Skocz do zawartości

Odgłos spuszczanego powietrza spod maski


Araas

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem że po przełączeniu kluczyka w pozycję 2, pod maską słyszalny jest dziwny odgłos /podobny do delikatnie spuszczanego powietrza z koła/. Trwa to jakieś 35-45s a później ustaje.

Orientuje sie ktoś co to może być.

 

530d 2001r.

 

Z góry dzięki.

Edytowane przez Araas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw napisz jaki masz silnik pod maską.

Kolega napisał, że ma 530d z 2001 roku.

Twój problem to nieszczelny układ podciśnienia. Szukaj po przewodach, może któryś jest przerwany, pękają też, bardzo delikatne, trójniki. Problem może też dotyczyć któregoś z elektrozaworów sterujących w układzie podciśnienia (http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DL71&mospid=47545&hg=11&fg=45). Do tego dochodzą jeszcze przewody podciśnieniowe do utwardzania poduszek silnika (

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=22_0034&hg=22&fg=05).

Powodzenia w szukaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw napisz jaki masz silnik pod maską.

Kolega napisał, że ma 530d z 2001 roku.

Twój problem to nieszczelny układ podciśnienia. Szukaj po przewodach, może któryś jest przerwany, pękają też, bardzo delikatne, trójniki. Problem może też dotyczyć któregoś z elektrozaworów sterujących w układzie podciśnienia (http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DL71&mospid=47545&hg=11&fg=45). Do tego dochodzą jeszcze przewody podciśnieniowe do utwardzania poduszek silnika (

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=22_0034&hg=22&fg=05).

Powodzenia w szukaniu

 

 

Na początku nie było tam tej linijki z rodzajem silnika. Zwróć uwagę że post był edytowany po mojej odpowiedzi!

Autor postu nie napisał jaki ma silnik a teraz wyszło na to że jestem ślepy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw napisz jaki masz silnik pod maską.

Kolega napisał, że ma 530d z 2001 roku.

Twój problem to nieszczelny układ podciśnienia. Szukaj po przewodach, może któryś jest przerwany, pękają też, bardzo delikatne, trójniki. Problem może też dotyczyć któregoś z elektrozaworów sterujących w układzie podciśnienia (http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DL71&mospid=47545&hg=11&fg=45). Do tego dochodzą jeszcze przewody podciśnieniowe do utwardzania poduszek silnika (

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=22_0034&hg=22&fg=05).

Powodzenia w szukaniu

 

 

Na początku nie było tam tej linijki z rodzajem silnika. Zwróć uwagę że post był edytowany po mojej odpowiedzi!

Autor postu nie napisał jaki ma silnik a teraz wyszło na to że jestem ślepy :lol:

 

 

 

Rzeczywiście nie było ponieważ jest w opisie profilu.

 

] Araas

] Zanim zapytasz - POSZUKAJ!

]

]

] Posty: 12

] Dołączenie: Śro Sie 26, 2009 10:19 am

] Moje BMW: 530 2001r.

] Numer GG: 0

 

Ale spoko.

I dzieki za wskazówki co do usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie profilu jest napisane 530

 

Widziałem co jest w profilu, dlatego zapytałem co jest pod maską. Ja mam 530i a ty 530d, wygląda prawie tak samo, ale prawie robi w tym przypadku dużą różnicę zwłaszcza jeśli chodzi o jakieś syczenie. :D

 

 

 

Rzeczywście. Mój błąd, nie zauważyłem wcześniej

Już poprawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że ten dźwięk dochodzi tak jakby z okolicy pod tą górną osłoną. Poza tym wczoraj żeby odpalić silnik musiałem pokręcić trochę dłużej rozrusznikiem niż zwykle.

Zastanawia mnie czy to ma jakiś związek

W tej sytuacji stawiam na EGR. Zdemontuj przednią osłonę akustyczną silnika (3 śruby na imbusach) i osłuchaj go z bliska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że ten dźwięk dochodzi tak jakby z okolicy pod tą górną osłoną. Poza tym wczoraj żeby odpalić silnik musiałem pokręcić trochę dłużej rozrusznikiem niż zwykle.

Zastanawia mnie czy to ma jakiś związek

W tej sytuacji stawiam na EGR. Zdemontuj przednią osłonę akustyczną silnika (3 śruby na imbusach) i osłuchaj go z bliska.

 

 

Dzięki. Sprawdze.

jak coś będe wiedział to sie odezwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie sprawdziłem. Późno wróciłem z pracy i już ciemno było.

 

Dochodzi jeszcze jedna rzecz. Odkąd się zaczęło to wszystko z tym powietrzem, to mam problemy z uruchomieniem silnika. Tak jakby nie dochodziło paliwo. Dzisiaj miałem tak samo. Za pierwszym razem nie uruchomiłem. Dopiero jak za drugim razem dodałem kilka razy gaz to silnik zaskoczył.

Czy to jest powiązane ze sobą. Czy to jest coś innego.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzi jeszcze jedna rzecz. Odkąd się zaczęło to wszystko z tym powietrzem, to mam problemy z uruchomieniem silnika.

 

U mnie nie słyszałem syczenia ale też pojawiły sie problemy z odpalaniem.

Przyczyną był czujnik/Zawór regulacji ciśnienia.

Objawiało sie to słabym odpalaniem przez kilka dni, az wreszcia nie zapalil wcale.

 

Element z numerem 20 : Zawór regulacji ciśnienia

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=13_0802&hg=13&fg=15

 

Zawór działał, uszkodziła sie uszczelka na nim - teflonowy ring o srednicy ok 3mm - była przedmuchana i przez nia uciekało cisnienie.

Pierwsza diagnoza po podlączeniu do kompa to pompa (za niskie cisnienie) ale mechanik sprawdził zawor i po wymianie odpalanie wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzi jeszcze jedna rzecz. Odkąd się zaczęło to wszystko z tym powietrzem, to mam problemy z uruchomieniem silnika.

 

U mnie nie słyszałem syczenia ale też pojawiły sie problemy z odpalaniem.

Przyczyną był czujnik/Zawór regulacji ciśnienia.

Objawiało sie to słabym odpalaniem przez kilka dni, az wreszcia nie zapalil wcale.

 

Element z numerem 20 : Zawór regulacji ciśnienia

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=13_0802&hg=13&fg=15

 

Zawór działał, uszkodziła sie uszczelka na nim - teflonowy ring o srednicy ok 3mm - była przedmuchana i przez nia uciekało cisnienie.

Pierwsza diagnoza po podlączeniu do kompa to pompa (za niskie cisnienie) ale mechanik sprawdził zawor i po wymianie odpalanie wróciło do normy.

 

 

A możesz mi jakoś wytlumaczyć gdzie dokładnie jest ten zawór i jak moge się do niego dostać.

Edytowane przez Araas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi jakoś wytlumaczyć gdzie dokładnie jest ten zawór i jak moge się do niego dostać.

 

Jest troche roboty zeby sie do niego dostac, lepjej sprawdz na kompie i kilka rzeczy wyeliminujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dodam tylko że ten dźwięk dochodzi tak jakby z okolicy pod tą górną osłoną. Poza tym wczoraj żeby odpalić silnik musiałem pokręcić trochę dłużej rozrusznikiem niż zwykle.

Zastanawia mnie czy to ma jakiś związek

 

 

Nie udało mi się jeszcze usatlić co to jest z tym dźwiękiem dziwnym spod maski. Dodam tylko że ten problem z odpaleniem spowodowany był czym innym - mianowicie szczotki rozrusznika które musiałem wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie sprawdziłem. Późno wróciłem z pracy i już ciemno było.

 

Dochodzi jeszcze jedna rzecz. Odkąd się zaczęło to wszystko z tym powietrzem, to mam problemy z uruchomieniem silnika. Tak jakby nie dochodziło paliwo. Dzisiaj miałem tak samo. Za pierwszym razem nie uruchomiłem. Dopiero jak za drugim razem dodałem kilka razy gaz to silnik zaskoczył.

Czy to jest powiązane ze sobą. Czy to jest coś innego.

 

Pozdrawiam.

 

 

Co do powyższego problemu z uruchomieniem - okazało się że to szczotki w rozruszniku.

Jeśli chodzi o ten dziwny dźwięk spod maski to zauważyłem jeszcze że towarzyszy mu bulgotanie w zbiorniku paliwa ale tylko w trakcie trwania tego syczenia pod maską.

Problem w tym że nie moge namierzyć nic za bardzo a mechanik "pewien" mi powiedział że to normalne w dieslach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.