Skocz do zawartości

[Z3] 2.8 Roadster by piotres


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Panowie

 

Jako ze mysle ze niektorych moze to zainteresowac , a nie chcialem wszystkiego wrzucac do tematu "galeria" ktory juz strasznie sie nam rozrosl (to oczywiscie plus :wink: ) wiec pozniej moze byc ciezko w nim cokolwiek znalezc , to zalozylem nowy temat...moze bana nie dostane na to mocno licze :lol: .

 

 

http://img42.imageshack.us/img42/8573/12014555.jpg

 

OBC zaprogramowane DISem.

 

http://img229.imageshack.us/img229/740/69329505.jpg

 

Tyle wyswietlilo po powrocie do domu gdy bylem uradowany zakodowanym OBC :) . Pokazuje poprawnie , to jest pewne .

 

http://img19.imageshack.us/img19/2536/68022372.jpg

 

Tylne Amorki + poduszki zostaly zmienione (sachs + lemforder) .

 

http://img229.imageshack.us/img229/1056/27528768.jpg

 

Polecam to miejsce sprawdzic wszystkim posiadaczom Z3 - czy nie odlazi w tym miejscu lakier . Mi odlazil w tym miejscu na progach przy 3 kolach :zdziwko: . Brunox + zamalowane gruuubo lakierem bazowym .

 

http://img514.imageshack.us/img514/531/96395409.jpg

 

Poprawialem tylny zderzak z jednej strony, zdjalem nadkole i widzialem ze tylne tuleje domagaja sie wymiany .

 

http://img243.imageshack.us/img243/2509/81424964.jpg

 

Zmienilem wczesniej takze po raz drugi plywak w baku paliwa - tym razem dorwalem czesci z 2001r. po 23 tys km przebiegu rzekomo . Grunt ze teraz pokazuje stan paliwa w 100% dobrze , a poprzedni ktory mialem z 96r. na ogol pokazywal dobrze ale od czasu do czasu wariowal (dla nie zaznajomionych z tematem : plywak w z3 pada bardzo czesto) .

 

http://img88.imageshack.us/img88/9281/16511471.jpg

 

http://img40.imageshack.us/img40/6996/76866649.jpg

 

Radio cos mi zle odbieralo na ulubionym RMFMaxx wiec dodalem ...wzmacniacz ;)) .

 

http://img29.imageshack.us/img29/3120/88211342.jpg

 

http://img163.imageshack.us/img163/7742/51852220.jpg

 

http://img257.imageshack.us/img257/2545/88054976.jpg

 

Zmienilem skrzynie - jak sie okazalo nie potrzebnie - cos mi stukalo w napedzie w momencie jego "luzowania" - np. jak wciskam sprzeglo przy wyjezdzie z garazu . Dzieje sie tak odkad mam to auto, myslalem ze to skrzynia, ale jednak to chyba dyfer ... :niepewny: . Plus jest taki ze w nowe skrzyni mam nowy uszczelniacz wybieraka a w starej jak widac nieco sie on pocil :P .

 

 

http://img257.imageshack.us/img257/6230/73010950.jpg

 

http://img266.imageshack.us/img266/6189/19371274.jpg

 

Wal napedowy dostal nowy przegub gumowy i podpore z lozyskiem . Tak , zeby byl spokoj przez najblizsze 300 tys km :D .

 

http://img257.imageshack.us/img257/8964/25501007.jpg

 

Belka poleciala na stol operacyjny .

 

http://img163.imageshack.us/img163/8996/44529555.jpg

 

Tylne wahacze dostaly nowe tuleje, takze Lemforder.

 

http://img40.imageshack.us/img40/2228/16219486.jpg

 

Sruby staralismy sie skrecac zgodnie z momentami pobranymi z TIS'a .

 

http://img21.imageshack.us/img21/7909/67331939.jpg

 

Cos mi takze od niedawna zaczelo stukac tuz za moimi plecami :] - to tylko bak paliwa stukal o obejmy z ktorych poodklejaly sie gabki . Polecam to sprawdzic kazdemu jesli cos mu stuka z tylu a nie moze namierzyc w czym jest problem .

 

http://img21.imageshack.us/img21/7196/82113629.jpg

 

http://img245.imageshack.us/img245/2328/94986324.jpg

 

Jak widac wiele gabeczek nie zostalo :P .

 

http://img245.imageshack.us/img245/6849/16975094.jpg

 

http://img42.imageshack.us/img42/9564/38320530.jpg

 

http://img40.imageshack.us/img40/4784/58398007.jpg

 

http://img40.imageshack.us/img40/6619/70151590.jpg

 

http://img196.imageshack.us/img196/8007/71183718.jpg

 

http://img2.imageshack.us/img2/6879/29032860.jpg

 

Sposob na regulacje zbierznosci i katow z tylu . Ecentryczne sruby sztuk 4 , podkladki do przyspawania sztuk 8 i mamy pelna regulacje tylu :D . Jakby ktos chcial cos takiego miec u siebie - PISZCIE :) !

 

http://img245.imageshack.us/img245/1507/38243371.jpg

 

Wiele czesci zawieszenia (i nie tylko) zostalo wypiaskowanych ...

 

http://img2.imageshack.us/img2/4285/43074986.jpg

 

Kozystajac z okazji wypolerowalem mechanicznie koncowki seryjnego tlumika.

 

http://img40.imageshack.us/img40/5349/49547179.jpg

 

http://img196.imageshack.us/img196/6268/31936800.jpg

 

Najpierw pomalowalem tylko tlumik koncowy ...

 

http://img34.imageshack.us/img34/9759/60197701.jpg

 

Po sugestii kumpla pomalowalem na czarno troche wiecej ;).

 

Z uwagi na ilosc zdjec podziele relacje na 2 posty ...

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 232
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jedziemy dalej :

 

http://img194.imageshack.us/img194/9061/38950508.jpg

 

Skoro juz malowalem to i wahacza oraz poloska takze nie pozalowalem . Poszedl Hamerite ;) . No i kawalek dyfra sie zalapal .

 

http://img5.imageshack.us/img5/1354/85993594.jpg

 

http://img5.imageshack.us/img5/9641/60759664.jpg

 

Nowe plyny ustrojowe - do skrzyni biegow oraz hamulcow/sprzegla.

 

http://img194.imageshack.us/img194/3742/69083739.jpg

 

http://img40.imageshack.us/img40/5904/70977396.jpg

 

http://img2.imageshack.us/img2/6200/21967111.jpg

 

http://img5.imageshack.us/img5/9068/94651868.jpg

 

Wlecialy polibusze z olkusza (belki specjalnie na moje zamowienie, robione pod Z3, nie sa to takie same tuleje jak do e30) , wersja dosyc miekka bo 80Sh, takie zeby zachowac komfort . Nie chcialem tulei wahaczy z uwagi na mozliwosc wystapienia skrzypienia .

 

http://img5.imageshack.us/img5/3075/81416614.jpg

 

Czesci wrocily z malowania proszkowego :) .

 

http://img34.imageshack.us/img34/3985/71800189.jpg

 

http://img2.imageshack.us/img2/5813/16698723.jpg

 

http://img10.imageshack.us/img10/5223/51167714.jpg

 

http://img194.imageshack.us/img194/1369/91422737.jpg

 

Gabeczki na obejmy baku z ASO i koszulka termokurczliwa zeby nie wysunely sie przez najblizsze 15 lat :D .

 

http://img194.imageshack.us/img194/8343/92541460d.jpg

 

http://img35.imageshack.us/img35/1826/97535931.jpg

 

Bak paliwa skonczony :) .

 

http://img5.imageshack.us/img5/4677/86273551.jpg

 

 

http://img2.imageshack.us/img2/5286/92075211.jpg

 

Sie popiesci , to sie zmiesci :P .

 

http://img2.imageshack.us/img2/9069/46751925.jpg

 

http://img40.imageshack.us/img40/8213/81267698.jpg

 

Tylne tarcze przy okazji takze troszeczke odswiezylem .

 

http://img30.imageshack.us/img30/851/52229988.jpg

 

http://img43.imageshack.us/img43/8185/55793140.jpg

 

Kosz na kolo malowalem juz w tamtym roku ale pomalowalem to "zwykla" farba ktora juz zaczela sie scierac, jednak proszek to jest to :) .

 

http://img2.imageshack.us/img2/5149/24434410.jpg

 

http://img195.imageshack.us/img195/6569/23253396.jpg

 

http://img5.imageshack.us/img5/9309/47980440.jpg

 

 

http://img30.imageshack.us/img30/4324/28509710.jpg

 

Szpilki na kolektorze wydechowym oczywiscie sie urwaly i trzeba je bylo rozwiercac, ok 5 godzin roboty z tym bylo , nie polecam tej roboty nikomu :evil: .

 

http://img193.imageshack.us/img193/5716/69289491.jpg

 

Lowtec -25mm na tyle tak wygladal, w praktyce dal -33 do -35mm w dol, jak widac wiocha na maxa bo tyl nizszy od przodu :evil: (z przodu lowtec rzekomo -30mm) . Jak widac proby robilem w deszczowy dzien, wymontowalem te sprezyny szybko i teraz jest znowu seria . Czekam na sprezyny M-suspension na tyl ktore wlasnie do mnie ida .

 

Na dzis to by bylo na tyle .

 

Zmienilo sie takze cos we wnetrzu ale to innym razem pokaze ... :D

 

pozdro

i dzieki za uwage

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostro :twisted: jeszcze nie widziałem żeby tak ktoś działał :!: pełna profeska...Z tym pływakiem to ja mam u siebie tak, że jak bak jest do pełna do wskazówka przez 100km sie nie rusza potem dopiero zaczyna opadać, a jak jest już mniej paliwa to jak samochód przechylony jest na lewo to pokazuje więcej paliwa a jak na prawo to mniej w sumie małe wachania wskazówki, ale czasem mnie to wkurza...czy to norma w z3 ktoś też tak ma?

Polecam to miejsce sprawdzic wszystkim posiadaczom Z3 - czy nie odlazi w tym miejscu lakier . Mi odlazil w tym miejscu na progach przy 3 kolach

To miejsce zaraz po zakupie zety psiknąłem barankiem bo tam walą kamienie spod kół i własnie robi sie jak u Ciebie póki co baranek sie sprawdza i przez 4 lata nic sie nie dzieje jak narazie :cool2: polecam okleić tam taśmą malarską i psiknąć :)

http://img214.imageshack.us/img214/7770/z3roadsterturninwheelsln4.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotres, idziesz jak szalony :D nie wiem czy to dobry pomysl z tym malowaniem srodkowego tlumika farba oraz te tuleje - na mforum byl duzy fatek na temat powerflexa (wiem ze to olkusz ale...) i duzej liczbie osob sie po prostu rozpadly :/

u mnie dluzej schodzi pierwsza polowa paku a druga w trymiga :duh:

ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hehehe, mój wskaźnik paliwa jakiś czas temu się zbuntował i pokazywał rezerwę, mimo pełnego baku.....po dwóch dniach mu przeszło :) Nie mniej jednak nie grzeszy dokładnością i tak jak piszecie - druga połowa baku znika w mig :)

 

Jeśli chodzi o stuki przy wysprzęglaniu to też to mam....ale występuje to u mnie tylko jak odpalam zimne auto i wyjeżdzam z garażu tyłem. Na rozgrzanym silniku jest absolutna cisza. U znajomego w m3 e-46 jest to samo i też wystepuje na zimnym - dodam, ze m3 ma coś ponad 30 000km przelotu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym potrafić zrobić tyle rzeczy przy swoim ... moje umiejętności sprowadzają się do wymiany żarówek, mycia, sprzątania i uzupełniania płynów :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoooo... żebym ja miał taką wielką szopę....

BTW. tez już zakupiłem sobie zetke :)

Teraz pomału zbieram fundusze żeby doprowadzić ją do świetności :)

A co do rdzy którą Ci tam wypatrzyłem to mozna się zastanowic czy nie załorzyc chlapaczy - mud flaps

http://www.roadstersolutions.com/page1.html tu sa jakies. A do modeli z silnikiem 1.9 bmw produkuje seryjnie.

Jakies 25$ kosztują chyba

 

A jeszcze przyszło mi do głowy, że tłumik to chyba mozna pomaloać na czarno farbą/lakierem jaką uzywa sie do kominków.

Jest odporny do ponad 500C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Houek, olej do dyfra trzeba wlac specjalny castrol. jak bede miec chwile to znajde jaki, normalnie do kupienia w ASO zalecany przez BMW w ///M3 w takich przypadkach

 

Sugerujesz, ze wymiana oleju w dyfrze pomoże? Jesli tak to koniecznie napisz na prv jaki to olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotres, idziesz jak szalony :D nie wiem czy to dobry pomysl z tym malowaniem srodkowego tlumika farba oraz te tuleje - na mforum byl duzy fatek na temat powerflexa (wiem ze to olkusz ale...) i duzej liczbie osob sie po prostu rozpadly :/

u mnie dluzej schodzi pierwsza polowa paku a druga w trymiga :duh:

 

Spokojnie Wania, tlumik pomalowalem lakierem do 650*C jesli sie o to bales ;) . Wiadomo ze olejna bym nie malowal ;) . A seryjnie koncowy tlumik w 2.8 takze jest malowany na czarno stad moj pomysl na odswiezenie jego wygladu .

 

A co do tulei to jak wiesz wiekszosc grubo swapowanych e30 w PL na tym jezdzi (tj. na Olkuszach) wiec chyba nie jest to takie zle . A przeciez w E30 te tuleje sa bardzo podobne jak te "moje" do z3 .

 

No wlasnie ja jak kupilem samochod to mialem tak z plywakiem ze albo pokazylem totalne 0 albo wychodzil poza skale 1 - innych opcji nie bylo :D . Wyjelem go,okazalo sie ze ma krzywe to ramie od samego piankowego plywaka . To kupilem z 96r. z z3 1.9 i tamten chodzil lepiej tzn. jak mowiliscie druga polowa baku za szybko schodzila, a na dodatek czasami wariowal bo zalewalem 3/4 baku a on praktycznie 0 pokazywal . Ale tak czy siak na ogol w 80% przypadkow pokazywal OK, jakby ktos go chcial to mam na sprzedaz.

 

Ten co kupilem teraz jest idealny poki co nie zauwazylem zadnych nieprawidlowosci choc pewnie dopiero z 500km na nim zrobilem . Ale pokazuje chyba naprawde dokladnie w calej skali .

 

Houek, olej do dyfra trzeba wlac specjalny castrol. jak bede miec chwile to znajde jaki, normalnie do kupienia w ASO zalecany przez BMW w ///M3 w takich przypadkach

Jesli to ma zahamowac to stukanie to pisz pisz pisz ! Dyferki mamy ze szpera torsena, wiec moze w tym jest problem ze to tak pada ? :shock: BMW zaleca do tych dyfrow olej SAF-XJ z tego co pamietam ale jak go nie zmienialem jeszcze .

 

Hehehe, mój wskaźnik paliwa jakiś czas temu się zbuntował i pokazywał rezerwę, mimo pełnego baku.....po dwóch dniach mu przeszło :) Nie mniej jednak nie grzeszy dokładnością i tak jak piszecie - druga połowa baku znika w mig :)

 

Jeśli chodzi o stuki przy wysprzęglaniu to też to mam....ale występuje to u mnie tylko jak odpalam zimne auto i wyjeżdzam z garażu tyłem. Na rozgrzanym silniku jest absolutna cisza. U znajomego w m3 e-46 jest to samo i też wystepuje na zimnym - dodam, ze m3 ma coś ponad 30 000km przelotu....

 

a ja myslalem ze tylko u mnie stuka ...a tu widze ze jednak nie :shock: . z tym ze u mnie i na zimnym i na cieplym stuka . Jakby ktos widzial tanio dyfer od z3 2.8 to pisac ! :D

 

Łoooo... żebym ja miał taką wielką szopę....

BTW. tez już zakupiłem sobie zetke :)

Teraz pomału zbieram fundusze żeby doprowadzić ją do świetności :)

A co do rdzy którą Ci tam wypatrzyłem to mozna się zastanowic czy nie załorzyc chlapaczy - mud flaps

http://www.roadstersolutions.com/page1.html tu sa jakies. A do modeli z silnikiem 1.9 bmw produkuje seryjnie.

Jakies 25$ kosztują chyba

 

A jeszcze przyszło mi do głowy, że tłumik to chyba mozna pomaloać na czarno farbą/lakierem jaką uzywa sie do kominków.

Jest odporny do ponad 500C

 

No jasna sprawa z ta farba panowie , wlasnie takiej uzylem jak juz pisalem . Widze ze macie mnie troche za malo myslaca osobe, ale zapewniam was ze nie chce zeby moja zeta stanela w plomieniach od tego ze pomalowalem jej tlumik :duh: .

 

Adamie to pokazuj foto tego swojego nabytku ! :) A cos powaznego ja boli ? Co jest do zrobienia ?

 

Mi tam mud flapsy sie nie podobaja, wrecz przeciwnie, za to stone guardsy trzeba bedzie chyba jednak w koncu kupic ;).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do dyfra to bym się aż tak tym nie przejmował - tak ja napisałem, u mnie lekko puknie jak wyjeżdżam z garażu, pewnie jak olej w dyfrze się rozgrzeje już jest cisza. Poza tym skąd ta pewność, że to dyfer?

 

Stone guardy trza kupić, trza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez puknie raz gora dwa razy i wtedy juz jest cisza wiec nie panikuje i nie robie z tego problemu. Jak sie cos wysra czy to skrzynia czy dyfer to po prostu kupie nastepne, wkladam i jezdze dalej. Tez probowalem zlokalizowac co stuka ale nigdzie nie widac zeby byl jakis problem wiec dalem sobie spokoj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest informacja serwisowa BMW, ktora w takich sytacjach zaleca wymiane oleju na taki o nr 8 322 228 25 83.

Opisany jest jako "SAF-XJ + FM Booster" a kosztuje 67,02 netto za 0,5L, do dyfra wchodzi 1,1L.

http://www.ecstuning.com/stage/images/dis/15515/600/15515.jpg

ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mysle ze to dyfer ? Bo moga stukac tylko dyfer lub polosie, wszystko inne wykluczam - skrzynia (zmieniona) - zreszta slychac ze ten stuk dochodzi z tylu, wal napedowy - sprawdzony, sprzeglo - na bank nie .

 

Ten nr czesci co podales kosztuje 138 zl tylko pytanie jakie to jest opakowanie - litr czy 0.5l ?

 

Mozesz podrzucic jakis link do tej "informacji BMW" ? Bardzo ciekawa sprawa .

 

Z tym ze chlopaki mowili ze im stuka tylko jak jest zimny, a mi zawsze . Nawet jak jade powolutku na jedynce i calkiem puszcze gaz to tez stuknie .

 

Takze saron i houek - ktory jest z was chetny do wytestowania tego oleju ? :)

 

Jak to wam nic nie da to rozwazam opcje wyslania dyfra do FW Motorsport, za diagnostyke nie biora nic i maja podobno wszystkie czesci do takich dyfrow na stanie .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi to obojetnie, nie chce zeby modertor (Pan Moderator :-P ) sie wkurzyl o podawanie linkow do innego forum ;) Edytowane przez bumblebee
Pan Moderator oko przymyka, konsekwencji wyciągać nie będzie, ze względu na to, iż kolega działa w dobrej wierze a i czym mało szkodliwy społecznie ;)
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W tym linku, temat dotyczy innych objawów, niz te które wystepuja u mnie i Piotresa. U nas występuje stuk przy wysprzeglaniu, u mnie tylko to słychać na zimnym przy wyjeżdżaniu z garażu na wstecznym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.