Skocz do zawartości

Stuki podczas hamowania przy wiekszej predkosci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam objawy jak w temacie. Zawieszenie na dziurach zachowuje sie przyzwoicie, nie tlucze ale idealne tez nie jest. Przy hamowaniu jednak stuki sa dosc wyrazne szczegolnie przy wyzszych predkosciach, odpuszczenie pedalu hamulca i jest cisza. Na co moga wskazywac te objawy?

Opublikowano

Witam, kolego ja bym stawiał na gorne mocowanie macpersona, tam jest na lozysku to i mnie tam stuka. dodam ze na kanale mi nie stwierdzili zadnych luzow na wachaczach ani na drazkach, a tymbardziej na drązkach od stabilizatora. jedyne rozwiazanie to te lozysko, gdyz jak wymienialem zawieszenie z przodu to tylko tych czesci nie wymienilem. Ja to nawet odczuwam przy powolnym wjezdzaniu na progi gdy lekko dociskam pedal hamulca.

Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano
A co kolego masz na mysli mowiąc tarcze?? jak one moga stukac???Rozumiem ze masz na mysli bicie podczas hamowania??
Opublikowano
może któraś jest pęknięta co będzie powodowało drżenie,stukanie,wibracje no i oczywiście szarpnięcia kierownicy.miałem podobny przypadek co prawda w vw. ale to nie ma znaczenia,tarcza wentylowana pękła w ten sposób że rozdzieliła się na dwie tarcze trochę to przeszkadzało.
Opublikowano
Napewno w moim przypadku to nie to, wykluczam tarcze bo przy zmianie klockow niedawno nie zauwazylem nic niepokojacego, a ogladalem je dokladnie. w moim przypoadku stawiam na gorne mocowanie macpersona, poniewaz tylko ta czesc nie byla wymieniona i jak dojezdzam do jakiegos malego progu lub uskoku i lekko naciskam hamulec to slysze stuki. stuki czasem sa takze bez hamowania. stuki sa podobne do do takich gdy masz nakretke od regulacji kierownicy wybita i cala kolumna drzy. Pozdrawiam
Opublikowano
za kilka dni bede u mechanika to sie dowiem dokladnie ale wstepnie ocenil to na laczniki stabilizatora lub na wspomniane przez maxiup'a mocowania amortyzatorow,
Opublikowano
daj znac jak bedziesz wiedzial. laczniki to koszt ok 50 zl za sztuke a te mocowania to 150 zl za sztuke...pozdrowka
Opublikowano
panowie myślę że takie gdybanie nie ma sensu należy pojechać na szarpaki bo przyczyn może być wiele,miałem zjawisko dużych stuków gdzieś w układzie kierowniczym występujące w momencie kiedy wjeżdżałem na parking z rozwalonej starej trylinki i nie trzymałem rąk na kierownicy jak kładłem ręce na kierownice stuki znikały,na normalnych drogach nie zależnie od prędkości jest cisza,okazało się że jest luz na drążku środkowym(230zł)pomogło ale tylko na parę dni następna diagnoza przekładnia kierownicza do regeneracji lub wymiany, więc możliwości zawsze jest kilka, pasuje żeby obejrzał to fachowiec.pozdrawiam i życzę powodzenia.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam a trzęsie kierownicą przy hamowaniu ?

 

Tak, przy hamowaniu z większych prędkości troche trzęsie. Poza tym zauważyłem, że na nierównościach przy skręconych kołach też delikatnie stuka, przy jeździe na wprost jest cisza.

Opublikowano
Jest taka możliwość że tarcze się zwichrowały przy nagłym schłodzeniu i podobne objawy powstają że trzęsie kierownicą przy hamowaniu i delikatne stuki powstają
  • 2 lata później...
Opublikowano
witam ja tez mam własnie podobne objawy byłem na szarpakach i wszystko ok zadne gumy w zawieszeniu nie zerwane ani nic a jednak przy nagłym wcisnieciu hamulca jest charakterystyczne stukniecie rok temu jak kupiłem samochod było troche cichsze ale teraz coraz głosniej to słychac przy duzej predkosci gdy jade po łuku i wcisne hamulec to stuka ciagle na duzych dziurach tez słychac podobne stukniecie az rozchodzi sie po całej karoseri gdzie szukac przyczyny?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.