Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, niedawno kupiłem E32 750i i mam w niej kilka problemów, jednym z ważniejszych to własnie ASC. Nie wiem dlaczego samoczynnie włącza sie podczas jazdy (nieraz samo gasnie) i nie moge wyłaczyć go przyciskiem. Wiem ze problem ten był poruszany wielokrotnie na forum ale jakoś porady te w moim przypadku nie pomogły. Wiem za co odpowiada ten system, frustracja moja siega garnic, ponieważ nie mam nad nim kontroli ( a jeżeli montuja włacznik to musze miec własna wole kiedy chce i w jaki sposób ma działac system). Czytałem o waszych problemach podobnych do moich ale u mnie naprawdę jest dziwnie, mianowicie wyczytałem gdzieś na forum amerykańskim odpowiedzi jak go wyłączyś (całkowicie) lub przetestować. Spróbowałem i znowu nic nie wiem.

 

ASC Diagnostic procedure:

 

ASC error code fetch procedure:

1) Depress and hold brake pedal

2) Depress and hold ASC switch

3) Turn ignition key to ON ( 2 position)

4) Read number of flashes on ASC lamp

 

Error codes as follow - odpowiedz gościa " don't ask me about the meanings, J haven't a clue"

 

1 No errors

2 EML throttle control

3 DME shutdown control

4 L/R wheel sensor

5 R/R wheel sensor

6 R/F wheel sensor

7 L/F wheel sensor

8 DME ignition/timing control

9 DME feedback control

10 ASC/MSR control unit fault

 

There's probably more, but this is all J've got. Useful if you've got a bad or disconnected wheel sensor.

 

No własnie u mnie jest wiecej tych wyswietleń z reguły 18 razy sie zapala lampka ASC kilka razy zgasła po 16 razach.

 

MA KTOŚ Z WAS INFORMACJE CO OZNACZAJĄ POZOSTAŁE NUMERY I ILE ICH POWINNO BYĆ ?

 

Kolejna informacja jaką udało mi sie wyczytać to że jeżeli po właczeniu silnika przytrzyma sie włącznik ASC przez kilka sekund to zgaśnie kontrolka odłaczając całkowicie ten ststem (ponoc również ABS-y ale u mnie nie zapala sie ABS) po przejechaniu odcinka drogi zapala sie ponownie i juz jej nie idzie wyłaczyć. Ma ponoć działać jakby tych systemów nie było...? Ciekawość moja doprowadziła że posunełem sie do rozebrania i wyczyszczenia sensorów ( niby wszystko OK), poszedłem krok dalej, odessałem ze zbiornika wspomagania płyn i sie zdziwiłem że w nim są jakieś obudowy ( chyba filtry) w instrukcjach ich tam nie ma..? Wspomne że mam Nivo. Po ponownym zalaniu zbiornika system ożywa i działa poprawnie, przez jakiś czas - SZKODA :( i znowu sytuacja sie powtarza że jak sie zapali ASC kontrolka system jest w trybie awaryjnym i nic z zakrecenia kołami , zmniejsza moment i nic mi po V 12 zero radości z przyspieszania. Może ma to z tym coś wspólnego, płyn jet tam czerwony ( a może powinien być zielony)?

 

Koledzy pomóżcie bo chyba zwariuję z tym systemem. Lubie jak w aucie wszytko działa, nadmienie że casami zapala sie kontrolka ABS z ASC łącznie ( ale żadko). (( inny problem to nawiew ciepłego powietrza na szybe przy właczonym nawiewie zimnego powietrza)) z góry dziekuje za wszelką uzyteczną pomoc Jacek.

Opublikowano
NIE moze byc czerwony plyn!! na pewno na korku od tego zbiornika masz napisane CHF11S lub CHF7S , te plyny sa zolte. W e32 z nivo i asc nie mozna wlewac ATF220 czerwonego. Zmien plyn i to szybko.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
W takim razie RATUNKU jak szybko wymienić ten płyn i napełnić CHF-em? i ile musze kupić płynu do jakiego poziomu należy nalać do zbiornika? Dzięki za wszelkie informacje Jacek.
Opublikowano

nie wiem dokladnie ale gdziesz przy "gruszce" od nivo zdejmuje sie przewod i spuszcza ten plyn.

poziom na odpalonym silniku 2-3 mm powyzej siatki, tak zebys widzial plyn jak zdejmeisz pokrywke. Ale pamietaj - na odpalonym silniku.

No i sprawdz na zakretce co jest napisane CHF11S czy co?

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
nie wiem dokladnie ale gdziesz przy "gruszce" od nivo zdejmuje sie przewod i spuszcza ten plyn.

poziom na odpalonym silniku 2-3 mm powyzej siatki, tak zebys widzial plyn jak zdejmeisz pokrywke. Ale pamietaj - na odpalonym silniku.

No i sprawdz na zakretce co jest napisane CHF11S czy co?

 

 

 

 

 

Jak to jest ten płyn co obsługuje wspomaganie kierownicy i NIVO to mam jak najbardziej czerwony.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Ba! Wymieniałem go w serwisie z dwa lata temu i tam wlali mi właśnie ten. Nic niepokojącego nigdy mi się nie działo.
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
nadmienie że casami zapala sie kontrolka ABS z ASC łącznie ( ale żadko). .

Jesli o to chodzi to mialem podobnie pojawialo si ei znikalo :D az lampki sie zapalily i ASC z ABSem poszedl sie ... a wszystko przez czujnik ABS, wymiana i dziala wszystko.

Mozliwe ze gdzies jakis kabelek sie lamie albo we wtyku jakis brud sie dostal i nie ma dobrego styku.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ba! Wymieniałem go w serwisie z dwa lata temu i tam wlali mi właśnie ten. Nic niepokojącego nigdy mi się nie działo.

 

NIKI a masz ASC?

poza tym sa rozne rodzaje tego plynu. Wszystko zalezy od tego co masz napisane na korku od tego naczynia z plynem do wsp. kier, wps. hamulcow i nivo (no i jeszcze do asc jesli jest). U mnie jest napisane CHF11S - jest prawie jak woda - troche żółtawy. mechanik wlal mi kiedys ATF220 - czerwony. Zadzownilem do Smorawinskiego w Poznaniu czy tak moze byc. powiedzial ze ABSOLUTNIE NIE! I kazala jak najszybciej pozbyc sie ATF - u i wlac CHF11S.

pewnie wszystko zalezy od roku auta i tego czy ma asc czy nie.

E32 z 87/88 roku mojego brata miala nivo i na korku bylo napisane ATF.

Takze jest roznie.....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Panowie czujniki przeczyszczałem i wydaje mi sie że nie spowodowane jest to zabrudzeniami (chyba że któryś padł, ale po przetestowaniu w sposób który opisałem powyżej nic nie wskazuje że któryś padł). Mam koła 15' 195/65 moze one sa nieodpowiednie, sam juz nie wiem od czego to zależy że sie zapala. Zauważyłem że po wyssaniu płynu ze wspomagania i ponownym zalaniu zbiornika, kontrolka nie zapala się i reaguje przez pewien czas na włacznik ASC, pózniej nie wiem od czego, ale zapala sie na stałe czasami po 100 km a czasami jak zostawie np. na noc to rano mam to samo ( świeci i juz nie można z tym nic zrobić).

Czy może to wina płynu? A może coś w moście? Niech mi ktoś powie gdzie mam szukac czujnika w skrzyni biegów, ponoć tam jest( może to on jest walnięty??)

Dziekuje koledzy za użyteczne infofmacje, Jacek.

PS Korka nie mam ( tylko śrubę) na zbiorniku od wspomagania-w końcu nie wiem jaki mam mieć tam płyn ( co na to instrukcja)??? z góry dziekuje.

Opublikowano
w mojej instrukcji jest napisane ze jak jest NIVO+ASC+WSP.+WSP.HAM. to nie mozna zalac mineralnego plynu - czyli czerwoniego ATF-u tylko CHF11S (w nowszych) lub CHF7S (w starszych - ale oba sa zolte). W ASO Smorawinski w Poznaniu mowia ze CHF7S mozna zastapic CHF11S. A masz jakas "plame" farby na tym zbiorniku?? Oprocz napisu na korku sa jeszcze tak oznaczane.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Oczywiście że mam ASC :) A były 750 bez niego?

Dzisiaj jak odbiorę auto z serwisu (walczą z klimą) to sprawdzę co tam mam wlane.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Oczywiście że mam ASC :) A były 750 bez niego?

Dzisiaj jak odbiorę auto z serwisu (walczą z klimą) to sprawdzę co tam mam wlane.

 

byly, ale stare. zobacz co jest na korku. wiesz moze ten plyn po pewnym czasie ciglego nagrzewania sie i schladzania zmienia troche barwe. Ale z tego co mi mowili w ASO nie mozna tam nalac ATF-u jak jest asc i nivo.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
Panowie u mie od czasu jak nabyłem auto jest płyn czerwony dokładnie nawet nie wiem jaki. Orginalnego korka nie mam ktoś chyba zgubił (lub ściągnął) zastapił go zwykłą nakretką 10 mm, dlatego pytam bo zadnych napisów tam nie ma. Poziom płynu mam w takim razie nawet z czerwonym płynem stanowczo za niski, ponieważ przy właczonym silniku jest 2 cm pod sitkiem. Zaczełem drukowac instrukcje angielską 700 str którą ściągnełem( zainteresowanym mogę podarować wersje elektroniczną wszstkiego co mi sie udało ściągnąc z sieci troche tego jest, po przeczytaniu bede pewnie mądrzejszy) a może ma ktoś z was wersje w języku polskim? Byłbym zainteresowany taka wersją( ponoć jest bo widziałem na sieci reklamy). Dzieki za zainteresowanie moim postem, dzisiaj jade kupić CHF i jak zmienie płyn to wam opiszę jakie śą tego efekty, może pomoże ta zmiana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.