Skocz do zawartości

330d automat - jak sprawdzić stan oleju?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam kolegow mam pytanie odnosnie sprawdzenia stanu oleju w skrzyni automacie 330d-czy jest jakis bagnet???
Opublikowano
nie ma , wlewa się pod górny korek wlewowy , możesz go odkręcić i olej musisz dotknąc palcem a najlepiej wogóle wymienić razem z kompletem podkładek i filtrem
Opublikowano
dzieki kolego bo naprawialem skrzynie ok 1.5 roku temu i niedawno w kanale zauwazylem ze lekko sie poci z jednej strony no i nie wiem co robic ????
Opublikowano
gnoje nie dokrecili ci dobrze srubek, a najprawdopodniej uzyli podrobek uszczelek, albo starych i bedzie ci cieklo - bo orginalow ciezko dostac i drogie, sprawdzaj stan oleju bo wtopa bedzie
Opublikowano
zawsze przy wymianie oleju czy naprawie skrzynki wymienia się uszczelkę i podkładki na nowe , cały zestaw łatwodostępny w ASO w cenie ok 220zł brutto czyli komplet fitr-uszczelki i podkładki
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
nie ma , wlewa się pod górny korek wlewowy , możesz go odkręcić i olej musisz dotknąc palcem a najlepiej wogóle wymienić razem z kompletem podkładek i filtrem

:duh: masakra co tu ludzie wypisują tak to sobie możesz sprawdzić w manualu a nie w automacie chyba że chcesz kolgę nadziać na minę w postaci kałuży oleju w garażu zanim zakręci z powrotem korek co da potem na pewno efekt zbyt niskiego stanu

Olej w automacie sprawdza się zawsze na pracującym silniku (jeśli wskaźnikiem jest otwór wlewowy) i przy odpowiedniej temp. oleju w skrzynik tj. dla tej skrzyni ok. 45st (jeśli dobrze pamiętam) sprawdza się to diag-em temp. jest ważna bo jeśli olej będzi za zimny lub za ciepły wówczas będzie go niby "za mało lub za dużo" zgdonie z prawami fizyki i temp. rozszerzalności cieczy. Jeśli się nie ma diag-a można go zastąpić termometrem elektr. z zewn. czujnikiem przykaldając go do obudowy skrzyni lub jeśli niczym takim nie dysponujemy można zaimprowizować i przyłozyć rękę. Ocena temp. jest subiektywna ale da się ocenić czy skrzynia ma temp. w ok.40-50st. Jeśli temp. jest właściwa odkrecamy korek wlewowy (przy pracującym silniku) i olej powinien się wydostawać cienką strużką jeśli się nie leje znaczy że jest go za mało jeśli leci jak z 'kranu" jest go za dużo pomiar " na rękę" jest mało dokładny ale daje jako takie pojęcie. Polecam zaopatrzyć się w jakiś termometr to da bardziej wiarygodne wskazanie ewentualne dolewki również na pracującym motorze. Filtr można kupić za 45 zł zamiennik i wyglada jak ori uszczelka jest gumowa z rdzeniem metalowym wymiana nie jest wcale konieczna chyba że były wycieki z pod miski bo jeśli nie to na 99% jeśli się ją umiejętnie zdemontuje to nie trzeba kupować nowej (tylko serwis) nadgorliwi jeśli chcą mogą gibnąć do salonu po zestaw za 240zł jeśli będą przez to lepiej spać :norty: ale wcale nie jest to konieczne :nienie: nie wolno w żadnym przypadku używać jakichkolwiek uszczenień płynnych typu silikon itp. :nienie: nigdy nie wolno odkręcać śruby wlewowej przy nie pracjącym silniku chyba że mamy zamiar spuszczać olej. Robiłem to więc wiem o czym piszę .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.