Skocz do zawartości

320d Wymiana koła pasowego.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak jesteś z W-wy to jedź do Auto-Moto-Mag na Muszkieterów 72, Okęcie. Tam kolesie bez problemu Ci to wymienią. Pewnie coś będziesz musiał zapłacić ale przynajmniej się nienapocisz i zrobione miał będziesz profeska. Koleś, który tam "rządzi' sam ma 320d 150 KM.
  • 1 rok później...
Opublikowano
powiem Ci tak, ja sam wymieniałem to koło, ogólne pojęcie mechaniczne mam, narzędzie też. Byłem u znajomych mechaników spytać jak to się robi żeby nic nie sknocić powiedzieli tak: Są miejsca do blokowania koła żeby można było to odkręcić, szukałem nie znalazłem. Dali dobrą radę, może nie w 100 % fachową ale w 200 % skuteczną. Na koło pasowe założyłem dobry klucz-grzechotkę pod nią podstawiłem kobyłkę (taka stalowa mała podpórka podstawiam ją przy podnoszeniu auta) i delikatnie zakręciłem rozrusznikiem, tylko delikatnie bardzo. Kręciłem 2 razy. 1 raz autko deko się podniosło a za drugim troszkę podniosło i puściła śruba. Oczywiście auto na luzie i hamulcach trzymałem. teraz jest to dla mnie już prosta czynność, najwięcej namęczyłem się z paskami, ale miałem drugą betę do podglądu i założyłem. Jeżeli trochę się ogarniasz w mechanice to powinieneś to zrobić w ASO zmiana trwa do 1,5 godziny chyba, gdzieś tak wyczytałem kiedyś. Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz !! powodzenia :)
Opublikowano

Ryzykownie :) A gdyby odpalił?? :)

Bał bym się obciążać rozrusznik takim momentem. Skądinąd - pomysł ciekawy.

Jak zacząłem czytać o tej kobyłce, podnoszeniu itd, to myślałem, że zrobili to inaczej. Założyli klucz tak, żeby opierał się o coś, i opuszczając auto - kręcili śrubę... Ale trzeba by było zablokować wał :( U mnie ten temat załatwili kluczem z 1.5m rurą. Dwie osoby kręciły, trzecia (ja) blokowała wał na wieńcu.

A za pierwszym razem ukręcili b. dobrą grzechotkę - urwał się króciec!

Opublikowano

witam

do blokady koła zamachowego zrobiłem trzpien o wymiarach

7mm wchodzi w koło zamachowe

11mm otwór w obudowie skrzyni

mocna grzechota z rura i poszło

Opublikowano
Ryzykownie :) A gdyby odpalił?? :)

Bał bym się obciążać rozrusznik takim momentem. Skądinąd - pomysł ciekawy.

Jak zacząłem czytać o tej kobyłce, podnoszeniu itd, to myślałem, że zrobili to inaczej. Założyli klucz tak, żeby opierał się o coś, i opuszczając auto - kręcili śrubę... Ale trzeba by było zablokować wał :( U mnie ten temat załatwili kluczem z 1.5m rurą. Dwie osoby kręciły, trzecia (ja) blokowała wał na wieńcu.

A za pierwszym razem ukręcili b. dobrą grzechotkę - urwał się króciec!

 

 

pewnie jakieś ryzyko jest dlatego mówiłem żeby tylko puknąć rozrusznikiem tylko tyle wystarczy a jak odpali to daleko nie pojedzie bo ręczny i klocki pod kołami są ;p mnie się udało auto nie przejechało nic tyle co się uniosło deko czyli chciało, ale nie mogło :)

Opublikowano

witam.

dziwi mnie to wszystko że macie takie problemy i że polecanie robić to od góry.

ja to wymieniałem tak:

kanał

klucz 32 chyba nie pamietam dokładni(zrszta to bez znamczenia jaki)

osoba so samochodu 5bieg hamulec ja założyłem klucz przedłużka i powoli poszło.

robiłem to od spodu zdjąłem pasek a i wyciągnąłem tą zaluzje dało mi to sporo miejsca na manewry. cała robota to jakies 30min chętnie pomoge jak ktos ma problem a jest z okolic warszawy lub kielc

Opublikowano
ja robiłem to od góry po zdjęciu żaluzji z wentylatorem dostęp jest bajeczny, w łapki można grać :lol: według mnie nie ma sensu wchodzić pod auto.
Opublikowano

Właśnie kupiłem w ASO śrubę i podkładke. Musze przyznać, że to kawał stali :P

 

Czy zamiast blokować koło, metoda z 5`tym biegiem i hamulcem jest bezpieczna ?

 

Jutro odbieram klucz dynamometryczny, do piątku powinny przyjść wszystkie graty i zabieram się za szrocika ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tym napinaniem skrzyni, walu, dyfra, pólosi i wszystkiego po drodze poprzez wal silnika.... brzmi niebardzo, szczególnie ze ta sruba potrafi naprawde trzymac a to tak na chlopski rozum niezbyt bezpiecznie ale skoro dziala..najwazniejsze to dokrecic z powrotem rownie mocno, czyli 100nm, 60 stopni, 60 stopni, 30 stopni, inaczej zdarzyc sie moze awaria pompy oleju - znam taki przypadek.
Opublikowano

Hey no to super. Mam nadzieje, że pasowe dojdzie do piątku i będe mógł się zabrać za to w sobote.

 

Chciałem odrazu wymienić napinacz i rolke prowadzącą, ale z tym to już chyba nie będzie większego problemu.

 

BTW w którą strone musze kręcić, aby odkręcić pasowe ?

 

Z tego co czytałem to wystarczy zdjąć tą plastikową osłone chłodnicy tak ?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Panowie dzisiaj zaczelo cos mi stukac tak jak zuzyte wahacze ale bylem na diagnostyce i to nie to. Zreszta mam nowa oryginalna zawieche. Zauwazylem jednak nierowne zuzycie paska na kole (pasek nr 4pk895). Czy ma to cos wspolnego z kolem pasowym? Chodzi mi o te wibracje. Zdazaja sie one dosc czesto, nawet na postoju! Pomozcie. Poduszki wszystkie ok i na silniku i na skrzyni.

Opublikowano
Witam.

Panowie dzisiaj zaczelo cos mi stukac tak jak zuzyte wahacze ale bylem na diagnostyce i to nie to. Zreszta mam nowa oryginalna zawieche. Zauwazylem jednak nierowne zuzycie paska na kole (pasek nr 4pk895). Czy ma to cos wspolnego z kolem pasowym? Chodzi mi o te wibracje. Zdazaja sie one dosc czesto, nawet na postoju! Pomozcie. Poduszki wszystkie ok i na silniku i na skrzyni.

 

 

tak kolego objawy wskazują na koniec koła pasowego

Opublikowano
Witam.

Panowie dzisiaj zaczelo cos mi stukac tak jak zuzyte wahacze ale bylem na diagnostyce i to nie to. Zreszta mam nowa oryginalna zawieche. Zauwazylem jednak nierowne zuzycie paska na kole (pasek nr 4pk895). Czy ma to cos wspolnego z kolem pasowym? Chodzi mi o te wibracje. Zdazaja sie one dosc czesto, nawet na postoju! Pomozcie. Poduszki wszystkie ok i na silniku i na skrzyni.

a skąd wiesz że poduszki są ok ? wymieniałeś na nowe ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak dobrze pamiętam to te rolki na torxa dokręcasz na 30nm, nie za mocno wbrew pozorom, zerknę w tygodniu dokładnie. i jeszcze taka mała dygresja co do tłumika drgań - koła; raz próbowałem wariantu z blokowaniem silika kołami i w końcu puściło, ale najpierw napięta przez trzech ludzi dwumetrowa rura nagle odbiła z powrotem i narobiła szkód. tylko użycie poniższych przyrządów:

http://img4.imageshack.us/img4/6889/narzdziedotrilingsdempe.jpg

AUTOMAT

http://img814.imageshack.us/img814/6889/narzdziedotrilingsdempe.jpg

MANUAL

to jedyna pewna metoda na stuprocentowy efekt

Opublikowano

Czyli napinacz 40nm czy to moment tylko dla rolki ?

 

Przyszło już koło pasowe, przez małe zamieszanie dostałem dwa:

 

MaxGear

 

oraz

 

LJM Fahrzeugteile

 

LJM przypomina znacznie bardziej oryginał do tego wygląda na solidniejsze.

 

MaxGear wygląda przy nim na chińską tandete w dodatku niedorobioną bo pełno na nim jakiś opiłków.

 

pozdrawiam

 

Update.

 

Ta śruba to jakiś koń. Klucz do kół + rura i klucz się ukręcił a śruba nie drgnęła.

 

lol :duh: :mad2: :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w moim przypadku to dopiero 3 metry rury + trzech ludzi dalo rade ruszyc owa srube :) jakis koszmar, podane momenty dotycza rolek, sam napinacz na 90nm, sruba 10, twarosc 10.9

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.