Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam autko jak w temacie. Koszt instalacji u mnie w Łodzi to 3500. Robię 12 tys. km rocznie. Wg kalkulatora na autocentrum.pl instalacja zwróci mi się po 1,5 roku.

Tutaj rodzi się pytanie:

Kiedy auto przełącza się z benzyny na gaz? Głównie jeżdżę na krótkich trasach 2-4 km, postój. Czy w ogóle przełączę się na LPG? Czy będę ciągle jeździł na benzynie? 2-3 razy w tygodniu odbywam dłuższą podróż 50-60 km.

Czy wg Was opłaca mi się instalować LPG?

 

Pozdrawiam

 

Squier

Opublikowano

Moim zdaniem się opłaca. Wiem, to po sobie, że jak tanio jeździsz, to więcej jeździsz :) Od założenia gazu przez miesiąc zrobiłem prawie 2k km, a nigdy wcześniej tak nie było.

 

Co do samego przełączania, to instalacja sekwencyjna przełącza się automatyczne jak silnik złapie temperaturę. U mnie jest, to 28st. C. W taki dni jak dziś wystarczy ok 2min. jak silnik chodzi na wolnych obrotach. Jak jadę, to ten czas się skraca do nawet 1min. Później jak już silnik jest ciepły, to ten czas wynosi ok. 3s.

 

Polecam instalacje STAG300, jednak nie sama instalacja jest najważniejsza, lecz jej montaż, więc na to zwróć szczególną uwagę.

Opublikowano

Dzięki za informację! O to mi chodziło.

Zbieram fundusze i zakładam instalację.

Co do zakładu to jadę do jedynego polecanego przez forumowiczów BMW Elektronika w Łodzi, więc nie powinno być źle.

 

Pozdrawiam

 

Squier

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ja powiem tak - na tych krotkich dystansach to za wiele nie zarobisz. kolega pisal, ze przelacza mu sie przy 28 stopniach. z tego co wiem to optymalna temperatura to ok. 40 stopni.. mozna ustawic mniejsza temperatrure przelaczania ale wtedy i instalacja i chyba silnik tez bardziej dostaja w kosc.. przy ustawieniu 40 stopni, to w chlodne dni samochod przelaczy ci sie na gaz po ok. polowie drogi.. a jesli przyjda mrozy to mozesz wiekszosc trasy przejezdzac na benzynie. wiadomo, ze jak silnik jest rozgrzany, to przelacza sie praktycznie od razu. ale jesli glownie jezdzisz do pracy, zostawiasz, a po 8 godzinach wracasz, to ta chych dystansach polowe albo i wiecej drogi i tak zrobisz na benzynie.. wiec przy przebiegach rzedu 12 tys rocznie to wg mnie srednio sie oplaca... no chyba ze, tak jak pisal przedmowca - zaczniesz wiecej jezdzic.. i nie to zebym chcial cie zniechecic. sam jestem wielkim zwolennikiem gazu, tyle ze ja robie ok. 30 tys. a ty mozesz sie rozczarowac, ze za wiele nie zaoszczedzisz...
Opublikowano
Jak bedziesz miał gaz to zaczniesz więcej jeździć!! , wiem jak to jest:) , pod drugie łatwiej jest auto z gazem sprzedać na pewno korzystniej i szybciej:)
Opublikowano

jak sie ma benzyne to sie robi 12 kkm, jadac w sznureczku i delektując się ciszą, muzyką itp.

zaklada sie gaz i nastepnego roku dobi sie wlasnie 30 kkm, nie wiadomo dokad i gdzie, zostawiajac wszystkich z tylu i biorąc co bardziej atrakcyjne zakrety i ronda bokiem :)

Jak matoły nie spitolą, to auto na LPG jezdzi praktycznie tak samo jak na PB, z tym, ze za polowe kasy. Przy dlugim, regulowanym kolektorze (standard przy silniku TU) trzeba miec cisnienie min 1.3 bar, lepiej za duze dysze niz za małe, i jest wszystko w miare ok., nawet na scierwie valtec'ach.

Opublikowano

ja pozwole sie podlaczyc.

W sobote jade gazowac E46 318i , nie jestem jeszcze do konca zdecydowany jakiego staga 300 brac:

jest:

STAG 300

STAG 300 PLUS

STAG 300 premium

 

no i odpowiednio cene ida w gore. czy ma ktos moze takie instalki albo cos o nich slyszal cyz warto wypluc te 3 4 stowki wiecej i wziasc premium , czy poprzestac na zwyklej 300 4cyl??

Opublikowano

dzieki za odp.

wlasnie na takiego sie zdecydowalem . nie bede rzucal 600 zl wiecej za premium. sma sobei dostroje ster przez kompa.

w sobote gazuje. napisze ppo fakcie i=co i jak.

pozdro

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
tylko nie daj sobie wcisnąć zadnych valteków, bo to szmelc jest nieziemski.

 

 

kolega ma racje tylko stag 300 ja jestem tym przykładem miałem instalacje wyżej wymieniona i przy 10tyś od montażu (jechałem na zmianę filtra) okazało się ze na 3 cylindrze wtryskiwacz padł ;/ teraz mam stag 300 i odczułem, że auto ma więcej mocy :)) i żadnych problemów ja tez dojeżdżam do pracy 4km w lecie od razu przełącza na gaz zaś gdy sa mrozy to czasem pod pracą się przełączy dopiero na gaz ale odkąd zmieniłem na gaz to szybciej jeżdżę i więcej a do pracy wstaje 5 minut wcześniej aby auto się zagrzało na wolnych obrotach :) polecam gaz :) tylko jedz do dobrego fachowca od gazu lepiej dać parę zł więcej ale mieć pewne :) pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.