Skocz do zawartości

Samochód nie odpala - jakby benzyny nie dostawał


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pewien problem, mam bmw 316 rocznik 94. Dzisiaj jechałem samochodem i nagle mi zgasł, po chwili zapaliłem i przejechałem jeszcze kawałek i już go nie odpaliłem :/.Pompa paliwa działa, sprawdzałem, na świecach iskra jest. Może to przekaźnik? Sprawdzałem przekaźniki i wydają się w porządku. Mógłby mi ktoś powiedzieć dokładnie który to jest od pompy ? bezpieczniki też raczej sprawne nie widziałem, żeby jakiś był spalony :/. Samochód cały czas chodził jak pszczółka a tu nagle i nie odpala :cry: .Mógłby mi ktoś pomóc ? gdzie leży problem ? może ktoś z forumowiczów zetknął się z takim problemem. Za wszystkie pomocne odpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam CoNe

Opublikowano
Sprawdź sobie czujnik położenia wałku korbowego
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Czujnik sprawny wczoraj sprawdzałem, ma ktoś jeszcze jakieś pomysł dlaczego nie odpala? Samochód ładnie kręci bez problemu tylko tak jakby nie dostawał benzyny :/ a w baku jeszcze 15 litrów. Wielkie dzięki za pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam
Opublikowano

Ten temat pomoże trochę w lokalizacji przekaźnika pompy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=115254&start=0

 

Sprawdź jeszcze napewno czy masz paliwo bo ostatnio miałem taki problem w aucie kolegi z forum był tam wymieniany czujnik położenia wałka rozrządu po czym auto ładnie odpaliło pochodziło 15 minut i zgasło po dłuższym grzebaniu tknięty przeczuciem dolałem mu trochę paliwa i odpalił. Wskaźnik był w pozycji nieco przed pierwszą kreską czyli około 15 litrów mimo to zbiornik był pusty.

 

Najlepiej odkręć sobie opaskę z węża przy filtrze paliwa ściągnij wąż i sprawdź czy cokolwiek tam leci tej benzyny podłączając pompę tak jak jest napisane w instrukcji w liku u góry. Przy okazji sprawdzisz w ten sposób czy pompa działa bo będzie ją słychać co jest utrudnione gdy kręcisz silnikiem.

BMW forever!!!
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, ale tak jak pisałem w pierwszym poście pompę sprawdzałem sprawna, benzyna jest :/ Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co to może być?
Opublikowano
kolego, mialem podobny problem calkiem niedawno, i cos mnie tknelo i dolalem kilka litrow benzyny, a rezerwa nawet sie nie palila. Okazalo sie ze paliwo jakims cudem nie przelewalo mi sie z lewej komory do prawej.
Opublikowano
Kurcze wydaje mi się, że benzyny jest wystarczająco ale dla pewności doleję parę litów i napiszę jaki to dało efekt. Pozdrawiam
Opublikowano
Przydało by się odpowietrzyć układ jeszcze zanim odpalisz. Odkręć przewód paliwowy przy filtrze i podłącz na chwilę na krótko jak zacznie nim lecieć paliwo to już auto powinno odpalić. Bo jeśli faktycznie w jednej komorze nie było paliwa lub oszukuje wskaźnik to pompa napewno zassała powietrze wiem z doświadczenia że wtedy ciężko jest odpalić bez odpowietrzenia. Czasem żeby sprawdzić czy brak paliwa odpowiada za to że auta nie można odpalić stosuję Samostart wystarczy odkręcić przewód gumowy między przepływomierzem a przepustnicą i w czasie kręcenia silnikiem psiknąć kilka razy jeśli jedynym mankamentem jest brak paliwa to silnik zaczyna zachowywać się jak by już prawie chciał odpalić na chwilkę załapuje wtedy wiadomo że przyczyną jest brak paliwa na listwie wtryskowej.
BMW forever!!!
Opublikowano
Panowie a wiecie gdzie się znajduje elektrozawór paliwa w bmw 316 ??? Wielkie dzięki za pomoc . Pozdrawiam
Opublikowano
Odkręć przewód paliwowy przy filtrze.

Mógłby mnie ktoś naprowadzić gdzie znajduję się ten filter ? Wielkie dzięki

Opublikowano
Filtr paliwa znajdziesz pod samochodem z lewej strony na wysokości fotela kierowcy. Co do elektrozaworu to nie bardzo wiem o co chodzi kolego.
BMW forever!!!
Opublikowano

Wielkie dzięki Marco za odpowiedź.

Dzisiaj ponownie wyciągnąłem pompe paliwa i po podłączeniu przez kabelki chodziła elegancko(benzyna leciała aż miło) ale po ponownym włożeniu do baku i podłączeniu samochód odpalił lecz niestety strzelał chodził nierówno i zgasł i już nie odpalił. Po odkręceniu objemki i zdjęciu węża paliwa pompka nie dawała paliwa, paliwo nie leciało !!! Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?

 

Aha jeszcze jedno

 

Na tym schemacie numerek 1

Należy połączyć ze sobą piny o numerach 30 i 87b. Patrząc tak jak na rysunku będzie to środkowy pin z lewej strony i środkowy dolny są tam po 3 piny więc będzie łatwo znaleźć

- - -

+ - -

- + - plusami zaznaczyłem te piny które należy połączyć jeśli patrzycie na skrzynkę bezpieczników z takiej perspektywy jak na rysunku.

 

http://img122.imageshack.us/img122/5014/przekaznikipl5.jpg

 

Mógłby ktoś pokazać dokładnie na tym obrazku które to są piny( bezpieczniki ??) ?? najlepiej jak by ktoś z edytował ten obrazek w paincie i pokazał strzałkami o które dokładnie chodzi i czy te piny połączyć ze sobą za pomocą kabelka ? Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Opublikowano

Dorobiłem na obrazku na czerwono te dwa piny które trzeba połączyć. Musisz wyjąć przekaźnik i będzie widać te piny. Twoje auto ma podobne objawy jak 318is które naprawiałem ostatnio, ale już ci wszystko podpowiedziałem co z tamtym było.

 

http://img188.imageshack.us/img188/5014/przekaznikipl5.jpg

BMW forever!!!
Opublikowano

Dzięki Marco za odpowiedź ;-)

Połączyłem piny za pomocą kabelka i próbowałem zapalić i nic, paliwo nie leci. Co ciekawe po wyciągnięciu pompki z baku i podłączeniu za pomocą kabelków do akumulatora chodzi aż miło. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być ?

Opublikowano
Pompa paliwa wogóle pracuje po podłączeniu przy przekaźniku? Bo jak podłączysz na krótko to powinna pracować cały czas nie tylko jak przekręcisz kluczyk. Może się zapowietrzyła pompka odkręć przewód paliwowy przy samej pompce i wtedy spróbuj podłączyć na krótko przy przekaźniku jak w pompie będzie już paliwo to powinna już pompować do listwy wtryskowej bez przeszkód.
BMW forever!!!
Opublikowano
Jak jest pompka wyciągnięta i podłączona na krótko za pomocą kabelków do akumulatora to chodzi bezproblemowo (bez przekręcania stacyjki). Chodziło mi o to , że po włożeniu pompki do baku, podłączeniu i połączeniu pinów tak jak Pokazałeś na obrazku przy próbie odpalenia samochodu pompka nie daje paliwa :/ Spróbuję jeszcze odpowietrzyć i zobaczymy.
Opublikowano

Kolejna próba...

Podłączyłem pompkę na krótko, lecz nie wyciągałem jej z baku i... pompka nie działa. Także pompka jest popsuta ? jak się ją wyciągnie z baku i podłączy na krótko to...działa, ale jak już ją się włoży spowrotem do baku samochód odpali na chwilę (10 - 15 sekund w tym czasie strasznie przerywa, strzela i gaśnie i już nie można odpalić ). Może coś z nią jest nie tak ?

Opublikowano
Czyli jest tak że jeśli pompa jest zamontowana i podłączona fabrycznie to po podłączeniu na krótko przy przekaźniku nie słychać jej pracy? Trzeba by jeszcze sprawdzić miernikiem na wtyczce od pompy paliwa czy tam wogóle dociera napięcie.
BMW forever!!!
Opublikowano
Powiem tak, pompa działa jak jest wyciągnięta z baku, jak jest podłączona fabrycznie również działa tylko musi być wyciągnięta z baku, także jak jest wyciągnięta z baku to zawsze działa. A jak już jest włożona do baku to nie działa czy to fabrycznie podłączona czy podłączona na krótko za pomocą akumulatora nie "pracuje"... może jeszcze jakieś pomysły?
Opublikowano

Dzięki Marco za pomoc w tym temacie ;-) bardzo dużo ciekawych informacji się dowiedziałem na ten temat :wink:

Samochód już sprawny ;-) a przyczyną była uszkodzona pompa paliwa, która czasem działała a czasem nie. Dzisiaj pompa została wymieniona i samochód chodzi elegancko :twisted: Mam jeszcze jedno pytanko czym różni się pompa paliwa do silnika z jedno punktowym wtryskiem a wielopunktowym ??

 

Zakupiłem tą pompę :

http://www.allegro.pl/item814863269_pompa_paliwa_bmw_e36_316_318_320_325_328_m3_filtr.html

Lecz w warsztacie (byłem na przeglądzie z innym autem) powiedzieli mi, że to zła pompka i dość szybko padnie bo jest do silnika z jedno punktowym wtryskiem (fakt była troszkę inna nie miała takiego poszerzenia jakby na górze i musiałem ją ścisnąć metalową obejmą żeby się trzymała tej plastikowej konstrukcji). Pozdrawiam

Opublikowano
Generalnie te pompy mają nie najlepszą opinię ale to nie jest tak że ona zaraz się rozsypie. No i w BMW wszystkie pompy nawet najmocniejszych wersji silnikowych mają wydajność ciśnienia paliwa 3,5 bara i ta niby też tyle ma więc jest dobra nie było różnicy między poszczególnymi silnikami jeśli chodzi o rodzaj pompy paliwa.
BMW forever!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.