Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj spedzilem 3 godziny i sie poddalem. Odkręciłem 10 nagrętek z góry, wyjąłem cały filrt powietrza jakas puszke co ma klapke i wchodzi do kolektora i nie udalo mi sie go wydostać . Cały sie bujał ipodrywal do góry ale jakby coś go jeszcze od spodu trzymalo. Czy ktos zdejmowal kolektor w tym modelu??

 

jeszcze mam pytanie w kolektorze jak wyjaem ta puszke z klapka to zauważylem ze jest tam nagar. Czy odma jest wprowadzona w kolektor ? bo skąd ten nagar??

Opublikowano

W sobotę sekeb2407 z forum wyjmował kolektor w moim M54. Jak będzie miał chwilę czasu to Ci podpowie.

Znalazłem linka z info z TISa:

http://eastcoasthonda-vw.com/Replacing_E46_Intake_Manifold.html

i innego silnika:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=379225

może coś rozjaśni.

Ta puszka o której piszesz to pewnie DISA - kierownica powietrza.

Sebek na pewno wyjmował jeszcze silnik krokowy (przeczyść), przepustnicę (ostrożnie przeczyść, jest sterowana elektronicznie), odpinał całą odmę. Co mogę od siebie napisać - przeczyść cały układ odpowietrzania skrzyni korbowej, łącznie z tubą w którą wchodzi bagnet od oleju. Przy jego końcówce jest odejście od odmy (spływa przez niego olej z odmy) - u mnie cały kanalik był zapchany, przez co olej nie wracał do miski olejowej. Skopiuję część mojego posta z innego forum:

"Największy problem był z rurką od bagnetu (nr 9):

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjY2ODhfcA==.png

Jak wiadomo, dolna część rurki wchodzi do miski olejowej. Tuż nad kołnierzem ograniczającym jest odpływ oleju właśnie z odmy. Skonstruowane to jest tak, że część wchodząca do misy jest złożona z dwóch rurek - w szczelinie między nimi jest niewielki kanał do spływu oleju z odpływu odmy. Ten właśnie kanał był tak zapchany, że nie odprowadzał oleju. 30min czyszczenia niewielki drucikiem (10atm sprężarka nawet nie drgnęła syfu) i kanał stał się drożny. Warto skontrolować ten element przy wymianie odmy - może być przyczyną znikania/spalania oleju."

Opublikowano
auto skręcone bo juz nie mialemochoty dzis szarpac sie z kolektorem. ogolnie mnie troche przetraszylo bo po skreceniu i odpaleniu telepalo silnikiem jakby nie palil na wszystkie. troche pochodzil odpalilem drugi raz i sie uspokoił a juz sie balem ze cos popsulem. moze dlatego ze wyjalem przy calum zabiegu z 6 lub wiecej wtyczek od czujnikow i urzaczen sterujacych. Stwierdzam jedno ze BMW ma za duzu czojnikow i roznych tego pierdolnikow ktore padaja. Przy caqlej tej robocie zauważylem ze przy czujniku walaka rozrzadu po lewej tronie jak sie stoi przodem do auta w kosce byla woda moze to bylo przyczyna zlego pelnia auto przy temperaturze kolo 0 stopni poczekamy sprawdzimy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.