Skocz do zawartości

[M50] wzbogacenie dawki paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

ostatnio podczas regulacji staga dodatkowo podlaczylem sobie analizator i zostalem nie mile zaskoczony.

 

pierwsza regulacja byla na pelni rozgrzanym silniku / wskazowka w pionie- stag pokazuje ok 95stC/ i wartosc CO byla na poziomie 0.00 czyli ok.

 

niestety musialem przerwac regulacje i ponownie zabralem sie za nia po ok 40 min.

temp spodla o ok 1,5 kreski na zegarze /stag pokazywal ok 60 stC./

i szczena mi spadla bo CO - 0.8

temp staga 80 stC - CO-0,4

temp staga 95 stC /wskazowka w pionie/ - CO-0.00

 

sonda ma ok 1,5 roku BOSCH i w calum przedziale tempetatur dziala poprawnie.

tez ok 1,5 roku ma czujnik temp dla kompa.ale nie jest oryginalny -nie pamietam nazwy ale kosztowak ok 40pln

miesiac temu robilem reset.

 

co o tym sadzicie -a moze tak ma byc w BMW???

 

moim zdaniem troche za dlugo wzbogaca mieszankę.

Opublikowano
A powiedz mi jeszcze jakie masz ciśnienie na reduktorze i jaki reduktor? Są reduktory (np. Scorpion) które w niższej temp. mają przerosty ciśnienia i może STAG nie potrafi skorygować tego w takim stopniu. Poobserwuj ciśnienie gazu przy temp reduktora 40'-80'
Opublikowano

zagadka - ciag dalszy :twisted:

 

dzis zmianilem czujnik temp "no name" na BOSCH i zrobilem reset.- poprawilo to tylko moje samopoczucie.

 

 

http://img530.imageshack.us/img530/3996/temppynuwauciekh4.jpg

 

wg tego obrazka to moj silnik pracuje na podniesionej dawce az do 90,5 stC

od 51 stC do 83 stC CO [% obj]- 1,00 ~0,70

od 83 stC- do 90,5 stC CO [% obj]- 0,20

90,5 CO [% obj]- 0,00

 

wynika z tego ze 90 % poruszania sie moim autem jest na "ssaniu" bo temp jaka jest zawsze na moim zegarze to ~83 stC jak sie podgrzeje to dopiero 90,5stC

 

 

jakies sugestie??????????? :?: :?: :?: :?: :?:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

ok problem rozwiązany.

 

okazało sie ze pomimo tego ze mam komp bosch-a to musiałem założyć sonde siemensa.

 

na szczęście poratował mnie kumpel i pożyczył mi sonde tytanowa z e39.

 

silnik pracuje równo,

emisja CO - 0,12 % / wolne obr/

- 0,2 % /~3000/

wiec wszystko pięknie i w granicach normy

 

 

straty jakie poniosłem:

 

miesiąc szukania w necie info

 

-diagnostyka w 2 zakladach - 120pln

- wyciecie 2 dobrych katow i wstawienie strumienic - 100 /bez robocizny/

- nowa sonda BOSCHa dedykowana nie pasująca do mojego auta- 250

- sonda tytanowa - narazie pozyczona - ale trzeba bedzioe zaplacic:)

 

jeżeli ktos potrzebuje NOWKE sondę /pracowała moze 20 minut/ z paragonem BOSCH do M50B25 i 2 katalizatory w dobrym stanie

można dzwonić 606237943.

Opublikowano

O sondach siemensa 5V współpracujących z komputerem BOSCH-a jeszcze nie słyszałem :shock:

Odnośnie katalizatorów - jesli sa całe to sprzedaj - ze 400zł powinieneś wyrwać :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.