Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu podczas porannego rozruchu auta silnik łapie prawie za pierwszym razem ale obroty nie wskakuja od razu na ok 800/min (jak było wcześniej) tylko na chwilę zatrzymują się na ok 400obr/min i powoli rosną do tych 800obr/min. Podczas pierwszego ruszania i rozpedzania (trzymając pedał gazu w jednym położeniu) w pewnym momencie silnik dostaje dodatkowej mocy (jak bym dodał więcej gazu) - zdarzy się to raz albo dwa i tylko wtedy gdy silnik jest kompletnie zimny. Dodam też że dopuki wskazówka nie wychyli się za niebieski pole silnik jest trochę mułowaty - to znaczy silnik nie reaguje tak gwałtownie na małe ruchy pedałem gazu i trzeba go dosyć głęboko wciskać żeby normalnie jechać.

Po głowie chodzi mi że być może czujnik temperatury zaczyna przekłamywać (wskażnik temperatury w liczniku działa prawidłowo). Być może ktoś wie jak sprawdzić i jaką oporność powinien mieć ten czujnik (czteropinowy o nr 1703993)

Świeczki oczywiście nowe NGK

Opublikowano

Sprawdzając na Live Data położenie wałka mam na -3,-4'KW - przy zimnym silniku i jałowych obrotach. Czy to prawidłowa wartość?

Temperatura płynu oraz zasysanego powietrza wg carsoftu też jest prawidłowa z warunkami panującymi na zewnątrz w czasie rozruchu auta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.