Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie to mój pierwszy post na tym forum.

Mam taki problem od pewnego czasu podczas jazdy samchodem (730 E-32 1988) rok z nawiewów wszystkich dmucha gorące powietrze. Moje bmw to wersja bez klimatyzacji ze sterowaniem trzy okrągłe pokrętła, płynna regulacja obrotów wentylatora. Dzieje się tak zarówno dla strony kierowcy jak również i pasażera. Dodam, że elektrozawory są w 100% sprwne sprawdzałem je podłączając zasilanie na krótko oraz omomierzem. Problem polega na tym, że po przekręceniu stacyjki na środkowym styku wtyczki pojawia się napięcie 12V lecz o zamałym amperarzu aby sterować

elektrozaworami. Czy ktoś z użytkowników tego forum spotkał się z taką sytuacją, ewentualnie gdzie szukać przyczyny takiego zachowania się ogrzewania w samochodzie, dodam że jest to bardzo uciążliwe w lecie. Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki oraz odpowiedzi. Pzdr.

Opublikowano

Witam.

Miałem podobny problem w takim samym aucie i roczniku :lol:

Przyczyną może być niesprawny panel sterowania wentylacją.Mój całkiem padł po tym jak zrobiłem zwarkę (jakiś jełop nie poizolował kabli od radia).Efekt był taki że cały czas wiało gorącym- tragedia.

Zakupiłem używany panel za 150 PLN i po sprawie. :P Sprawdż przed zakupem czy działa -tylko jedna wtyczka .

Pozdro

Aha najpierw próbowałem naprawić ten panel u elektronika -ale poległ( nie dał rady)Może Ci się uda

TOMEK[E32]730
Opublikowano

Faktycznie sterowanie do naprawy lub wymiany, być może "zimne luty", natomiast jeżeli gorąco bardzo przeszkadza w co wierzę to można poratować się połączeniem na "krótko", ale trzeba to zrobić dość precyzyjnie żeby nie dopuścić do zwarcia.

Są trzy piny (bolce) na jeden przychodzi masa czyli "-" , a na dwa "+".

Piny należy sprawdzić miernikiem-omomierzem Tam gdzie będzie wykazana rezystancja tam przychodzą bieguny przeciwne.

Dla pewności należy sprawdzić jak jest we wtyczce.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Serdecznie dziękuje za odpowiedzi, w tej chwili mam na krótko podpięte zasilanie do elektrozaworów także po przekręceniu stacyjki zawory się zamykają. Mam jeszcze jedno pytanko do kolegi TOMEK[E32]730 czy poza tym, że niedziałała regulacja temperatury to reszta czyli zamykanie i otwieranie nawiewów, obroty wentylatora oraz ogrzewanie szyby tylnej i przedniej działały normalnie ( jak u mnie ) czy też nie?

Pzdr.

Opublikowano

Witam.

 

 

Sorki że niepytany odpowiada, ale akurat przeglądam to odpowiem.

Tylko elektrozawory podpiąłeś na krótko, reszta powinna działać bez zakłóceń, przynajmniej u mnie tak jest.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.

U mnie padł cały panel, nie działała reg. temp i płynna regulacja dmuchawy( działała tylko na max), ogrzewanie tylnej szyby chyba też nie działało. W Twoim przypadku stawiam na ten panel. A najlepiej jak byś miał możliwość podpięcia sprawnego na próbę.

Pozdro

TOMEK[E32]730
Opublikowano

Do kolegi dzidzia, mam podpięte w tej chwili elktrozawory na "krótko" po przekręceniu kluczyka w stacyjce zaworki się zamykają i mam tylko zimne powietrze w samochodzie, reszta włączników i prędkość wentylatora działa normalnie, jadąc w nocy chciałbym mieć ciepłe powietrze czyt.ogrzane, a po zapięciu wtyczki z trzema pinami za 5 min jazdy mam bardzo gorące powietrze czyli zawory są otwarte na stałe. Jest to bardzo irytujące. Problem polega na tym, że niezabardzo wiem skąd są sterowane te zaworki czyt. gdzie jest wpięta wiązka tych trzech przewodów ( jaki to obwód ) dodam, że w mojej 520 zmierzyłem prąd na tej wtyczce z trzema pinami i wynosi około 1A na zaworek, a w 730 napięcie się także pojawia ale prąd wynosi 0,1A i jest niewystarczający na zamknięcie zaworka. W 520 bez klimy jest to wszystko dużo mniej skomplikowane a w 7 już sprawdzałem miecz ( szable ) oraz rozkręcałem ten panel ze sterowaniem i to wszstko wygląda ok. Nie jestem elektronikiem ale trochę się orientuję w tym co tam jest w środku.

Pzdr.

 

Do kolegi TOMEK[E32]730 u mnie problem wygląda następująco, wszystko działa w 100% oprócz dwóch regulacji temperatury ( przy kręceniu jedną lub drugą brak jakiejkolwiek reakcji ) potencjometry które się tam znajdują są dobre. Już mi ręce opadają. Nie mam narazie możliwości podłączenia drugiego takiego panela sterującego celem wykonania testu.

Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

Opublikowano

Jak będziesz miał rozebrany panel posprawdzaj czy niema tzw "zimnych lutów", jeżeli chodzi o te trzy przewody które idą z elektrozaworów to chyba nie trafiają do panela, wygląda to tak jakby zaworki dostawały prąd z dwóch przekaźników, którch pracą zawiaduje właśnie panel.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam ponownie sprawa się wyjaśniła po podpięciu drugiego panela sterującego z innego samochodu zaworki zaczęły działać czyli tak jak sugerował kolega TOMEK[E32]730. Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.
Opublikowano
U mnie było inaczej. Elektrozawory chodziły poprawnie a dalej grzało. Okazało się że grzybki które zamykają dopływ ciepłej wody były popękane i zgremniałe. I to było przyczyną. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.