Skocz do zawartości

Wskaznik paliwa wskazuje ZERO [540iA 2002]


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

 

Przed dluzsza podroza zalalem troszke wiecej paliwa niz moglem, mianowicie odbic pistoletu bylo kilka a moze nawet kilkanascie. Po wyjechaniu calego zbiornika, tuz przed celem, dolalem za 50zl, aby bezstresowo dotrzec. Przygotowywujac sie do drogi powrotnej nalalem max'a z 2-3 odbiciami. Po przebyciu tej samej trasy bylem troche zdziwiony, gdy zostalo mi jeszcze 15-16 litrow... Zaczalem rozwazac wplywy wiatru na spalanie, gdy nagle na nastepny dzien w drodze do stacji brak paliwa przerwal moje dewagacje... O tym, ze to brak paliwa dowiedzialem sie, gdy wrocilem z kanistrem i ja zalalem, bo wskazowka caly czas wskazywala 15 litrow (przed i po zalaniu).

 

Wskazowka przez nastepny tydzien raz dzialala raz nie, aktualnie nie dziala wogole i wskazuje brak paliwa pomimo, ze na przyklad wczoraj zatankowalem ja do pelna. Komputerowy zasieg dziala rownolegle ze wskazowka, czyli nieprawidlowo.

 

Prosze o pomoc i wskazowki dotyczace naprawy usterki.

 

Z gory dziekuje.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Slyszalem kilka opinii, jedna z nich to prawdopodobnie jakies zabrudzenie w paliwie przyczynilo sie do zablokowania plywaka. Z drugiej strony slyszalem, ze moj zbiornik jest WAZONY ( :?: ). Nie orientujecie sie czy przypadkiem zbiornik w 540 nie jest wazony? Zamiast plywaka jest waga?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
najłatwiej chyba zajrzeć do realoem albo po prostu pod tylna kanapę, u mnie wskazówka opadła bo był przerwany jeden kabel przy prawym pływaku, ale wcześniej działał jak trzeba nigdy nie pokazywał mi za dużo
www.nowak-motocykle.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super dzieki za odpowiedz, czyli tylna kanapa. Jutro bedzie wyjeta :8)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pod tylnym fotelem sa 2 okragle wejscia, w srodku ktorych, sa kable. Wyglada na to, ze nie sa przerwane. Co robic dalej koledzy? Od jakiegos czasu, pomimo pelnego baku, wskaznik non-stop pokazuje zero.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pomimo przeczyszczenia stykow wciaz wystepuje problem. Nie wiem gdzie znajduje sie plywak i nie mam nawet pojecia gdzie go szukac. Ktos pomoze?

 

To zdjecie 2 otworow, z ktorych od strony pasazera (ten dalej) dochodza wiazka 4 kable (2 grube 2 cienkie), gdy sie wiazke odlaczy auto gasnie. Wskaznik nie drgnie. Ten od strony kierowcy (blizszy) ma podlaczone 2 kable (2 cienkie), ktorych odlaczenie nic nie powoduje zadnego efektu.

http://tomaszewicz.com.pl/bmw540/bak.jpg

 

wiazka 4 kabli

http://tomaszewicz.com.pl/bmw540/bak1.jpg

 

wiazka 2 kabli

http://tomaszewicz.com.pl/bmw540/bak2.jpg

 

Jak dostac sie do plywaka? Jak sprawdzic, czy te kable nie sa przerwane gdzies indziej (gdzie jest ich drugi koniec).

 

Z Inpy mozna odczytac:

 

           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T            -------------------------------------
Date:      12/07/09 16:20:08 ECU:       IKI JobStatus: OKAY Variant:   IKI -------------------------------------------------------------
RESULT:    1 errors in error memory ! -------------------------------------------------------------
199   lever-type sensor 1
Error frequency : 40
  Short circuit to batt+    Error present =============================================================

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
z jednej strony jest sam pływak (2 piny), z drugiej pływak i pompa(4). Ciebie interesują przewody od pływaków (podobne po obu stronach), zdejmij wtyczki i sprawdź oporność na tych pinach (oczywiscie od strony zbiornika, nie we wtyczkach). Jeżeli na obu będą jakieś racjonalne wartości, dopiero zacznij pruć dalej, w tym miejscu najczęściej występuje usterka.
www.nowak-motocykle.pl
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z jednej strony jest sam pływak (2 piny), z drugiej pływak i pompa(4). Ciebie interesują przewody od pływaków (podobne po obu stronach), zdejmij wtyczki i sprawdź oporność na tych pinach (oczywiscie od strony zbiornika, nie we wtyczkach). Jeżeli na obu będą jakieś racjonalne wartości, dopiero zacznij pruć dalej, w tym miejscu najczęściej występuje usterka.

tn, tak jak rzekles zrobilem i jest tak: Od strony kierowcy na pinach plywaka mam +-150Ohm, a na tym od pasazera... MAX (nieskonczonosc) czyli... brak przewodzenia. Pytanie za 100 punktow: Jak wyjac plywak od strony pasazera (ten z pompa) :?:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Wkładasz łapę do baku i ściskasz dwa czarne zaczepy od obodowy pompy,następnie energicznie szarpniesz do góry i całość będzie już w ręku,potem wymanewrować gdyż pływak jest fikuśnie wygięty w bok i wyciągnąć wszystko przez okrągły otwór.Pewnie kabelek od potencjometra się odlutował lub sama wskazówka zablokowała.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zibis: ktoredy mozna wsadzic reke do baku? Mam zdjete siedzenie jedynie. Co jeszcze trzeba wymontowac?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
musisz odkręcić (jak słoik) ten metalowy pierścień, niezbędny będzie duży plaski śrubokręt i młotek, wcześniej oczywiście zdejmij przewody, cala pompa z pływakiem wyjdą do góry. Sprawdź wtedy ciągłość kabli.
www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
Dokładnie tak właśnie się to robi po stronie pasażera,należy pamiętać o tym,że bak nie powinien byc całkiem pełny bo się wyleje paliwo,trzeba uważać,żeby nie połamać obudowy pompy,a potem organoleptycznie stwierdzić czy to kabelki czy potencjometr, u mnie np było to tak sprytnie uszkodzone,że wewnątrz izolacji przerwała sie wiązka i nie było widać,najczęściej defekt jest przy pinach zakrętki :idea:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziekuje koledzy! Jutro bedzie rozbieranie. Mam nadzieje, ze ten metalowy okrag odkreca sie normalnie, w lewo.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Mam nadzieje, ze ten metalowy okrag odkreca sie normalnie, w lewo.

tak, odkręca się normalnie

www.nowak-motocykle.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://tomaszewicz.com.pl/bmw540/bak3.jpg

 

Aktualnie dziala. Duze piwo dla kolegow :!: Dzieki za pomoc, pozostawmy temat dla pokolen.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.