Skocz do zawartości

[E39 525d_A] Drży! :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od około tygodnia silnik nieprzyjemnie drży. Drżenie jest falowe, nie jednostajne - jakby falowało po sinusoidzie, na zimnym silniku słyszalne jest obniżenie tonu odgłosów silnika (lub jakieś dodatkowe buczenie), nie ma to wpływu na obroty silnika (sprawdzone INPA i DIS'em). Wszystko to przenosi się na karoserię, a w szczególności na pedały. Świece wymieniałem na początku lata, sprawdzałem wczoraj - dobre, poduszki silnika wymienione obie w sierpniu - sprawne, przewody podciśnienia siedzą dobrze, turbina pracuje ładnie, nic nie kopci, silnik zbiera się jak zawsze. Niestety komfort jazdy się obniżył, drżenie jest tak samo odczuwalne w pełnym zakresie obrotów i prędkości. Podpinałem pod kompa, DDE ani skrzynia (automat) nie zgłaszają żadnych nieprawidłowości czy to INPA czy DIS. Wykluczam na 99% również wtryski, pompę progową i wysokiego ciśnienia, wszystkie wartości w normie.

Korekcja na wtryskach:

1. 0,41 2. 0,02 3. -0,27 4.-0.23 5. 0,40 6. -0,37

Pomimo to mam zastrzeżenia do pewnych parametrów z testów.

Zarówno INPA i DIS pokazują rozbieżności wartości specified i actual dla przepływomierza, wartość specified (powinno być) jest od około 50 do 100 jednostek mniejsza od wartości aktualnej, jednakowo dla obciążonego jak i wolno pracującego silnika. Czy to może być przyczyną? Wydaje mi się, że nie.

Najbardziej jednak dziwi mnie wartość o nazwie "P amount of the PI ideal speed control", powinno być między 0-50 a im więcej dodaję gazu tym bardziej wartość się obniża, jak na załączonym screenie. Niestety aż tak kumaty nie jestem i nie wiem co ten parametr oznacza i z jaką funkcją (elementem) się wiąże.

Przepraszam za tak długą rozpiskę ale chciałem jak najlepiej opisać problem.

http://images43.fotosik.pl/219/d46bbf7906ee1782med.jpg

http://images42.fotosik.pl/131/d3fd0c5e52bc7e9dm.jpg

P.S.

Jeszcze jedno pytanie, co to jest ten "Pedal travel sensor.." i dlaczego wszędzie 0?

Opublikowano
Patrząc na odczyt z DIS-a wygląda, że masz zbyt dużo powietrza w dolocie niż powinieneś mieć. Może to być spowodowane złym sterowaniem klapki turbiny lub przytarciem mechanicznym. Wg tych parametrów widzę, że pomiar dotyczy biegu jałowego i faktycznie wartości odczytane są trochę za wysokie. Czy dzieje się tak tylko na wolnych obrotach?
Opublikowano
Odchyły tych parametrów występują również podczas jazdy. Jednak różnica wartości zawsze waha się w granicach 100.
Opublikowano
Popytałem (opisałem Twój problem) mojego speca i powiedział, że ciśnienie doładowania na wolnych ma być trochę wyższe ok. 1050 mbar, więc tu jest wszystko OK. Powiedział, że bardziej by szukał przyczyny w mechanice niż w elektronice.
Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie tematem!

Co do mechaniki też się zastanawiałem, ale zawsze lepiej zrobić najpierw diagnozę. Dzisiaj słyszalnie i odczuwalnie stan się pogorszył, tylko mam kolejny problem - pękła linka otwierająca maskę. Jak się z tym uporam to jeszcze wrócę do tematu. Bo o ile nie mam pojęcia gdzie szukać, bo żadnych odgłosów poza obniżeniem tonacji nie ma, to na dodatek nie mam zbytnio warunków.

Opublikowano
kolego sprawdź tez potencjometr znajdujący się pod pedałem gazu potrafi szwankować i podawać złe wartości niż prawdziwe, wiem że można to sprawdzić w disie
Opublikowano

"P amount of the PI ideal speed control" - masz ok, u mnie jest tak samo i z tego co doczytałem tak powinno być.

Doładowanie też ok

 

Ruszałeś wtryski kiedyś? tzn. czy były odkręcane niedawno?

Opublikowano

Wtrysków nie dotykałem jak długo mam auto (zrobiłem nim już 140 tyś) oryginalny przebieg ~153tkm, w sumie 290 tkm.

Dziś zrobiłem "rekonesans" sprawdziłem turbinę od góry,bo kanałów i podjazdów w pobliżu nie mam. Rury dolotowe suche sama turbina można powiedzieć też (zaglądałem lusterkiem na kiju). Problem będzie chyba gorszy niż turbo, mianowicie po raz pierwszy odkąd mam wóz, poziom oleju z max zjechał do minimum. Do tej pory zalewałem do maxa i przy wymianie też był max.To co znalazłem w wylocie z tłumika to oprócz sadzy chyba był również olej (na górnej ściance rury), chociaż bardzo mnie to dziwi bo auto nie kopci ani nie jest z tyłu ubrudzone, nie zostawia też śladów na asfalcie tak jak się to działo gdy miałem padniętą przepływkę i termostat EGR. Olej uzupełniłem (Castrol Edge Formula RS0-W40), jutro chyba zamówię odmę i nowy filtr oleju. Ale i tak już się boję że czeka mnie kapitalka :(

 

P.S.

Auto zbiera się jak zawsze b. dobrze, nie pali ani grama więcej, kopci znikomo przy depnięciu, turbina gada perfekcyjnie, a największe drgawki pojawiają się podczas przyspieszania.

 

Zrzuty z filmu robionego dziś podczas jzady:

http://images35.fotosik.pl/74/09bbfefc961f901em.jpg

http://images46.fotosik.pl/219/85fb89adb5cdb8d9m.jpg

 

Potencjometr działa OK ale tylko podczas jazdy są wskazania wartości, podczas gazowania na postoju jest --- czyli 0.

Opublikowano
Poza masą powietrza wszystko super. Na screenie 1dis masz ponad 200 mg więcej, natomiast ciśnienie doładowania takie jak trzeba. Coś mi się zdaje, że problem dotyczy przepływomierza, ale oczywiście mogę się mylić. Może uda Ci się kupić przepływkę z możliwością zwrotu i w ten sposób wykluczyć.
Opublikowano
Poza masą powietrza wszystko super. Na screenie 1dis masz ponad 200 mg więcej, natomiast ciśnienie doładowania takie jak trzeba. Coś mi się zdaje, że problem dotyczy przepływomierza, ale oczywiście mogę się mylić. Może uda Ci się kupić przepływkę z możliwością zwrotu i w ten sposób wykluczyć.

 

Nie, jest raczej jak powinno być, moja stara zepsuta przepływka własnie pokazywała niedobory o 200 jednostek, nowa pokazuje przy pełnym bucie też o tyle więcej, porównywałem to kiedys z zdrowa E46 i było tak samo.

Opublikowano

Co do przepływomierza wygląda to tak. Wczoraj dla pewności go wypiąłem i trochę pojeździłem. W momencie wypięcia wtyczki słyszalne było przyciszenie pracy silnika zniknęły te niskie tony, ten sam efekt daje odcięcie podciśnienia od zaworu EGR. Po ponownym podłączeniu DISa wywaliło błąd przepływki i i jakiegoś czujnika temperatury powietrza (sporadic error, not present) skasowałem i dziś w drodze do pracy trochę się zdziwiłem bo wskazania przepływomierza dawały max 3mg odchyłki. Oleju raczej nie spala auto z tyłu czyste. Próbowałem się też zaczadzić w garażu, ale zero smrodu spalonego oleju, gdzieś od roku, o czym już wcześniej pisałem na forum, spaliny capią amoniakiem (w każdym razie odór bardzo podobny).

Teraz moje pytanie czy da się gdzieś DISem lub INPA sprawdzić ciśnienie oleju? Jakoś tej opcji nie znalazłem (jest tylko uaktywnienie kontrolki niskiego stanu), coś z olejem i ciśnieniem sprężania było w menu aktywacji-adaptacji ale DISa aż tak nie znam, a auto jest mi niezbędne więc lepiej nie grzebać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.