Skocz do zawartości

[ BMW e39 530d] dziwne zachowanie ogrzewania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z nagrzewaniem tzn. włąnczam klimatronik ustawiony np 22* C to grzeje tak powiedzmy przez 10 minut, a później leci tylko zimne powietrze.

Dopiero jak podkręcę temperaturę na max to zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

Co to może być ???

Opublikowano
Mam problem z nagrzewaniem tzn. włąnczam klimatronik ustawiony np 22* C to grzeje tak powiedzmy przez 10 minut, a później leci tylko zimne powietrze.

Dopiero jak podkręcę temperaturę na max to zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

Co to może być ???

 

A może wszystko jest ok... Jak ustawisz wyższą temperaturę na wyświetlaczu, to klimatronik "nadgania", żeby wyrównać, a jak wyrówna, to przestaje grzać. Jak znów podwyższysz o 2-3 stopnie, to znów na początku grzeje silniej, do czasu aż wyrówna. U mnie tak jest i to normalka. Gdyby z wylotów leciało Ci powietrze o takiej temperaturze jaką ustawiłeś to auto zbyt wolno by Ci się grzało wewnątrz. Temperatura jaką masz ustawioną na panelu to jest temperatura jaka ma być wewnątrz po "zmieszaniu" się powietrza.

To samo dotyczy siły nawiewu: po ustawieniu wyższej temperatury w trybie auto, wentylator chodzi na wyższych obrotach, a z czasem obroty maleją do trzech "cegiełek"...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Mam problem z nagrzewaniem tzn. włąnczam klimatronik ustawiony np 22* C to grzeje tak powiedzmy przez 10 minut, a później leci tylko zimne powietrze.

Dopiero jak podkręcę temperaturę na max to zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

Co to może być ???

 

A może wszystko jest ok... Jak ustawisz wyższą temperaturę na wyświetlaczu, to klimatronik "nadgania", żeby wyrównać, a jak wyrówna, to przestaje grzać. Jak znów podwyższysz o 2-3 stopnie, to znów na początku grzeje silniej, do czasu aż wyrówna. U mnie tak jest i to normalka. Gdyby z wylotów leciało Ci powietrze o takiej temperaturze jaką ustawiłeś to auto zbyt wolno by Ci się grzało wewnątrz. Temperatura jaką masz ustawioną na panelu to jest temperatura jaka ma być wewnątrz po "zmieszaniu" się powietrza.

To samo dotyczy siły nawiewu: po ustawieniu wyższej temperatury w trybie auto, wentylator chodzi na wyższych obrotach, a z czasem obroty maleją do trzech "cegiełek"...

 

 

też mnie się tak wydaje, ze gdy osiągnie temperaturę ustawioną to dmucha chłodniejsze powietrze . .

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
tak, gdyby było chłodniejsze to o.k. ale leci zimne powietrze na panelu mam np. 22*C a według mnie dmucha temp 12 *C
Opublikowano
tak, gdyby było chłodniejsze to o.k. ale leci zimne powietrze na panelu mam np. 22*C a według mnie dmucha temp 12 *C

 

Ze wszystkich kratek, czy tylko środkowej? Jak ze środkowaj, to tam jest kółko do regulacji podziału powietrza góra/dół i jest na niebieskim to zimne powietrze płynie na kratkę a na pozostałe nawiewy ciepłe, aby średnia w aucie po pewnym czasie była taka jak ustawisz...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.