Skocz do zawartości

E61 - problemy z odpalaniem i spadek obrotowetc.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczow,

Mam E61 z 2005 roku i od jakiegos czasu mam problemy z odpalaniem. Czasami musze chwile pokrecic by odpalil (tak jakby slaby akumulator ale to nie to), a co gorsza czasami w ogole nie chce odpalic (nie kreci rozrusznik) i musze chwile poczekac by w koncu odpalil. Drugi problem jest taki ze czasami przy przekraczaniu 2 tys obrotu w trakcie jazdy samochod jakby tracil na chwile obroty, tak na ulamek sekundy. Czy obie usterki moga byc zwiazane ze soba? Jakies sugestie o co moze chodzic, jak zaradzic?

Pozdrawiam i z gory dziekuje,

Fredd

Opublikowano
Dziekuje bardzo za odpowiedz. Jaki koszt moze byc naprawy szczotek? Co do drugiej sprawy...subiektywny czyli moze byc kilka powodow takiego zachowania Bawarki?
Opublikowano

Hmm, ciezko odpowiedziec na takie pytanie. Ja bym na Twoim miejscu zainstalowal sobie chocby INPE i troche sie pobawil podczas jazdy. A moze w pamieci jest jakis blad?

Jak oddasz samochod do ASO, to mozesz byc pewny, ze bedzie to duzo kosztowalo, a szanse, ze cos naprawia nie sa zbyt wysokie.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
w sprawie "dławienia" się podłączony pod komputer obserwuj co dzieje się z turbo (parametry zadane vs. rzeczywiste). może elektroniczne sterowanie turbo się przycina... szczególnie wówczas gdy problem występuje przy rozgrzanym silniku..

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Odnośnie dławienia... Miałem podobny problem w E39 z 2001r. 520d. Na zimnym silniku było wszystko OK a jak był ciepły i jechałem w okolicach 2000 obr/min nagle tracił moc i przy 2300 ją odzyskiwał. Podłączałem pod komputer, różnego rodzaju barometry i nic, polecono mi abym wymienił turbo. Gdy już zacząłem się rozglądać przez przypadek na forum znalazłem posta na ten temat. Jakiś mechanik wyjeżdżał za granicę i podzielił się swoją wiedzą. Tak jak to szczegółowo opisał, wymontowałem 2 elektrozaworki, jeden od turbiny a drugi od kolektora wydechowego. W nich są niewielkie filterki które trzeba było przemyć benzyną ekstrakcyjna, godzina pracy i zero kosztów a później mocy nie tracił. Poszukaj na forum, dokładnie to opisał i dołączył rysunki co trzeba wymontować.
Opublikowano
Odnośnie dławienia... Miałem podobny problem w E39 z 2001r. 520d. Na zimnym silniku było wszystko OK a jak był ciepły i jechałem w okolicach 2000 obr/min nagle tracił moc i przy 2300 ją odzyskiwał. Podłączałem pod komputer, różnego rodzaju barometry i nic, polecono mi abym wymienił turbo. Gdy już zacząłem się rozglądać przez przypadek na forum znalazłem posta na ten temat. Jakiś mechanik wyjeżdżał za granicę i podzielił się swoją wiedzą. Tak jak to szczegółowo opisał, wymontowałem 2 elektrozaworki, jeden od turbiny a drugi od kolektora wydechowego. W nich są niewielkie filterki które trzeba było przemyć benzyną ekstrakcyjna, godzina pracy i zero kosztów a później mocy nie tracił. Poszukaj na forum, dokładnie to opisał i dołączył rysunki co trzeba wymontować.

 

No tak, ale w E60 nie ma sterowania podcisnieniowego silownika przy turbo, tylko dzieje sie to elektrycznie... Wiec nie ma takze zadnych elektrozaworkow !!!

Ma ktos pojecie jak sprawdzic w takim Turbo z elektrycznym sterowaniem VTG czy wszystko dziala ??? Da sie moze te VTG jakos przesmarowac??? (zmienna geometria turbiny). ???

Opublikowano

witam ponownie, ja na chwilę obecną mam wciąż ten sam problem, który pojawił się właściwie dwa miesiące po zakupie auta... mi dzieje się to przy około 1,5 tyś obr, czasem muszę się zatrzymać i wyłączyć auto, chwilę odczekać, gdyż turbo się całkowicie zawiesza.

 

Generalnie w tym przypadku procedura serwisowa mówi o wymianie turbiny, gdyż sterowanie jest integralnym elementem turbiny. Niestety mi "zregenerowano" turbinę nie zmieniając sterowania (miałem "gwarancję", czyli ubezpieczenie kosztów napraw w firmie The Warranty Group Polska, niestety sprawa idzie do sądu) , potem próbowano naprawić sterownik ("zewnętrzy" nieautoryzowany elektronik to robił dwukrotnie, pomagało, ale ostatecznie znowu się popsuło, więc muszę uznać, że nieskutecznie).

 

Wyskakiwał mi też błąd przegrzewania się modułu elektronicznego sterowania geometrią turbiny... co ciekawe, błąd ten wyskakiwał tylko na kompie u kolegi BZQ, w żadnym ASO mi się nie pojawiał...

 

dodatkowo jeden z mechaników powiedział, że może dochodzić do mechanicznego blokowania sterowania (zaśniedziała śruba sterująca geometrią, dlatego turbo może się zawieszać, trzeba wyłączyć auto, aby śruba przeleciała pełen zakres i się odblokowała)...

 

tyle jeżeli chodzi o tropy... ja walczę o nowe turbo, ale może ktoś gdzieś namierzy elektronika, który będzie potrafił ogarnąć ten moduł sterujący... może trzeba go zabezpieczyć przed przegrzewaniem jakąś dodatkową osłoną termiczną... kiedyś ktoś mi także mówił, że moduł ten występuje jako część zamienna, ale serwis nie potwierdza),

 

ponadto może uda się komuś oczyścić/wymienić tę śrubę... i może wówczas ten problem jakoś na forum ogarniemy...

 

aha... moje auto również nie odpala na dotyk... a aku mam nowe.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.