia.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
jesli ktos ma w domu kompresor albo ma znajmoych co ów urzadzenie posiadaja to polecam mechanizmy i prowadnice przeczyscić spręzonym powietrzem a poetem nasmarować jak mówi kolega
Opublikowano

A nie było by łatwiej, go jakoś rozebrać i ponownie złożyć ??

 

Strasznie dużo roboty z tym grzebaniem drucikiem :?

 

A i jeszcze jedno, raz już gdzieś pytałem, ale nikt nic nie odpowiedział. Czy u was od wewnątrz podczas otwierania i zamykania, ta osłonka szybra, co jest obszyta tym materiałem co podsufitka i chowa się, bądź wychodzi, ociera o podsufitkę (tzn. o ten rant pod który wchodzi) ?? Może u mnie to jest powód ciężkiego otwierania ??

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
jesli ktos ma w domu kompresor albo ma znajmoych co ów urzadzenie posiadaja to polecam mechanizmy i prowadnice przeczyscić spręzonym powietrzem a poetem nasmarować jak mówi kolega

 

Mimo wszystko ja jednak staral bym sie wytrzec smar szmatka - czyszczenie rozprysnietego smaru z podsufitki i tapicerki moze sie okazac

dosyc klopotliwe. Chociaz jakby tak wszystko oslonic...

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
oczywiscie chodzi mi o to zeby wszystko osłonić tzn podkleić folia napchać w niekture miejsca papieru a potem kompresor i czyscimy
Opublikowano
No i stało się.Wychodzę po pracy ,gorąc jak .... ,wsiadam uchylam dach który pochrobotał i otwarła się jedna strona.Chciałem zamknąć ,strasznie terkocze.Rozebrałem drania pod domem.Mam wyrobioną metalową zębatkę , myślę że i linki mechanizmu są do wymiany.Sprawdzałem w ETK zębatka chyba tylko z silniczkiem ,ciekawe ile kosztują linki zaraz dzwonię.Finałem dnia było ręczne zamknięcie szybra poskłddanie wszystkiego ,a w nocy była ulewa.
Opublikowano
Współczucie, koszty napewno spore. Zębatkę to pewnie dorobisz w jakimś zakładzie ślusarskim, ale linki to pewnie ASO :duh:
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

a moze wymienic caly mechanizm ? u mnie w E-30 byly urobione trybka.... kupilem caly mechanizm (uzywke) za 100 i teraz chodzi bez problemu....

jest troche zabawy z wymiana bo trzeba wkladac go od dolu i tapicerke od dachu odczepic

Opublikowano

Wyczyściłęm w końcu ten WD40 i troszkę syfu, teraz muszę posmarować czymś. Zauważyłem przy tym że podczas otwierania z jednej strony są 2 linki (spirale) - jedna z nich się wysówa podczas otwierania, a z drugiej tylko jedna. Czy tak ma być ? Szczegóły i foty na stronie (waga człości 500kb)

 

http://www.dami.pl/~wiktorc/dach/szyberdach_e36.htm

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.