Skocz do zawartości

Problem z układem chłodzenia bmw 528i 98r.


zenek123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pewien problem z układem chłodzenia. Mianowicie malowalem auto mialem zdjety przedni zderzak wiec zdecydowalem sie wymienic zatarty wentylator klimy. Kupilem tylko nowy silniczek, a nie caly wentylator, zamontowalem wszystko w samochodzie (sterowanie 4-pinowe) i zaczalem sprawdzanie pracy wentylatora. Niestety problem w tym ze samochod nawet bez wlaczanej klimy zaczyna sie mocno grzac. Nie znam sie az do tego stopnia, ale dziwne jest to ze waz zasilajacy do chlodnicy z gory byl goracy ale nie bylo w nim plynu.

W zwiazku z tym mam kilka pytań:

1. Czy kwestia grzania sie lezy po stronie termostatu który prawdopodobnie sie nie otwiera - tak mysle.

2. Czy wentylator klimy wlacza sie dopiero po przekroczeniu okreslonej temperatury w ukladzie chlodzenia?

3. Jak sprawdzić czy wentylator działa poprawnie? Na krótko wiatrak chodzi bez problemu.

 

Pozdr i z gory dziekuje za pomoc.

BMW "Today, tomorrow, always"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Termostat może być stale zamknięty . Ja bym wymienił bo nie jest drogi a lubi sie popsuć.

Ale musisz brac pod uwagę inne możliwości.

-Zapowietrzony układ chłodzenia. Jeśli coś robiłeś z układem chłodzenia to bardzo prawdopodobne , że się zapowietrzył. Dodatkowo jak masz zapowietrzony to może się nie otwierać nawet sprawny termostat bo żeby się otworzył musi być zalany płynem.

-Uszkodzona pompa wody.

-uszkodzone VISCO

 

Co do wiatraka klimy to na chłodnicy z prawej strony masz czujnik temperatury. Odłącz wtyczkę i cienkim kabelkiem połącz piny we wtyczce. Srodkowy na zmianę z prawym i lewym. Wiatrak powinien zadziałac raz wolniej a raz bardzo szybko.

 

Wiatrak powinien się włączyć na pierwszy bieg razem z włączeniem klimatyzacji.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wiatrak klimy powinien sie wlaczyc na pierwszy bieg razem z wlaczeniem klimatyzacji" to tez slyszalem,ale sasiad ma 520i i u niego nie wlacza sie na pierwszy bieg przy wlaczaniu klimy.

Na odcinku od termostatu do chlodnicy nie ma plynu dopoki termostat nie jest otwarty? Bo sam juz nie wiem

MOze elektronika wiatraka padla lub styki sa zasniedziale?

BMW "Today, tomorrow, always"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiatrak POWINIEN się włączyć po włączeniu klimy. Ale tak ma byc w układzie gdzie wiatrak ma cztery piny.

Jeśli ma trzy piny to jest inaczej.

Piszesz , że u ciebie ma cztery więc powinien startować wraz z klimą.

< nie wiem jaki wiatrak ma sąsiad :lol: >

No i poszę o SPRAWNYM układzie. Jeśli przykładowo padł rezystor to się nie włączy.

 

W górnym wężu chłodnicy ZAWSZE ma być płyn. Jeśli nie masz płynu to masz zapowietrzony i nie radzę nigdzie nim jeździć.

Odpowietrz według opisów z forum. < mieć nadzieję , że jeszcze go nie uszkodziłeś >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Uszczelki pod głowicą lub samej głowicy.

BMW jest bardzo czułe na przegrzanie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na początek napisz po czym poznajesz , że nie masz płynu w górnym wężu?

 

Jeśli silnik chodzi ok to tylko się cieszyć. Ale czasem to nie jest takie oczywiste. I jeśli jest zapowietrzony to mu na zdrowie nie idzie.

 

o Odpowietrzaniu poczytaj tu:

viewtopic.php?f=15&t=42444&p=306593&hilit=odpowietrzanie#p306593

 

EDIT:

Sory ale nie wiem czemu doszedłem do wniosku , że nie masz płynu w gónym wężu. :roll: Coś mi się źle przeczytało.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli jest zapowietrzony to ja stanowczo bym nie pojechał. Odpowietrz sam i dopiero jedź jeśli nadal nie będziesz miał pewności , że jest ok.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic nie jest zepsute to odpowietrzyc nie tak jak pisze ten gostek tylko jak pisza w ksiazkach:

0. NA ZIMNYM SILNIKU

1. Wlaczyc stacyjke, NIE WLACZAC SILNIKA

2. Ogrzewanie na 32 stopnie i wlaczyc dmuchawe

3. Odkrecamy korek zbiornika i powinien byc widoczny strumien z prawej strony, pompowany przez pompke ogrzewania

4. Dolewamy plynu do wlasciwego poziomu

5. Odkrecamy odpowietrznik obok termostatu, az wyleci powietrze i pokaze sie woda

6. Jak w mieczyczasie plyn zejdzie ze zbiorniczka do dolac do normalnego poziomu

7. Odkrecamy odpowietrznik obok korka zbiornika wyrownawczego

8. patrz 6

9. zakrecamy, jezdzimy, dzien pozniej mozna sprawdzic poziom plynu.

10. Pokazujemy faka wszystkim fachowcom co to ksiazki do reki nie wezmie, ale wie jakie to problemy z beemkami i co tam w fabryce spieprzyli :)

 

I co, dziala?

 

Jak sie dalej grzeje to wymienic termostat i zagladnac do pompy, bo sie zdazaly z plastikowym wiatraczkiem, jak spadnie to nie pompuje

Beemki z aluminiowym silnikiem nie sa az tak wrazliwe na przegrzanie. Nie tak szybko oddaja ducha. Oczywiscie jak wskazowka wyjdzie z pionu to na hamulce i wylaczyc silnik, bo go szkoda :)

"Zeliwiaki" owszem, wrazliwe byly bo glowica z aluminium inaczej sie rozszerza niz blok z zeliwa. przegrzewasz auto=przekraczasz zakres temperatury(odksztalcenia) na ktory uszczelka i sruby byly policzone, i dup@ blada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czary-mary z tym odpowietrzaniem dwa posty powyżej :-) to się ubawiłem :-)... Nie róbcie chłopakowi wody z mózgu...

Na całkiem zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka, stan powinien być taki, że kijek z kolką jest na równi z krawędzią otworu... Potem odkręć odpowietrzniki, u mnie w E39 520i 1999 są dwa: nie pamiętam, ale chyba jeden na osłonie chłodnicy, a drugi na wężu... Jak nie wycieka płyn z odpowietrzników, to dolej do zbiorniczka pod korek i bez kombinowania i takich tam różnych czarów-marów cierpliwie czekaj aż powolutku, ale skutecznie płyn zacznie wyciekać bez bąbelków z odpowietrzników, najpierw położonego niżej, a potem położonego wyżej... Jak nie będzie bąbelków, to zakręcasz po kolei najpierw niższy odpowietrznik, potem wyższy... Pamiętaj, aby w miarę ubywania płynu ze zbiorniczka cały czas na bieżąco uzupełniać pod korek... Po zakręceniu odpowietrzników będziesz miał za dużo płynu w zbiorniczku, więc musisz go odessać (tylko nie lykaj bucha-cha-cha!!!). Odessać musisz tyle płynu, aby stan był jak na początku postu... załatwione....

 

P.S. A o tych czarach z uruchamianiem silnika, nastawianiem temperatury na 32 st. to efekt placebo...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem ze nie wlaczac silnika tylko stacyjke! stacyjke po to zeby wlaczyc pompke ogrzewania, uruchamiana przez wlaczenie tez dmuchawy. Temp na 32 zeby otwarly sie zaworki do nagrzewnicy. wszystko na wylaczonym silniku. CZYTAC DOKLADNIE!

Odpowietrzenie np. reduktora gazowego to ta metoda tzw. koci pierd.

minuta i po krzyku, a fachowcy glowe se lamia, kombinuja, weze sciskaja.... do ksiazek trzeba zajrzec.

thenygoos milej zabawy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem ze nie wlaczac silnika tylko stacyjke! stacyjke po to zeby wlaczyc pompke ogrzewania, uruchamiana przez wlaczenie tez dmuchawy. Temp na 32 zeby otwarly sie zaworki do nagrzewnicy. wszystko na wylaczonym silniku. CZYTAC DOKLADNIE!

Odpowietrzenie np. reduktora gazowego to ta metoda tzw. koci pierd.

minuta i po krzyku, a fachowcy glowe se lamia, kombinuja, weze sciskaja.... do ksiazek trzeba zajrzec.

thenygoos milej zabawy!!!

 

A czy Kolega to nie wie, że przy wyłączonej stacyjce zaworki są otwarte :-)??? Nie było też mowy o gazie... ja u siebie nie mam i radzę sobie z odpowietrzaniem bez żadnych czarów-marów...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.