Skocz do zawartości

Gasnie silnik??????bez powodu??!!!!????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam dziwny do zdiagnozowania problem z moją bmw 523 E39 motor 2,5 24V z roku 96 dodam, że autko jest świeżo sprowadzone.

Przejechałem z Niemiec około 900 km bez żadnego problemu a w tej chwili silnik potrafi zgasnąć bez żadnego powodu np.: jadę 100-ką i w pewnym momęcie silnik gaśnie(bez żadnych dodatkowych objaw, nieraz zaskoczy odrazu) i nie chce odpalić przez jakieś 5 min.

 

Po upływie kilku chwil znowu zapala bez najmniejszego problemu.

Nie ma żadnych parsknięć, silnik się nie dusi ani nie szarpie i chodzi bardzo równiutko. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Drodzy koledzy pomóżcie, może ktoś z was miał taki przypadek, i wie jak temu zaradzić, albo znacie jakiegoś mechaniora w Łodzi który ma pojęcie o BMW

:?: :?: :?: :?: :?:

Opublikowano

Witam

Mialem taki objaw ale w Golfie a powodem byla przegrzewajaca sie cewka.Bez powodu gasl silnik a potem nie chcial odpalic .Po paru minutach cewka ostygla i odpalalpozdrawiam

Opublikowano
Witam

Mialem taki objaw ale w Golfie a powodem byla przegrzewajaca sie cewka.Bez powodu gasl silnik a potem nie chcial odpalic .Po paru minutach cewka ostygla i odpalalpozdrawiam

 

Raczej malo prawdopodobne, bo w M52 jest szesc cewek :-)

 

Ale:

 

pomyslalbym o czujniku temperatury, ale przekroczenie zakresu

niechybnie zapisalo by usterke w komputerze - ktorych jak

rozumiem nie ma.

 

Przesledzil bym wiec dokladnie zasilanie modulow - moze jakas

chwilowa usterka (zanik zasilania) powoduje zaburzenie pracy

modulu sterujacego silnikiem - i taka sytuacja w istocie nie

spowodowala by zapisania zadnych kodow usterek.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
No wlasnie - masa to dobry trop.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
kolega mial kiedys podobny problem - silnik gasl bez powodu.

okazalo sie ze to masa.

 

O :!: O :!:

Dobra sugestia.

A ja dorzucę jeszcze jedną. Czyżby świrujący immobilizer :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
kolega mial kiedys podobny problem - silnik gasl bez powodu.

okazalo sie ze to masa.

 

O :!: O :!:

Dobra sugestia.

A ja dorzucę jeszcze jedną. Czyżby świrujący immobilizer :?:

 

Jesli odcina pompe paliwa (95% przypadkow) to powoduje zapisanie

usterki w ECU. Oczywiscie jesli ktos madrze wymyslil zeby np. ciac

zasilanie do komputera (w E39 jest jeden obwod z ktorego zasilany jest

ECU, ABS/trakcja, i cos tam jeszcze - nie pamietam) to wtedy oczywiscie

objaw moglby sie zgadzac.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

dzisaj bytłem na komputerze i tylko wyskakuje błąd ustawienia wałka rozrządu, ale podobno to nie jest przyczyną, więcej błędów nie stwierdzono

Ale dzisaj jak mi zgasł otworzyłem mache i usłyszałem stuknięcie jakby zaskoczyła pompa zapalił od pierwszego???

Na komputerze poza tym ustawieniem wałja rozrządu nić nie wyskakuje?

Jak temu zaradzić :mad2:

Opublikowano
dzisaj bytłem na komputerze i tylko wyskakuje błąd ustawienia wałka rozrządu, ale podobno to nie jest przyczyną, więcej błędów nie stwierdzono

Ale dzisaj jak mi zgasł otworzyłem mache i usłyszałem stuknięcie jakby zaskoczyła pompa zapalił od pierwszego???

Na komputerze poza tym ustawieniem wałja rozrządu nić nie wyskakuje?

Jak temu zaradzić :mad2:

 

Hej, hej hej -

 

blad czujnika polozenia (nie "ustawienia walka", komputer nie zna takiej usterki) walka rozrzadu jest podstawowym

czujnikiem potrzebnym do prawidlowej pracy silnika !!!!

 

Bez tego sygnalu komputer natychmiast blokuje wszystkie "funkcje zyciowe" silnika, tak ze chwilowa przerwa w podawaniu sygnalu z tego

sensora (uszkodzone okablowanie, zniszczony sam czujnik, zle polozenie

wienca zebatego) spowoduje....ni mniej ni wiecej, tylko bezwarunkowe zatrzymanie motoru.

 

Co to za patalach Ci powiedzial, ze to nie ma znczenia ???

 

Sprawdzaj czujnik i wymien go jesli to bedzie konieczne.

 

Podkreslam, ze byc moze nie jest to jednoznaczna i wylaczna

przyczyna gasniecia silnika, ale czujnik podajacy sygnal o tak

wielkiej wadze dla prawidlowej pracy silnikowej elektrniki nie

moze zostac zbagatelizowany.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
jest jeszcze jedna sprawa, jak silnik zgaśnie to to już przy odpaleniu potrafi zapalić się kontrolka mówiąca o wyłączonej trakcji i dopóki nie zgaszę silnika nie mogę jej włączyć
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Miałam podobne zdarzenie, tyleże jechałam z ładnej górki na luzie ponad 500 mertów i nagle wszystkie kontrolki sie zapaliły samochód zdechł mimoże jeszcze się toczył. Nie wiem co to mogło być może komuś sie już to zdarzyło?
Opublikowano
Miałam podobne zdarzenie, tyleże jechałam z ładnej górki na luzie ponad 500 mertów i nagle wszystkie kontrolki sie zapaliły samochód zdechł mimoże jeszcze się toczył. Nie wiem co to mogło być może komuś sie już to zdarzyło?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.