Skocz do zawartości

320d czyszczenie dolotu a usuwanie klapek.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem przed czyszczeniem kolektora i całej reszty o której dużo na forum, ale ciągle nie wiem jaką funkcje spełniają te klapki które lubia czasem wpaść do silnika. Czy mają one wpływ na kulturę gaszenia silnika( jak one działają)

Dzięki za pospowiedzi...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zostaw te klapki w spokoju, wyczyść ładnie wszystko albo daj do czyszczenia kolektor, poskładaj i już.

Jeśli chcesz zobaczyć czy jest jakaś zmiana po wywaleniu klapek, to odepnij przewód podciśnieniowy który idzie do gruszki sterującej, elektrozaworek widać pod kolektorem, jak odepniesz wężyk od elektrozaworka to klapki są cały czas otwarte więc tak jak by ich nie było i zobacz czy jest różnica w jeździe, ja mam automat i żadnej różnicy nie widziałem.

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w którym miejscu znajdują się te klapki?
W plastikowym kolektorze ssącym (nad silnikiem).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
hej ,klapki lepiej usunac,osadzone one sa na malych osiach za pomaca dwoch nitow kazda.pod wplywem drgan i przeplywu powietrza nity obluzowuja sie , puszczaja i klapka wpada do silnika robiac sporo balaganu.Dlatego BMW przewiduje wymiane takiego kolektora po przebiegu 100tys.km.Od 2005 roku w nowszym modelu nie stosuje sie juz takiego rozwiazania i w kolektorach ssacych nie ma klapek.
Opublikowano
w którym miejscu znajdują się te klapki?
W plastikowym kolektorze ssącym (nad silnikiem).

 

To wiem chodzi mi o umiejscowienie w tym kolektorze, cz jak odwrócę kolektor po wyjęciu to czy będą widoczne? Na weekend wymontowałem kolektor ssący i czyściłem zawór EGR ale oglądając kolektor nigdzie ich nie widziałem, więc albo ich nie ma albo są ukryte, dlatego pytam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc u tych lkapek nie ma bo zaglądałem w te miejsca

 

W silniku M47N te klapki są inaczej umiejscowione. Na pewno jak będziesz miał ściągnięty kolektor i zaświecisz latarką w jeden z otworów (w kolektorze), to zauważysz te klapki.

Dostęp do tych klapek nie jest za dobry, czyszczenie kolektora też nie łatwe.

 

Nie zauważyłem wcześniej że masz silnik 3.0d, a tam nie wiem jak te klapki są umiejscowione (być może całkiem podobnie jak 2.0d)

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem urywających się klapek dotyczył głównie e60 nie wiem jak to było w e46, ale prawdą jest że sam zastanawiam się za wywaleniem tych klapek, jest to praktycznie jedyna rzecz w aucie która może uniemożliiwć dalszą podróż. :mad2:
Pozdrawiam
Opublikowano
Problem urywających się klapek dotyczył głównie e60 nie wiem jak to było w e46, ale prawdą jest że sam zastanawiam się za wywaleniem tych klapek, jest to praktycznie jedyna rzecz w aucie która może uniemożliiwć dalszą podróż. :mad2:

 

Ja znam jedno e60 w którym już trzy razy się urywała klapka. Zawsze na innym cylindrze.Zostały jeszcze trzy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale właściciel tego e60 musi być uparty że jeszcze nie wywalił tych klapek :duh:

Jak się kończyły te przygody, zawsze trzeba było ściągać głowicę??

Pozdrawiam
Opublikowano
Panowie ja też bym wywalił te klapki ale najpierw muszę się dowiedzieć jakie zadanie spełniają. Jak tam są to muszą mieć na cos wpływ. Czy potrafi ktoś jednoznacznie odpowiedzieć na co są te klapki i kiedy działają.
Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klapki są zamkniete do 2000rpm , powyżej 2000 sie otwierają, mają wpływ na ekologię i głośność silnika na jałowym,

Jak chcesz sprawdzić czy jest różnica bez klapek to odłącz przewód podciśnieniowy od elektrozaworka i pojeździj , w tym czasie klapki będą cały czas otwarte.

Pozdrawiam
Opublikowano
Klapki są zamkniete do 2000rpm , powyżej 2000 sie otwierają, mają wpływ na ekologię i głośność silnika na jałowym,

Jak chcesz sprawdzić czy jest różnica bez klapek to odłącz przewód podciśnieniowy od elektrozaworka i pojeździj , w tym czasie klapki będą cały czas otwarte.

 

Czyli jak gasi sie silnik to klapki są zamknięte. Zastanawiam się czy jest możliwość, że jest już w kolektorze tyle syfu, że te klapki się np. nie zamykają do końca??? Dletego tak wypytuję bo \astanawiam sie czy klapki mają wpływ na kulturę gaszenia silnika??

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Ale właściciel tego e60 musi być uparty że jeszcze nie wywalił tych klapek :duh:

Jak się kończyły te przygody, zawsze trzeba było ściągać głowicę??

 

Tak, zawsze. Teraz założyli w końcu kolektor po zmianach ze wzmocnionymi klapkami.

Opublikowano

Jakie jest zadanie klapek, w dużym skrócie:

W BMW są cztery zawory na cylinder, dwa dolotwe i dwa wydechowe. Jedna część kolektora dostarza powietrze do jednego zaworu dolotowego , a druga część kolektora, ta sterowana klapką dostarcza do drugiego. Jeśli usuniemy klapki uzyskujemy parametry silnika 4 zaworwego, jeśli zostawimy klapki to mamy elastyczność silnika dwuzaworowego i moc czterozaworowego. Czyli dwa w jednym i o to chodziło inzynierom BMW. Jaka jest róznica w sposobie rozwijania mocy przez oba rodzaj zasilania to sobie poszukajcie.

Opublikowano
aj niedługo będę czyścił kolektor i chyba wywalam te klapki .... czasami zdarzy mi się robić trasy po 1500 km i trochę byłaby lipa jakby któraś klapka się urwała ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
myślę że problem tych klapek istniał głównie w E60 i gdyby nie panika zasiana, to w życiu byś nawet nie wiedział że masz klapki w kolektorze
Pozdrawiam
Opublikowano

pewnie masz rację to może lepiej sprawdzić w kolektorze ich stan mocowania i jeśli jest ok to zostawić ...

niedługo zacznie się polemika zostawić czy usunąć tak jak jest w przypadku zaworu EGR zaślepić czy wyczyścić ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.