Skocz do zawartości

320d 1999r - brak ogrzewania, spadek mocy silnika...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Z moja bumą dzieje/ a właściwie stało się coś niedobrego. Zdaje się, że jest to jakaś usterka pozornie nie do ogarnięcia. Nikt ze znajomych mających BMW oraz inne samochody nie potrafią określić co to jest, opadają ręce. Do rzeczy: problem zaczął się gdy dolałem odrobinę cieczy chłodzącej do zbiornika wyrównawczego do poziomu tak by pływak lekko wystawał na wysokości króćca wlewu (między min a max), dolałem jakieś 0k 300ml. Lampka kontrolna płynu chłodzącego zgasła - jest ok. Po przejechaniu około 80 km strzałka na wskaźniku temperatury silnika zaczęła wariować, przy większej prędkości silnik zaczą się natychmiastowo przegrzewać i radykalnie spadała moc silnika tak że powyżej 70km/h nie dało się jechać szybciej wciskając gaz do podłogi. Dodam, że problem z brakiem mocy występował już dużo wcześniej przy większych prędkościach np powyżej 130km/h nie dało się już rozwinąć większej prędkości.

Wiem, że może to być przyczyną nieodpowietrzenia układu ale później to zrobiłem i było tak samo plus do tego brak ogrzewania w środku. Ustawiam klimatyzację na max a dalej wieje zimnym powietrzem. :(

Byłem w aso BMW zapytać tylko co może być przyczyną tych usterek. Facet podniósł maskę pomacał gdzie trzeba i stwierdził, że to termostat.

- wymiana termostatu w aso kosztuje ok 600PLN, - nie dziękuję! Zmówiłem nową część na allegro za 169PLN i wziąłem się za wymianę:

 

http://img4.imageshack.us/img4/937/snc13985a.jpg

 

Przed wymianą wpierw odkręciłem korek spustowy w chłodnicy i ku zdziwieniu ściekło tylko około 1,5 litra zamiast 7, gdzie reszta? Po demontażu termostatu nie wyciekła ani kropla cieczy :bad:

http://img7.imageshack.us/img7/6383/snc13986.jpg

Okazało się, że termostat jest dobry, bez problemu otwiera się w temperaturze wrzenia wody :oops:

 

W między czasie przed tą całą robotą pojawiła się kolejna usterkowa zagadka. Kiedy odłączyłem przewód masy (-) na akumulatorze, zlałem ciecz chłodzącą i z powrotem podłączyłem akumulator - silnik nie chce już zapalić. Kiedy przekręcam kluczyk wskazówka temperatury silnika od razu przesuwa się na czerwone pole:

http://img44.imageshack.us/img44/1225/snc13990.jpg

Wcześniej przy zlewaniu cieczy nie było problemu z odpaleniem silnika. Komputer?

Dodatkowo zaczęła nieustannie świecić się kontrola przy kierownicy z lewej strony. Nigdy wcześniej mi się ona nie świeciła:

http://img8.imageshack.us/img8/4412/snc13993.jpg

 

Zamontowałem nowy termostat, wszystko skręciłem a silnik dalej nie chce palić.

Postarałem się szczegółowo określić usterkę w mojej e46: brak ogrzewania, silnik nie ma mocy i nie chce już zapalić. Czy ktoś z tutaj obecnych na forum spotkał się z czymś takim? Jakieś pomysły?

Proszę o jakieś rozsądne rady.

Opublikowano

po pierwsze problem mocy nie ma nic wspólnego z układem chłodzącym, od razu Ci mówię że miałem to samo 130 max i to jest zawór podciśnieniowy od turbiny... koszt 120 zł tylko szukaj od Opla 1.7 bo do bmw chcą już 250 zł choć nawet numer części jest ten sam!

to że samochód nie odpala ... pytanie czy kręci rozrusznikiem ... czy masz jakieś zabezpieczenia w aucie? bo taka dioda przy kierownicy to chyba nie jest oryginalna? próbowałeś drugim kluczykiem?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.