Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

planuje kupic bmw. nie mialem jeszcze auta tej marki i postanowilem sporobowac. zastanawiam sie czy wybrac bmw serii 3 czy serii 5. interesuje mnie rocznik od 2000 do 2003 z silnikiem diesla. takze prosze o porownania jak sprawuja sie na drodze, jak zawieszenia , eksploatacja, czesci, spalanie, rodzaj silnika.

 

 

ModEdit: nastepnym razem prosze o konkretniejszy tytul.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz obejrzeć sam która Ci odpowiada wnętrzem. E39 jest bardziej komfortowe i większe. Wiadomo, że lepiej mieć E39 ale jeżeli nie potrzebujesz aż tak dużego auta to za te same pieniądze kupisz E46 młodsze.
Opublikowano
Wiadomo, że lepiej mieć E39

 

Co do jednego mogę przyznać ci rację , E39 ma więcej przestrzeni w środku i co za tym idzie jest wygodniejsze od E46 choć E46 także jest wygodne. Ale co do zawieszenia , eksploatacji , części , spalania nie powiedziałbym że E39 jest lepsze od E46 . Rodzaj silnika to już głębsza tematyka i oczywiście wszystko zależy od tego jaką wersje nadwozia bierzemy pod uwagę i co się komu bardziej podoba .

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może nie do końca odebrałeś prawidłowo moją wypowiedź. Chodzi mi o to i próbowałem to przekazać, że pomijając koszty E39 będzie zawsze lepszy autem od E46, ale jeżeli ktoś nie potrzebuje większego komfortu, przestrzeni, wyposażenia itd to może mieć E46 taniej i oczywiście mniejszym kosztem je utrzymywać. Coś za coś. :) To tak samo jak z 7ką. Jest lepsza od 5tki ale nie każdy potrzebuje takiego auta.
Opublikowano
dziekuje za pomoc. wiem juz wiecej. zdecyduje sie wiec jednak chyba na E-46, poniewaz w zupelnosci mi wystarczy. doradzcie mi tylko jeszcze co do silnika. planuje kupic sedana 4-drzwiowego z silnikiem diesla. slyszalem rozne opinie na temat tych silnikow, wiec prosze o pomoc fachowcow. na ktory silnik sie zdecydowac, 2.0 , 2,5 czy 3,0 litra. pozdrawiam
Opublikowano
To już zależy czego potrzebujesz , 2.0 mniejsze spalanie - mniejsze osiągi 3.0 większe spalanie - większe osiągi .Jeśli zdecydowałbyś się na 2.0 to najlepiej CR 150km (roczniki od końca 2001r) ze względu na dosyć częstsze wady wcześniejszych wersji a jeśli na 3.0 to też masz 2 wersje i nie wielką różnice w KM . IMO najlepiej wybrać 3.0 204 KM , autko ma sporo potencjału a na paliwo idzie nie wiele więcej niżeli w przypadku słabszych wersji .
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
  • 1 rok później...
Opublikowano
Parę lat temu miałem bmw e46 320d z silnikiem o mocy 136km. Może miałem pecha ale pękł mi wał, wymina kosztowała mnie 5 tyś. zł. Nikomu bym nie doradzał bm-ki z tym silnikiem. Później dowiedziałem się, że to dosyć częsta przypadłość w tym silniku. Chcesz mieć radość z jazdy to kup 330d. spalanie nie dużo większe a na trasie nie ma problemu z wyprzedzeniem. mam teraz 530d i jestem bardzo zadowolony :P
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

także przymierzam się do zakupu jednego z tych samochodów. Przeszukując fora i google widzę że to standardowy temat.

Ja mam jednak pytania z innej beczki (tzn. pojawiają się takie odpowiedzi ale konkretnie zapytam bo nie wszystko znalazłem):

1) Względem nowinek technologicznych jak to jest z różnicami między tymi samochodami biorę pod uwagę nawet regulację foteli elektryczną jednak nacisk chciałbym położyć na systemach bezpieczeństwa typu DSC, DTC i innych, czy były montowane w tych samochodach i jeśli tak to jakie (czy np. w E46 były montowane poprawione wersje danych systemów z E39?)

2) Pytanie na temat zawieszenia, jak wygląda prowadzenie obu samochodów, nie jestem kierowcą rajdowym, w swoim życiu jeździłem landarą A6 nowszą i starszą (silniki 2.4 i 2.8 ~ 200KM), megane sport (tą starą 2.0IDE) i mniejszymi samochodami. Teraz szukam czegoś co jeszcze lepiej i dokładniej się prowadzi, pomimo tak dobrych samochodów, uważam że prowadzą się byle jak, dlatego celuje w BMW pytanie czy lepiej E39 czy E46 (pewnie e46 bo jest młodsze i jest mniejsze) jednak chciałbym odpowiedź względem zawieszenia. Wiem że E39 ma wielowahacz -> czyt. ładnie komfortowo płynę, a E46?

3) Ciekaw jestem tematyki silników, teoretycznie patrząc po mocach, silniki są takie same, chociaż E46 jest nowszym samochodem, czy czasem np. 3.0i nie był poprawiony przed zainstalowaniem go w E46 po oferowaniu go w E39? Myślę o dużym silniku patrząc na moc i moment, dla mojej przyjemności z jazdy, dynamiki, lubiłem w audicy jeździć manualem jak automatem, 1 pyk, 2 pyk, 3 pyk i tak do 5/6 ciągle nie przekraczając 2500-2800 obrotów. A i gumę lepiej spali. Chociaż prawdopodobnie zagazuję ten silnik, bo diesli się obawiam po przeczytaniu XX tematów... Myślę też o 2.0 do 2.8 ale nie wiem czy względnie nie będą bardziej awaryjne i czy dadzą mi przyjemność z jazdy... A6 2.8 Quattro mnie nudził, 4.2 pewnie byłby odpowiedni.... dlatego celuje w 3.0 sadzę że da podobną przyjemność co 4.2?

4) Pytanie o utrzymanie jest nie namiejscu, tak wiem, zależy jak trafię, jednak względem różnic w zawieszeniu (masa auta -> lepsze, twardsze amory itp), w silniku (tj. rozrząd) i inne części samochodu... bardzo duże są różnice w eksploatacji tych silników: 320 vs 325 vs 328 vs 330? Aha i te same silniki w wersji z X-drive? W audi przy Quattro, były duże różnice w cenach nie których części i to bardzo duże bo części kosztowały dla wersji bez Quattro np. 20-30 zł a przy quattro w zasadzie identyczny element 250zł !!!

5) X-Drive, czy szukać auta z tym napędem, pytam o zimę, o mokrą nawierzchnię, o bezpieczeństwo, czasem w drodze zimą nawet krajówką można złapać mokry -> zmrożony kawałek zakrętu przy polach, przy nawet bezpiecznym 70-80km/h można zrobić sobie krzywdę, czy x-drive jest wstanie pomóc? Quattro mnie już raz pomogło. Jednak nigdy RWD nie jeździłem zimą... dlatego się obawiam, jak to jest z tym tylnym napędem zimą w praktyce?

 

Pozdrawiam

Marek

Opublikowano

Ad 4 i 5 W tych samochodach nie ma X-drive. Jest stały naped na 4 koła i to tylko w e46 (e39 brak). Ceny części drogie samochodów mało, padają półosie przód, skrzynie rozdzielcze.

Napęd na tył zimą... no cóż trzeba to kochać i tyle, mimo że czasem jest różnie, ale dobre, nie-stare opony zimowe to podstawa i bedzie dobrze.

Pozdrawiam,

Piotrek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.