Skocz do zawartości

Nie równa praca silnika M30B35


krix

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za podsunięcei pomysłu, na samm poczatku jak ją kupiłem miałem problem z mocą okazało sie ze była to uszkodzona kontrolka EML ale zanim do tego doszedłem to wymieniłem właśnie uszczelki pod kolektorem ssącym oraz oringi przy wtryskach, co do zawórów to były regulowane i chłopaki z warsztatu powiedzieli mi ze luzy muszą być 0,3 i takie ustawili powiedzieli tez ze mam sie nie przejmować tym klepaniem. Co do przewodów to nie jestem ich pewien jeszcze ich nie wymieniłem na nowe jedynie na inne ale to nie to samo jak wymienie je na nowe to dam znać a dzisiaj postaram sie kupic nowe węzyki od podcisnienia moje nie są w najlepszej kondycji. Co do ASC to znalazłem kiedyś taki wątek o przerywaniu ale niestey nie był dopisany do końca i temat urywał sie na jakimś przekaźniku. Jak bede coś wiedział wiecej to napiszę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem w m30 smierdzial nie rowno chodzil na bezynie wkrecal sie po o,5sekundy po pedale posciagalem wszystkie przewody gumowe gdzie jest podcisnienie z motoru wraz z dolotem kolektora mialem pekniecia przy silniczku krokowym i odmie po uszczelnieniu i regulacji zaworow na nie!klepiace prawie na sztywno (zrobilem to sam!przerwa 0,15wylot 0,10ssacy)zaczol szczekac jak wariat i wkrecac sie na wiekrze obroty taka moja mala teoria na temat tego silnika acz kolwiek nie musi byc to samo u ciebie moze masz jeden przewod zaplonowy wypalony w srodku nie musi miec przebicia moze oringi wtryskiwaczy przepuszczaja powietrze przeciez wszyscy wiemy ze samochod nie jest nowy a silnik zawsze ma wielka temperature sugeruje tu przegrzanie uszczelnien co wiaze sie ze stwardnieniem rozszczelnieniem i pekaniem

 

co do przewodów podciśnienia to zmieniałeś wszystko na oryginały w ASO czy kombinowałeś z przewodami na metry? Tam jest taki dość skomplikowany przewód który wychodzi od regulatora ciśnienia i niestety w ASO nie jest taki tani.

 

Co do za małego luzu zaworowego to u mnie jak jest taki mały to silnik bardzo się trzęsie podczas rozgrzewania, też tak miałeś?

Właśnie z 10 000 km temu regulowałem zawory i wczoraj zauważyłem że podczas rozgrzewania praca jest gorsza niż na zimnym i zaś to chyba zrobię.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie kupiłem orgyginalny waż od odmy łacznie z zaworkiem plastikowym, reszte bede kupował na metry jest koło mnie taki fajny sklep LPG i mają tam prawie wszystko. Jak tylko je wymienie dam znać czy jest jakaś różnica. Mi na zimnym silniku trochę faluje ale to pewnie jeszcze jakaś nieszczelonść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie kupiłem orgyginalny waż od odmy łacznie z zaworkiem plastikowym, reszte bede kupował na metry jest koło mnie taki fajny sklep LPG i mają tam prawie wszystko. Jak tylko je wymienie dam znać czy jest jakaś różnica. Mi na zimnym silniku trochę faluje ale to pewnie jeszcze jakaś nieszczelonść.

 

a za ten wąż od odmy ile dałeś? Ja mam obok tego węża trochę oleju (tzn na zewnątrz) u Ciebie też tak było?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za orgyniał dałem 100zł tylko ja mam EML i mam nieco inną budowe i moja odma składa sie z 3 czesci gumowy wąż > plastikowy zawór > gumowy wąż. Na realome jest dość dobrze pokazane. Generalnie często zbiera mi sie olej w dolocie nie jest jego bardzo duzo ale widać ze są tam jakies oznaki przed wymianą odmę miałem w oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za orgyniał dałem 100zł tylko ja mam EML i mam nieco inną budowe i moja odma składa sie z 3 czesci gumowy wąż > plastikowy zawór > gumowy wąż. Na realome jest dość dobrze pokazane. Generalnie często zbiera mi sie olej w dolocie nie jest jego bardzo duzo ale widać ze są tam jakies oznaki przed wymianą odmę miałem w oleju.

 

Ja też mam EML i taką samą budowę. A jaka jest zasada działania tego plastikowego zaworu i po co on jest?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z innego forum:

 

 

ja ci napisze jak ja sprawdzałem u siebie w m50, według instrukcji serwisu boscha , jak kupić używany przepływomież. u mnie jest on rozłączony tak jak by go wogle nie było i chodzi idealnie, gdy podłącze zaczynają falować bo jest zepsuty. ty byś musiał nagrzać silnik, wyłączyć zapłon i rozłączyć wtyczke w przepływomieżu. może niestabilnie pracować, ale po ok.20sek sie ustabilizuje. jeśli nie to przepływomież jest sprawny i musisz szukać gdzie indziej.. zasada polega na tym, że bez przepływomieża wtrysk stosuje inną mape wtrysku ktura ma idealne wolne obroty na nagrzanym silniku. gdy niesprawny przepływomież jest podłączony to ta mapa sie nie włączy, a przepływomież tylko mu będzie przeszkadzał. pamiętaj silnik musi być ciepły bo na zimnym to będzie lipa. i nie gwarantuje ,że do twojego silnika zadziała.

 

ide dzisiaj to zrobic, sam mam EML wiec silniczek krokowy o ktorym wszyscy mowia odpada.. daj znac jak u Ciebie wyjdzie :)

 

ja teraz zrobiłem test z rozgrzaniem silnika i odpięciem przepływomierza i o dziwo: zapalił ledwo co chodził nie trzymał obrotów biegu jałowego, spadał na 500 rpm że żal było tak zostawiać i naciskałem gaz ale nadal bez zmian. O dziwo jak się przełączył na gaz chodził dobrze w miarę. Ale potem z powrotem na benzynę i dalej było źle.

O czym to może świadczyć?

Auto bez przepływomierza na benzynie chodziło tak fatalnie że nie byłbym w stanie wrzucić biegu żeby pojechać w przód! Może u mnie jakiś inny niezbędny czujnik jest zepsuty i przepływomierz go koryguje? Sondę mam w miarę nową... zresztą wydaje mi się że nie chodzi tu o mieszankę, tzn jej proporcje. Bo na kompie było 2.5 litra na godzinę czyli tyle ile powinno być mimo tego auto chodziło fatalnie. A na gazie dobrze. O czym to może świadczyć? Gaz mam ustawiony tak że z przepływomierzem mogę przełączać na ciepłym przycisk gaz/benzyna i ani obroty się zbytnio nie ruszą ani spalanie na kompie chwilowe - czyli jest ok.

A może coś nie tak z czujnikiem położenia wałka rozrządu? Jak to wszystko działa? Paliwo jest podawane wg jakiego czujnika? Być może kąt wtrysku jest zły a na gazie i tak nie ma on zbyt dużego znaczenia bo mam długie wężyki więc mimo że to sekwencja działa trochę jak wtrysk ciągły.

 

Aha dodam że jedynym wyjściem żeby auto zapaliło na benzynie był twardy reset kompa (odłączenie klem itp) co uczyniłem i auto pracuje, oczywiście z przepływomierzem. Podejrzewam że bez resetu by się w ogóle nie obyło...

 

krix a Twoje BMW chodzi bez przepływomierza?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody kombinowalem sam co do ciasnych zaworow to delikatnie na zimnym kuleje ale po nagrzaniu jest oki a na gazie idealnie zapomnialem napisac wczesniej ze mialem jeszcze nieszczelnosc na zaworze od cofki gazu ta guma ktora oplata ten zawor byla sztywna i tez tam ssal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje BMW jak odłączyłem przepływke to chodziło ok dopiero po jakims czasie nei moglo uzyskać poprawnych wolnych obrotów no i rzecz jasna nie miało mocy,

 

Jeżeli chodzi o antywybuch to ja go nie mam z tego wzgledu ze mam sekwencje daltego tą nieszczelność mogę wykluczyc. Tak naprawde zostały mi tylko do wymiany: guma łącząca przepływomierz i EML oraz węzyki podcisnienia jak to zrobie to powinno być wszystko ok ale chwilowo nie mam czasu i postaram sie z tym ogarnąć w weeknd.

 

Czy próbowaliście zmieniać ECU ? Ja jak zmieniłem w swojej to tez inaczej chodziła i dostala wiecej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna instotna sprawa autko mi nie odcina! nie wiem dlaczego i od czego to zalezy nie ważne który mam komp włozony i tak jest brek odcięcia zapłonu kręci sie do nieskończoności odbija sie od 7000tys spada do około 5,5 i znowu do 7000 tylko bardzo dziwnie to wygląda czy ktoś wiec co moze powodować takie zachowanie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj położenie przepustnicy i na IDLE wskazuje 410mV a na pełnym otwarciu 3,8V czyli w miare ok to 410mV na IDLE to jest w momencie gdy autko jest w trybie 'D' Martwi mnie natomiast fakt że:

 

- auto nie odcina mi zapłonu gdy wkręcam go to 7tys obrotów

- oraz kolejna rzecz jaką zauwazyłem to ze w momencie gdy delikatnie domkne klape przepływomierza czyli tak jakby silnik miał wieksze obciazenie to po dłuższej chwili czyli po około 2s przepustnica dopiero sie delikatnie odchyla czym moze byc spowodowane takie jej powolne działanie ?

 

Dodam tez ze czasami pojawia mi sie napis Getribeprogram nie wiem czy ma to jakies znaczenie w działaniu auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam

 

Jesli masz eml to napisz czy po przekreceniu kluczem na zaplon zapala sie lampka eml . Pol roku sie bujalem z nieotwierajaca sie do konca przepustnica macherzy i spece doradzili abym zmienil pol auta :) na szczescie jak cos bylo dobre to sie powstrzymywalem i dzis eureka ! Po wlaczeniu zaplonu nie zapala sie lampka eml bylo to powodem bledu . hehe taki obwod sygnalizacji eml zrobilem mostek na desce rozdz. kontrolka swieci auto chodzi dobrze jak nigdy dotad . Jesli EML sie nie zaswieca na ok 1-2 sec to daj znac powiem Ci jak zrobic mostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Z kontrolką już sobie poradziłem jakiś czas temu ale też nie wiedziałem dalczego przepustnica mi się nie otwiera. Póki co walcze z nierównymi obrotami wymieniłem już prawie wszystko co było możliwe został mi jedynie czujnik położenia wału. Jeżeli to nei zadziała to nie wiem co może dolegać temu autu. Dzieki za pamięć i za chęć pomocy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
czy możecie koledzy poradzić jak sobie z tym mostkiem poradziliście w sterowniku EML. Mam właśnie taki problem w M30B35, nie zapala się kontrolka EML po przekręceniu kluczyka, komputer nie łączy mi się ze sterownikiem EML, a zasilanie sterownika jest, oraz wszystkie przewody są sprawne. Przepustnica otwiera się maksymalnie do 20% zarówno na pracującym silniku jak i przekręconym tylko zapłonie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj poprostu wymienić zegary na inne. Mi to pomogło a to dlatego że tamte akurat były uszkodzone. Nie twierdze że Tobie to akurat pomoże ale warto spróbować. Nawet może podjechać do kogoś kto ma blisko Ciebie i na dwie minuty je podłączyć to będziesz wiedział co i jak. Pozdro i zyczę powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam Cie kolego,ale co Ty za bzdury piszesz??!! co maja zegary do dzialania przepustnicy?

 

podpowiem Ci ze bez zegarow e32 tez pojedzie

 

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

 

Hej, kolego nie możesz być tak krytyczny jak nie masz odpowiedniej wiedzy. W temacie jest mowa o silniku M30 z elektroniczną przepustnicą EML oraz elektrycznym pedałem gazu, natomiast część elektroniki EML znajduje się właśnie w liczniku. Bez zegarów pojedzie na przepustnicy sterowanej linką.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, kolego nie możesz być tak krytyczny jak nie masz odpowiedniej wiedzy. W temacie jest mowa o silniku M30 z elektroniczną przepustnicą EML oraz elektrycznym pedałem gazu, natomiast część elektroniki EML znajduje się właśnie w liczniku. Bez zegarów pojedzie na przepustnicy sterowanej linką.

Hej, kolego. Może z ta krytyką mnie trochę poniosło, ale proponuję zapoznać się ze schematami od E32 i sam zauważysz, że jedyna elektronika od EML w liczniku to ... lampka. Natomiast CAŁE sterowanie EML znajduje się w "EML Electronic Control Unit". Z licznika do "EML ECU" doprowadzony jest jeszcze sygnał prędkości, ale to i tak nie zmienia faktu, że bez licznika przepustnica powinna "chodzić" jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, kolego nie możesz być tak krytyczny jak nie masz odpowiedniej wiedzy. W temacie jest mowa o silniku M30 z elektroniczną przepustnicą EML oraz elektrycznym pedałem gazu, natomiast część elektroniki EML znajduje się właśnie w liczniku. Bez zegarów pojedzie na przepustnicy sterowanej linką.

Hej, kolego. Może z ta krytyką mnie trochę poniosło, ale proponuję zapoznać się ze schematami od E32 i sam zauważysz, że jedyna elektronika od EML w liczniku to ... lampka. Natomiast CAŁE sterowanie EML znajduje się w "EML Electronic Control Unit". Z licznika do "EML ECU" doprowadzony jest jeszcze sygnał prędkości, ale to i tak nie zmienia faktu, że bez licznika przepustnica powinna "chodzić" jak należy

 

Hej, te schematy znam prawie na pamięć, od 25 lat jestem właścicielem e32. Musisz mi uwierzyć na słowo, że bez licznika z EMLem auto tylko zapali, ale nie pojedzie.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.