Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na mega zagrzanym silniku korekcje były jeszcze lepsze, wszystkie bliskie 0. Nie wiem od których części zacząć wymiane. Każda jedna kosztuje blisko 500zl :D Jakby któryś z kolegów którzy pisali w tym poscie o swoich problemach i je rozwiązali to napiszczie co było przyczyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy.

 

Tego typu szarpanie to wtryski.

 

Koniec kropka. Niestety jest to bolączka diesli po 200k.

 

U mnie na M47 przy 220k zaczął sypać trzeci wtrysk. Przejechałem kolejne 20 tyś i teraz kolejne dwa do wymiany...

 

Jedźcie gdzieś, zweryfikujcie korekty i samo wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym samochodzie może to być coś innego. Ja zaczne od tego że bede jezdzic z komputerem i bede obserwował co się dzieje złego w czasie jak szarpie. A jak nic nie wywnioskuje to będe musiał poszukać kogoś kumatego w woj. łodzkim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w E60 N47... Mocno szarpie przy obrotach około 1800, przy równej jeździe. Wcisnięcie lub odpuszczenie gazu zatrzymuje szarpanie, po wyczuciu tego, można odpowiednio wcześnie zareagować pedałem gazu, żeby nie szarpał. Co ciekawe występuje to tylko ponad magiczną granicą 12*C. Poniżej nie szarpnie wogóle, a im cieplej tym objawy się nasilają... Zauważyłem też, że ekonomizer nie dochodzi na 5 i 6 biegu do końca, przy gazie w podłodze, a jedynie do 15l. Mam też E87 z tym samym silnikiem 177KM@200KM i tam nie występują te objawy wogóle. Co ciekawe, w tym E87 mam wymieniony przepływomierz, bo jest na nim data 2009, a auto jest z 2007r. Chciałem zamienić przepływki i zobaczyć, ale niestety, akurat przepływka jest całkiem inna i nie pasuje, mimo tych samych silników...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć... W przepływce jest czujnik temperatury z tego co się orientuje, to jest jeden argument, który za nią przemawia, ekonomizer nie dochodzący do końca, to drugi argument, wydaje mi się, że jak ją kupiłem, to dalej dochodził... Być może to, że w E87 mam wymienioną, to zbieg okoliczności, a może też było to samo... :roll: Kurcze, tylko nie swędzi mnie 800zł, a jeśli okaże się, że to nie to?... Najchętniej bym podmienił od kogoś, ale nie znam nikogo, kto miałby e60 z tym silnikiem, bo niestety, ale właśnie E90, E87 z tym samym silnikiem mają inne przepływki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jest diagnoza, problem jest w zaworze EGR, tzn trudno powiedzieć czy w nim samym, czy w jego sterowaniu, gdyż błędów on żadnych nie generował. Jedak wnikliwa diagnostyka w czasie jazdy pokazywała, że dopóki EGR był zamknięty wszystko było ok, auto jechało płynnie, silnik chodził miękko itd. W momencie otwierania EGR, czyli równa jazda, zaczynały się problemy i twardsza praca silnika, szarpanie. Po podmianie EGR-u z drugiego auta i wyczyszczeniu dokładnym objawy zdecydowanie się zmniejszyły, aczkolwiek raz na 100km potrafi szarpnąć delikatnie. Czyli złotym lekiem na to jest usunięcie obsługi EGR-u z mapy i załatwi to problem raz na zawsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
u mnie zaczynało się czasami przyduszanie wczoraj po odpięciu wężyka z EGR-u przejechałem 40 km i objaw ustąpił, zawór sprawdzałem zasysa delikatnie na biegu jałowym więc teoretycznie jest ok. po odpięciu wywaliło mi check enigne i teraz pytanie czy mogę tak kilka dni na próbę polatać ? czy nie ma to negatywnego wpływu na silnik ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam ze jeśli macie skrzynie AT i do tego zaobserwujecie delikatne falowanie wskazówki od obrotów przy stałej predkości, to niestety ale konwerter się odzywa a właściwie to się już z wami żegna :( Dokładnie tak mam i jutro jadę do gorik79 na wymianę konwertera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o falowanie a delikatne szarpanie, jakby zadyszki sekundowe , to występuje też w manualu więc chyba nie o to chodzi kolego, zrobiłem 200 km ze zdjętym wężykiem podcisnienia z egr i objaw ustąpił, zacznę od czyszczenia egr ale obstawiam że coś z nim jest nie tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o falowanie a delikatne szarpanie, jakby zadyszki sekundowe , to występuje też w manualu więc chyba nie o to chodzi kolego, zrobiłem 200 km ze zdjętym wężykiem podcisnienia z egr i objaw ustąpił, zacznę od czyszczenia egr ale obstawiam że coś z nim jest nie tak

Nie wiem czy to problem z samym EGR-em, czy z jego sterowaniem. Trudno mi to stwierdzić, bo po podmianie na inny EGR było dobrze. Aczkolwiek czasem potrafiła szarpnąć, mimo, że ten drugi EGR na pewno był dobry, bo w drugim aucie nie szarpał. Tak jak już wspominałem, taniej niż kupowanie nowego wyjdzie po prostu usunąć jego obsługe z mapy, nie będzie się otwierał, nie będzie problemów i szarpania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Potwierdzam, to Egr.

Dokładnie miałem takie same szarpniecia.

Robiłem program i przy okazji wyłączenie zaworu EGR. Probelm szarpniec minął jak ręką odjął.

Wcześniej wyczyscilem zawór,niestety to nic nie dało. Możliwe że podcisnie go nie zamykalo prawidłowo, w końcu przebieg już 200+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie same objawy jak u was tylko dodatkowo INPA wywala mi błąd 447B (sonda lambda). Zastanawiam się czy ona nie może mieszać ale z tego co piszecie to pewnie winny jest egr. Który wężyk mam "chwilowo" zaślepić aby go sprawdzić??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Odświeżam temat, problem to falowanie obrotów w zakresie 1100-1800 przy stałej prędkości, na biegu jałowym równa praca. Skrzynia automatyczna. Przy wyższych obrotach normalna praca, nie odczuwam spadku mocy. Podłączony pod kompa nie pokazuje żadnych błędów, świeżo po wymianie świec, sterownika świec żarowych oraz czujnika temp płynu chłodzącego. Turbo regenerowane pół roku temu. Przebrnąłem przez wszystkie strony tematu i znalazłem kilka rzeczy na które należy zwrócić uwagę:

- wtryski

- przepływomierz

- EGR i KD do czyszczenia

- przeczyszczenie wtyku zaworu regulującego ciśnienie

- przeczyszczenie wtyku czujnika ciśnienia

- odma

- i chyba najbardziej bolesne - konwerter w ASB

Poniżej link do mojego filmiku na yt gdzie widać falowanie obrotów (włączony tempomat)

https://www.youtube.com/watch?v=6cQXSnJUWx8

Domyślam się, że ciężko jest jednoznacznie zdiagnozować temat, niemniej jednak proszę o opinie osoby które mają ASB i miały taki problem czy udało się go rozwiązać?

Dzwoniłem do kilku firm zajmujących się naprawą i serwisem ASB i każdy mówi to samo konwerter (co mnie nie dziwi bo tym się zajmują:) - koszt z wymianą oleju i miskofiltra kosmos...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod temat. Od dłuższego czasu mam objawy jak większość, czyli sporadycznie (zauważyłem że mniej więcej co 550-600km) silnik się dusi (stała prędkość, 3 bieg, przedział obrotów 1700-2000), po dodaniu gazu problem znika. Obroty nie falują, dzieje się tak gdy silnik się dogrzewa, niezależnie czy temperatura wynosi -5 czy +10. Korekcję wtrysków sprawdzałem, egr wyciągałem i przeczyściłem mimo że była na nim niewielka ilość sadzy (przebieg 175k km), w elektrozaworku nr 14 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4258-chlodz-ukl-red-sub-szkodl-spal/vA634601 po zdjęciu dekielka okazało się że nie ma żadnego filterka więc nie miałem co wyczyścić ale zaciekawiły mnie wartości jakie wyrzuciła mi INPA oczywiście na silniku o temp >80 stopni (wcześniej nie spotkałem się z tak ułożonymi słupkami). Może ktoś bardziej obeznany ode mnie wie skąd się wzięły tak kosmiczne wartości?? Czy mogą mieć one jakieś powiązanie z szarpaniem?

wtryski https://zapodaj.net/5e7cf5d194a5b.jpg.html

kolektor/przepływka https://zapodaj.net/fb08b6726d2eb.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

w moim aucie są podobne objawy gdy jadę między 1800-2000 obrotów na każdym biegu ze stałą prędkością tylko leciutko trzymając pedał gazu (np. 90km/h na 6 biegu) są bardzo delikatnie wyczuwalne szarpnięcia. Po przejechaniu około 20-30 km z prędkością 160-180 oraz dosyć szybkim zwolnieniu przy zjeździe z S-ki po ponownym przyspieszeniu auto zaczęło się dławić i mocno szarpać na każdym biegu w tym przedziale obrotów po przejechaniu kilkunastu metrów mocne szarpanie ustało i auto ponownie jechało płynie aby znowu zacząć bardzo delikatnie szarpać w tym przedziale obrotów.

 

Tylko że ja mam silnik benzynowy.

 

Dodatkowo dodam że:

Z autem byłem u mechanika po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd pompy wysokiego ciśnienia (przy przyspieszaniu ciśnienie spadało do około 20 jednostek), pompa została wymieniona a wada nadal występuje oraz nie czuć jakiejkolwiek zmiany w przyspieszeniu czy płynności jazdy. W tej chwili wymieniłem wszystkie świece i też nic nie dało.

Podczas jazdy z podłączonym komputerem przed wymianą pompy wysokiego ciśnienia wyskoczył błąd cewki na 2 cylindrze jednak po wymianie ten błąd się nie powtórzył.

Czy jest sens wymienić cewkę bo wyskakujący błąd mógł wyskoczyć z powodu pompy.

Dodatkowo dostałem informację że wtrysk 3 odbiega w swoich parametrach od pozostałych jednak jeszcze jest w przedziale spełniającym normy.

 

Swój problem opisałem także w innym wątku gdzie czekam na jakieś porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod temat. Od dłuższego czasu mam objawy jak większość, czyli sporadycznie (zauważyłem że mniej więcej co 550-600km) silnik się dusi (stała prędkość, 3 bieg, przedział obrotów 1700-2000), po dodaniu gazu problem znika. Obroty nie falują, dzieje się tak gdy silnik się dogrzewa, niezależnie czy temperatura wynosi -5 czy +10. Korekcję wtrysków sprawdzałem, egr wyciągałem i przeczyściłem mimo że była na nim niewielka ilość sadzy (przebieg 175k km), w elektrozaworku nr 14 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4258-chlodz-ukl-red-sub-szkodl-spal/vA634601 po zdjęciu dekielka okazało się że nie ma żadnego filterka więc nie miałem co wyczyścić ale zaciekawiły mnie wartości jakie wyrzuciła mi INPA oczywiście na silniku o temp >80 stopni (wcześniej nie spotkałem się z tak ułożonymi słupkami). Może ktoś bardziej obeznany ode mnie wie skąd się wzięły tak kosmiczne wartości?? Czy mogą mieć one jakieś powiązanie z szarpaniem?

wtryski https://zapodaj.net/5e7cf5d194a5b.jpg.html

kolektor/przepływka https://zapodaj.net/fb08b6726d2eb.jpg.html

 

 

u mnie te objawy dawał uwalony egr lub jego zaworek podciśnienia , najprościej odłącz wężyk od egr i obserwuj, tylko nie długo bo procedura wypalania DPF się nie włączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.