Skocz do zawartości

SZARPIE BIEGAMI !!


coco27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow i miłosników marki BMW!

Od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem BMW E65 735i z roku 2002.Przebieg 163tys km

Auto prowadzi sie świetnie,jest dynamiczne i w miarę oszczedne.Ale zauważyłem że podczas dojezdzania do skrzyzowan auto nie wie ktory ma wybrac bieg,i wtedy zaczyna delikatnie szarpać.Jest to o tyle dziwne ze jak jezdziłem kilka dni po zakupie w niemczech auto nie szarpało,ale jak tylko wjechałem do polski i zatankowałem auto zaczeło szarpać.(zatankowałem na orlenie paliwo 95).Prosze o porady i pomoc bo nie wiem od czego zaczać.

 

1 Jechać do serwisu i podpiac pod komputer

2 Wymienic olej i filtr w skrzyni

3 Wyjezdzic te paliwo(Dotankowany do pełna na shellu 98 V POWER)

Dziekuje za odpowiedzi i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zodiak czy da sie z tym jezdzic ?Czy juz mam szukac dobrego warsztatu albo drugiej skrzyni?

Pozdrawiam

 

Najlepiej zaczac od skasowania adaptacji a potem wymiana oleju+filtr w skrzyni. Ale nie ma pewnosci, ze to pomoze.

 

Jeździć można, ale to wkurza i pewnie nie wpływa pozytywnie na inne elementy układu napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zodiak gdzie najlepiej przeprowadzic te skasowanie adaptacji? w serwisie, czy w warsztacie zajumjacym sie naprawa skrzyn automatycznych?

 

Są 2 opcje:

1. Podpinasz się kompem z INPA albo DISem i tam kasujesz.

2. Wkladasz kluczyk, wciskasz START nie trzymajac hamulca (nie pamietam, czy jest to wymagane, ale nie zaszkodzi) i wciskasz pedal gazu w podłoge (bedzie zauwazalny opór w pewnym momencie, bo będziesz wciskal element umieszczony pod pedalem gazu). Trzymasz wcisniety gaz do oporu przez 30 sekund minimum. Nastepnie puszczasz i odpalasz normalnie auto. Adaptacja powinna zostac skasowana (tak robilem o ile pamietam, ale od kiedy mam soft to juz nie kasuje w ten sposob).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiadywałem się o wymianę oleju i filtra w skrzyni w serwisie - powiedziano mi że wymieniają dodatkowo samą miskę, uszczelkę, jakieś uszczelniacze domontowują wewnątrz skrzynki i takie tam - sam koszt w serwisie jaki mi zaproponowano to niecałe 2100 zł. Czy ktoś wymieniał już olej w skrzyni i czy faktycznie tego typu dodatki są niezbędne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiadywałem się o wymianę oleju i filtra w skrzyni w serwisie - powiedziano mi że wymieniają dodatkowo samą miskę, uszczelkę, jakieś uszczelniacze domontowują wewnątrz skrzynki i takie tam - sam koszt w serwisie jaki mi zaproponowano to niecałe 2100 zł. Czy ktoś wymieniał już olej w skrzyni i czy faktycznie tego typu dodatki są niezbędne?

 

Filtr z uszczelkami ok 700.

Olej ok 500 za wymiane statyczną.

Robocizna ok 200 placilem ale nie wiem dokladnie ile, bo z wymiana lacznika elastycznego wału to bylo robione razem.

 

Nie w ASO, a przez ludzi z http://www.bmcars.pl/ i http://www.mauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEJ ITOMEK!

Temat wymainy oleju i wymiany miski bylo opisywany na forum.Ja wszystkie te tematy przeczytalem i z tego co wiem to miska orginalna jest plastikowa.Nasi koledzy z forum wymieniali ja na aluminiowa z tego wzgledu ze podczas dokrecania nie odksztalca sie jak plastikowa(u mnie np delikatnie sie poci na uszczelce).Zmieniali olej w skrzyni wraz z filtrem oczywiscie(BMW nie zalecalo wogole wymiany oleju w skrzyni automatycznej tak mam napisane w instrukcji obslugi,ale jak zaczely sie problemy ze skrzyniami to zmienili zdanie W stanach podobno przedluzali gwarancje na skrzynie Duza wiedze w tym temacie posiada ZODIAC)Wazna sprawa to olej w skrzyni musi byc taki jak producent przewiduje zadne tam zmienniki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasięgnąłem języka tu i tam. Auto ma przebieg 250tys, olej w skrzyni nigdy nie był w nim wymieniany. I teraz mam duży stres -czy to ruszać czy nie. Wiadomo że olej po takim okresie ma zupełnie inne właściwości niż świeży, a co za tym idzie - po zalaniu nowego oleju skrzynia może przejść niezły szok i boję się że będzie do wymiany. Nie wiem jak zadecydowac w tym temacie - czy wymienić (co mi podpowiada rozum) czy nie. Macie jakieś doświadczenia z dużym przebiegiem i wymianą oleju po raz pierwszy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasięgnąłem języka tu i tam. Auto ma przebieg 250tys, olej w skrzyni nigdy nie był w nim wymieniany. I teraz mam duży stres -czy to ruszać czy nie. Wiadomo że olej po takim okresie ma zupełnie inne właściwości niż świeży, a co za tym idzie - po zalaniu nowego oleju skrzynia może przejść niezły szok i boję się że będzie do wymiany. Nie wiem jak zadecydowac w tym temacie - czy wymienić (co mi podpowiada rozum) czy nie. Macie jakieś doświadczenia z dużym przebiegiem i wymianą oleju po raz pierwszy ?

Hej!

Ja osobiscie nie mam duzego doswiadczenia ze skrzyniami automatycznymi. Moj kolega maił BMW E32 3.0 Automat (moze to duza roznica z E65)jak kupił miała przebieg 180tyś km Od samego poczatku (dnia zakupu)ciagał nią lawetę i przyczepkę.Kiedy sprzedawał miała przebieg 260tys a skrzynia chodziła bez najmniejszego problemu.Nigdy nie zmieniał oleju ani filtra w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono. Jestem z Kołobrzegu i od niedawna posiadam E65 3.0D z XI.2003 r. przebieg 189tkm. Mam chyba podobny problem ze skrzynią. Objawy są następujące:

1. Tuż przed zatrzymaniem gdy samochód już praktycznie staje czuć dosyć silne szarpnięcie

2. Szarpnięcie występuje tylko przy programie D, przy jeździe na S lub M szarpania nie ma.

3. Problem pojawia się niezależnie czy skrzynia jest zimna czy rozgrzana.

Próbowałem dokonać adaptacji, opisanej powyżej, za pomocą kombinacji stacyjki i pedału gazu. Niestety bez rezultatu.

Po kontakcie z serwisem w Szczecinie dostałem propozycję sprawdzenia elektroniki za około 350-400zł.

Ponieważ w międzyczasie pojechałem do Berlina odwiedziłem jeden z tamtejszych serwisów BMW na Spandauer Damm 106. Po bardzo miłym przyjęciu na recepcji zajął się mną doradca serwisowy, który na podstawie moich opowieści stwierdził, że na 99% wina tkwi w błędzie oprogramowania. W międzyczasie na recepcji w oparciu o kluczyk i książkę serwisową potwierdzono historię samochodu na co otrzymałem stosowny kilkustronnicowy wydruk. Ponieważ była to sobota i serwis nie pracował w pełnej obsadzie zapisałem się na wtorek 27.X. Przewidywany koszt wgrania nowego soft to 100Euro. Dodam, że wizyta sobotnia ze sprawdzeniem historii oraz stanu technicznego na ścieżce diagnostycznej była bezpłatna. Postaram się zdać relację po przeprowadzonej naprawie jak wrócę na ojczyzny łono.

Przepraszam za troszkę przydługie wywody, nastepnym razem postaram się streszczać.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie oleju i ... przeprogramowaniu skrzyni. Otrzymałem nowy program do komputera skrzyni i pracuje teraz rewelacyjnie. Żadnych szarpnięć, biegi przełączają się płynnie. Czytałem trochę o podobnych problemach zgłaszanych przez posiadaczy Jaguarów z tym samym typem skrzyni co w E65 - tutaj także szarpanie występowało od początku i było spowodowane błedem programowym. Po wgraniu nowego softu poprawił się znacznie komfort jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dość standardowa wada tych skrzyn, po wymianie oleju tez od czasu do czasu walnelo mi przy zwalnianiu do zera.

 

U mnie problem na ta chwilę zniknął po wymianie akumulatora. Mój miał ponad 5 lat i czasami po odpaleniu jak sie zrobiło zimno, wywalał mi dziwny bład np. z hamulcem recznym, ktory znikał po wyłaczeniu i właczeniu silnika.

 

Dziś zrobiłem trase 120 km z czego większość w korkach i problem nie wystąpił nawet raz. Biegi wchodzą gładko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie oleju i ... przeprogramowaniu skrzyni. Otrzymałem nowy program do komputera skrzyni i pracuje teraz rewelacyjnie. Po wgraniu nowego softu poprawił się znacznie komfort jazdy.

 

Rozumiem, że zrobiłeś to (wymianę oleju i programowanie) w tym samym czasie. Znaczy to, że w sumie nie wiesz co pomogło bardziej?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to i to na pewno. Wymiana oleju jest ważna bo to olej w zasadzie odgrywa główną rolę w skrzyni. A programowanie zawsze wykonuje się po wymianie oleju. Po poprzedniej wymianie takiej różnicy nie miałem, więc albo teraz użyto innego oprogramowania albo skrzynia cudownie ozdrowiała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jak dotad nie zdazylem jeszcze wymienic oleju w skrzyni biegow i wgrac nowego oprogramowania.Brak czasu.Ale mialem auto podlaczone do komputera i jak sie okazalo mialem jakies bledy ,miedzy innymi od skrzyni.Po skasowaniu bledow auto jak narazie nie szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Postaram się zdać relację po przeprowadzonej naprawie

 

Było tak: Wgrano nowy program do sterownika skrzyni i kategorycznie odmówiono wymiany oleju. Podczas jazdy próbnej i w drodze do Polski skrzynia pracowała bez szerpnięć przy wyhamowywaniu. Później miałem do zrobienia trasę po Europie, około 6 000km i niestety problem zaczyna wracać. Szarpnięcia są co prawda nie tak częste i dokuczliwe jak poprzednio, ale występują. Na razie pomagam sobie tak, że przed samym zatrzymaniem zmieniam tryb pracy skrzyni na "S". Po zgłoszeniu reklamacji do serwisu i moich usilnych namowach na wymianę oleju otrzymałem odpowiedź, że mam się u nich pojawić w terminie dla mnie wygodnym na kontrolę oprogramowania. Natomiast co do wymiany oleju - to mogą mi to zrobić jeżeli podpiszę im stosowne oświadczenie, że dokonują tego na moje wyraźne żądanie. Przyznam się szczerze, że nie wiem co robić dalej (w sprawie wymiany oleju) Z jednej strony mam opinę autoryzowanego serwisu BMW, że nie trzeba, a z drugiej, wypowiedzi użytkowników o zaletach wymiany filtra i oleju. Aby było śmieszniej: to rozmawiając z przedstawicielem firmy "Peter Renz", który reprezentuje producenta ZF na Polskę to odesłano mnie do zaleceń jakie daje producent pojazdu w którym zamontowano ich skrzynię.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się jeszcze z olejem którego nie trzeba wymieniać. BMW najpierw mówiło że oleju się nie wymienia a jak ludzie zaczęli przyjeżdżać z reklamacjami - zmieniło zdanie i teraz nie spotkałem się jeszcze z wypowiedzią, że oleju w skrzyni nie trzeba wymienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw może i nie zaleca wymiany oleju w skrzyni ale gdy skrzynia nawali i co wtedy?kto pokryje koszty naprawy?Ja wbrew temu co zaleca serwis wymieniłem olej w skrzyni Wszystko jest wporzadku ,biegi zmienia rewelacyjnie,nic nie szarpie i co najwazniejsze nie ma szarpania przy dojezdzaniu do skrzyzowń
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
wydaje mi sie,ze jezeli jest tam olej i filtr to nalezy go wymienic,no moze nie tak czesto jak w silniku...u mnie byl czarny i gesty jak asfalt,a wlalam teraz jasniutenki...pozostalo jeszcze nowe oprogramowanie bo ramach wymiany oleju wbrew temu co ktos wyzej napisal zadne aso w polsce czy w niemczech nie wgrywa nowego softo do "skrzyni" to jest usluga dodatkowa i odplatna panie i panowie....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.