Skocz do zawartości

330d automat - jak sprawdzić stan oleju?


szybki09

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
nie ma , wlewa się pod górny korek wlewowy , możesz go odkręcić i olej musisz dotknąc palcem a najlepiej wogóle wymienić razem z kompletem podkładek i filtrem

:duh: masakra co tu ludzie wypisują tak to sobie możesz sprawdzić w manualu a nie w automacie chyba że chcesz kolgę nadziać na minę w postaci kałuży oleju w garażu zanim zakręci z powrotem korek co da potem na pewno efekt zbyt niskiego stanu

Olej w automacie sprawdza się zawsze na pracującym silniku (jeśli wskaźnikiem jest otwór wlewowy) i przy odpowiedniej temp. oleju w skrzynik tj. dla tej skrzyni ok. 45st (jeśli dobrze pamiętam) sprawdza się to diag-em temp. jest ważna bo jeśli olej będzi za zimny lub za ciepły wówczas będzie go niby "za mało lub za dużo" zgdonie z prawami fizyki i temp. rozszerzalności cieczy. Jeśli się nie ma diag-a można go zastąpić termometrem elektr. z zewn. czujnikiem przykaldając go do obudowy skrzyni lub jeśli niczym takim nie dysponujemy można zaimprowizować i przyłozyć rękę. Ocena temp. jest subiektywna ale da się ocenić czy skrzynia ma temp. w ok.40-50st. Jeśli temp. jest właściwa odkrecamy korek wlewowy (przy pracującym silniku) i olej powinien się wydostawać cienką strużką jeśli się nie leje znaczy że jest go za mało jeśli leci jak z 'kranu" jest go za dużo pomiar " na rękę" jest mało dokładny ale daje jako takie pojęcie. Polecam zaopatrzyć się w jakiś termometr to da bardziej wiarygodne wskazanie ewentualne dolewki również na pracującym motorze. Filtr można kupić za 45 zł zamiennik i wyglada jak ori uszczelka jest gumowa z rdzeniem metalowym wymiana nie jest wcale konieczna chyba że były wycieki z pod miski bo jeśli nie to na 99% jeśli się ją umiejętnie zdemontuje to nie trzeba kupować nowej (tylko serwis) nadgorliwi jeśli chcą mogą gibnąć do salonu po zestaw za 240zł jeśli będą przez to lepiej spać :norty: ale wcale nie jest to konieczne :nienie: nie wolno w żadnym przypadku używać jakichkolwiek uszczenień płynnych typu silikon itp. :nienie: nigdy nie wolno odkręcać śruby wlewowej przy nie pracjącym silniku chyba że mamy zamiar spuszczać olej. Robiłem to więc wiem o czym piszę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.