Skocz do zawartości

e36 zmiana II generacji na sekwencje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, mam zalozona instalacje II generacji... autko chodzi calkiem niezle... ale na silniku M40 automat (318) w trasie pali ok. 13 litrow gazu... i tu pytanie, czy zmiana na sekwencje spowoduje spadek zuzycia gazu? jesli tak to o ile? nie chodzi mi o osiagi a o ekonomiczna jazde... dzieki za konstruktywne odpowiedzi
Opublikowano
Mówią że zarówno II generacja jak i sekwencja spala +/- 15% więcej gazu niż benzyny, w praktyce jednak sekwencja spala ciutke mniej ale ciutke a nie 3 litry mniej. Masz coś źle wyregulowane, może dobry gazownik by coś zaradził, benzyny ile Ci pije?
Opublikowano
troche presadziles bo nie +/- 15% tylko do + 15% wiecej niz benzyny... samochod byl wielokrotnie u gazownikow z powodu wysokiego spalania- w miescie potrafil wypic 17 litrow gazu na 100km normalnej jazdy bez palowania... doszlo do tego ze wyjezdzilem caly bak z gazownikiem aby sprawdzic spalanie... wyszlo ok 13 litrow w jezdzie mieszanej i powiedzial ze wszystko w normie jak na automata... ile pali benzyny? tego nie wiem bo auto jezdzi tylko na gazie... podlaczany byl pod komputer i wykazalo jedynie uszkodzona sonde lambda, ale zostala zmieniona- spalanie nei zmienilo sie... autko udokumentowane ma 160.000km- osobiscie sprowadzilem je ze Szwabii- zdjeta byla pokrywa walka rozrzadu i walek w idealnym stanie... no i teraz zastanawiam sie nad zmiana na sekwencje ze wzgledu na spalanie... sekwencja teoretycznie jest oszczedniejsza ale czy jest wogole sens zmiany na nia jesli na II generacji spala ok. 13l/100km w trasie przy predkosciach do 120km/h? podkreslam: nie chodzi o wystrzaly it bo ich nie ma a o ekonomiczna jazde...
Opublikowano
No mi na sekwencji przy M44 1,9 spala tak 10,5. Dlatego mnie ciekawi ile pożre benzyny bo jeśli benzyny wypala Ci np 11L to sekwencją spalania mu nie zbijesz tylko wiadomo że wyjdzie więcej niż Pb i problemów będzie należało szukać w innych elementach.
Opublikowano
jak to 1.9? jesli benzyniak to chyba 1.8? no wlasnie- jesli nawet duze byloby spalanie na benzynie, to na komputerze nie wykazalo nic... wydech seryjny, zadnych modyfikacji- zwykla fura do jazdy a nie idiotyzmow... na gazie ladnie smiga, zbiera sie ale dosc duze spalanie... jedynym dziwnym objawem jest to ze jak silnik jest cieply to sa trudnosci z uruchomieniem- nei zawsze ale sie zdarzaja... trzeba krecic z 10 sekund zanim zaskoczy... tak czy owak gdzie mozna doszukiwac sie duzego zuzycia paliwa?
Opublikowano

Kolego jeśli się dobrze orientuję za zmianę na sekwencję zapłacisz min. 1000zł Jeśli spala Ci za dużo to szukaj problemów nie w generacji instalacji gazowej ale w użytkowaniu jej oraz całego osprzętu silnika.

Dla porównania mój Compact 316i M43 spala średnio ok 10l. gazu, na samej trasie zapewne mniej ale tak nie jeżdżę. Mam trasy mieszane. Instalację mam BRC sekwencja. Na początku spalał nawet do 11,5 litra gazu. U mnie przyczyna leżała w "padniętym" termostacie, silnik był po prostu niedogrzany.

Na spalanie GAZU ma również wpływ stan świec oraz przewodów wysokiego napięcia (proponuje Ci sprawdzić). Dużo zależy również od stanu parownika itp... nie wiem jak długo Twoja instalacja siedzi w aucie. Jeśli pali Ci dużo również benzyny przyczyną wysokiego spalania może być "padnięta" Sonda Lambda... proponuje zacząć szukać przyczyny od najtańszych rzeczy...

Opublikowano
sonda lambda zmieniona by;a na nowke, bo tamta podobno nie dzialala... termostat zmieniony bo wczesniej silnik sie nie dogrzewal... palec i kopulka zmienione... instalacja ma nabite jakies 35 tys km (3 lata)... byc moze ze juz parownik sie zestarzal... ale jak rusze parownik (wymiana membrany etc) to regulacja a to kolejne koszty nie wiedzac czy to to bylo przyczyna... nie widzi mi sie wymieniac czesc metoda chybil trafil...
  • 2 lata później...
Opublikowano

odświeżę kotleta, mam w mojej buni gaz II generacji - nie strzela, nie kicha, spalanie średnio trasa 10.5-12 LPG miasto ~14-16 LPG, (silnik m50b20 vanos)

Mam "okazje" kupić używaną sekwencje, dokładnie jeszcze nie wiem ile była użytkowana, muszę dopytać. W każdym bądź razie osprzęt to

komp stag

wtryski valtek

reduktor - nie dopytałem,

ponoć normalnie jeździła itp,

Chcę za tą używkę 300 zł, wg mnie okazja,

teraz pytanie, ile powinien wziąć zakład montujący instalacje gazowe za przekładkę takiej instalacji?

Dzwoniłem do sprawdzonego przeze mnie gaziarza powiedział 250 zł robocizna plus złączki, rureczki, filtry - elementy których może brakować do 150 zł.

 

Korci mnie próba założenia tej sekwencji bo spadek na tym gazie mam odczuwalny w stosunku do benzyny, a i na benzynie nie ma pełnej mocy przez mikser.

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Opublikowano
Może i cena nie duża za robotę itp. Tylko żeby parametry wtrysków, parownika były odpowiednie, nie za słabe/mocne bo nie można dać czego bądź.
Opublikowano

Okazja raczej taka sobie.Wtryski kaszaniaste.Reduktor używany nie wiadomo ile najechane.Do regeneracji lub wymiany.Zostaje elektronika.

Wszystko zależy czego oczekujesz od instalacji.

Opublikowano

po co mam wymieniać sonde? przecież spalanie mam raczej ok jak na m50b20 10.5 L na trasie przy II generacji to dużo? ogólnie pali jakieś 1.5-2l więcej od wskazań komputera z PB

Póki co się wstrzymałem bo się okazało że instalka jest bez reduktora...

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.