Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale np. co mnie osobiscie denerwuje w automatach to np. sytuacja, kiedy dojezdzam sobie do skrzyzowania, hamuje silnikiem, skrecam i chce szybko przyspieszyc - i zanim zaczne przyspieszac, to skrzynia biegow potrzebuje jeszcze chwili zastanowienia, zaczyna kickdown, redukowanie biegow itp. Nie lubie tego bardzo. Jasne, moge w trybie recznym juz przed skrzyzowaniem zmienic bieg na nizszy - ale jezeli jak juz mam cos robic recznie, to wole to robic normalna reczna skrzynia ze sprzeglem.

A próbowałes jeździć w trybie DS w 530d pilnuje żeby byc w max momencie obrotowym i nie wrzuca niepotrzebnie wyższego biegu lub tryb ręczny przydaje się w sekwencji szybkich zakrętów i krótkich prostych.

hej

Opublikowano

Nie wiem, jak to jest w 530d, ale jezdzilem troche 545iA i 525iA - i rzecyzwiscie calkiem dobrze to jezdzi, ale jest jeszcze troche oddalone od idealu (czyli tego, co sam bym zrobil uzywajac sprzegla i manuala :mrgreen:)

Ale faktem jest, ze jak ktos duzo jezdzi po miescie, to automat jest na pewno lepszy.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

hahaha sportowa jazda od razu kojarzona jest z "miszczami prostej" jak widać nawet tuataj. Mało kto kojarzy ją z płynną i skuteczną jazdą autem i pełnią panowania nad nim, czyli odpiwiednim balansem auta na wejściu w zakręt, na wyjściu, hamowaniem silnikiem, przygotowaniem manewru wyprzedzania itd itp. :mrgreen:

 

Powiem tak, w chwili obecnej 177 konnym bmw w manualu jestem w stanie tak samo skutecznie jechać w polskich warunkach drogowych, jak 400 konnym XJR em w automacie i trybie sportowym (moment około 540nm). Oczywiście to drugie auto zapewnia pełną bezstresowość jeżeli chodzi o przyspieszanie w każdym zakresie rozsądnych prędkości, ale niestety moment przekładania nogi z gazu na hamulec oraz rozpoczęcie hamowania, to czasem w niektórych przypadkach nieco za długo aby wyczuć w 100% auto. Próbowałem jeździć na dwie nogi, ale ostatecznie za mało jeżdżę "sportowo" Jaguarem aby się tego nauczyć.

 

Jeździłem także najnowszą 750i (bardzo krótko) i tam skrzynia jest o 100% lepsza niż w jaguarze (patrząc z perspektywy "sportowej") ale wciąż pozostaje wymieniony powyżej problem... z tym że problem ten w przeważającym czasie użytkowania i dla większości kierowców nie występuje.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Ale np. co mnie osobiscie denerwuje w automatach to np. sytuacja, kiedy dojezdzam sobie do skrzyzowania, hamuje silnikiem, skrecam i chce szybko przyspieszyc - i zanim zaczne przyspieszac, to skrzynia biegow potrzebuje jeszcze chwili zastanowienia, zaczyna kickdown, redukowanie biegow itp. Nie lubie tego bardzo. Jasne, moge w trybie recznym juz przed skrzyzowaniem zmienic bieg na nizszy - ale jezeli jak juz mam cos robic recznie, to wole to robic normalna reczna skrzynia ze sprzeglem.

 

Chyba malo jezdziles automatem w trybie DS. W wiekszych silnikach opoznienie redukcji i wrzucania jest minimalne. I nic nie musisz wahlowac. Z ta skrzynia w zasadzie sa to dwa samochody w cenie jednego :8).

 

Poza tym wystarczy porownac przyspieszenia zeby zobaczyc ze roznice sa nieistotne dla 95% procent uzytkownikow pomiedzy manualem i automatem w duzych silnikach. Zwlaszcza jezdzac od skrzyzowania do skrzyzowania....

 

Mi automat nie sprawdzil sie tylko w jednych warunkach. Nie wrzucal wyzszego biegu na gorskich serpentynach przy jezdzie pod gore na sniegu. Ale nie bede pisal ze to porazka bo akurat przez 0.01% czasu uzytkowania samochodu automat zglupial.

Opublikowano

Po pierwsze, dyskusja nad tym czy manual wytrzyma 600 Nm z 535d jest czysto akademicka, ponieważ w 535d skrzynia manualna nie występuje - podejrzewam, że gdyby taka opcja się znalazła, to sprzęgło stałoby się elementem eksploatacyjnym podobnie jak klocki czy opony. Po drugie zgadzam się z kolegami, że o ile w trybie D, zdarza się, że auto się musi namyślić, zanim zrobi redukcję i wystrzeli do przodu, to tryb DS zapewnia maksymalną kontrolę - skrzynia trzyma silnik za mordę i nie ma mowy o namyślaniu się czy zbędnej zwłoce - wciskasz i jedziesz i naprawdę trudno mi sobie wyobrazić jakąkolwiek sytuację na drodze, nawet bardzo szybkiej jazdy niekoniecznie na prostej drodze, żebym miał jakąkolwiek wartość dodadną wynikającą z tego że mam sprzęgło pod lewą nogą.

 

Kal

Opublikowano
hmm... widzisz, a jednak chyba coś jest na rzeczy skoro wprowadzili e60 M5 z manualem.... :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
hmm... widzisz, a jednak chyba coś jest na rzeczy skoro wprowadzili e60 M5 z manualem.... :mrgreen:

 

No nie do końca wprowadzili - owszem, M5 E60 w manualu jest tylko dostępna na rynku amerykańskim, a w całym świecie (łącznie z DE) takiej opcji nie ma, więc chyba jednak chyba niewiele jest na rzeczy. Jakoś trudno mi potraktować tamtego rynku na zasadzie referencji biorąc pod uwagę, że sport motorowy w tym kraju to przede wszystkim wyścigi po prostej, drifty, wyścigi po owalu i tym podobne debilizmy, a ulubionym typem auta dla amerykanina jest SUV :mrgreen:

 

Kal

Opublikowano

temat jak zawsze nie do rozstrzygnięcia tylko jedno jest pewne w tym temacie

 

"Etymologicznie poprawne jest z pod i taka pisownia obowiązywała do roku 1936. Zgodnie z nowszą (choć, jak widać, nie tak znów bardzo nową) ortografią piszemy spod - podobnie jak sprzed (dawniej z przed), spoza, sponad, spomiędzy."

 

— Mirosław Bańko

 

W kazdym razie ja jestem w limuzynach za automatem(czyli np. e60), a w sportowych to jak kto woli ,bo porsche to tylko manual, ale CL to tylko automat.....

Opublikowano

kazde auto ma swojego klienta , znam ludzi co o automacie niechca slyszec a sa tacy co tylko manual .

 

Ja poprzednio mialem 5 z manualem a obecnie mam 5 z automatem i nie zamienilbym sie juz na manual .

 

Auta szukalem tylko w automacie i takie tez kupilem .

 

Osobiscie polecam automat .

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano
kazde auto ma swojego klienta , znam ludzi co o automacie niechca slyszec a sa tacy co tylko manual .

to dalej jedna grupa osob :D

Opublikowano

No a o czym to swiadczy? Tylko to, ze typowe dupowozy zawsze sa wyposazone w automat, bo nie sluza do sportowej jazdy. BMW jednak zawsze mial i ma sportowe zaciecie - do tego automat pasuje jak piesc do oka. A wiedziales, ze w nowym Porsche Panamera S jest dostepna reczna skrzynia? Czy moze to nie jest "klasa premium"? :lol:

 

Wczoraj trochę pośmigałem amg e63, nie muszę pisać że do dupowozów ciężko to zaliczyć bo do 180km/h na toruńskiej trakcja chodziła

 

fakt że jest po małym tuningu mclarena na 700koników :cool2:

Opublikowano

No a o czym to swiadczy? Tylko to, ze typowe dupowozy zawsze sa wyposazone w automat, bo nie sluza do sportowej jazdy. BMW jednak zawsze mial i ma sportowe zaciecie - do tego automat pasuje jak piesc do oka. A wiedziales, ze w nowym Porsche Panamera S jest dostepna reczna skrzynia? Czy moze to nie jest "klasa premium"? :lol:

 

Wczoraj trochę pośmigałem amg e63, nie muszę pisać że do dupowozów ciężko to zaliczyć bo do 180km/h na toruńskiej trakcja chodziła

 

fakt że jest po małym tuningu mclarena na 700koników :cool2:

 

Super ze sie podzieliłeś wrażeniami z całą grupą

Hmmmm
Opublikowano

Fajnie że u Ciebie wszystko dobrze z oczami, bo jak byś nine widział to moja wypowiedź odnosi się do cytatu, który jest w moim poscie.

 

no może z tym mclarenem przesadziłem :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M5 ma manuala, bo SMG na dłuższą mete to awaryjna i problematyczna skrzynia. Rynek w USA jest troche inny i tam jak coś nie działa, to wymieniają bebechy bez jęczenia czy tekstów 'ten model tak ma'. A jak wymienią kilka razy, to już ASO szykuje się na proces, ktory wie że przegra ;)

 

Dlatego mają w opcji manual i mogą sobie śmigać teoretycznie mniej awaryjną skrzynią. Z resztą BMW odchodzi już od SMG (zarzuciło projekt, jak słusznie pare osob z forum już gdzieś to zauważyło) i przechodzi na dwusprzęgłówki. I dobrze, bo to rewelacyjna skrzynia.

 

Ale i tak automat 6cio biegowy działa świetnie. Tryb sportowy to cudowna sprawa i można jeździć bardzo dynamicznie - obroty trzymane są wysoko, delikatne muśnięcie gazu zrywa auto do przodu, można hamować silnikiem. Wiadomo, że nie bedzie to nigdy to samo co w manualu (bo to manual nie jest), ale zależnie od preferencji, można jeździć spokojnie albo dynamicznie i to jest w automacie fajne. Mając manuala, cięzko jeździć spokojnie (relaksując się) po naszych drogach, bo cigle trzeba wahlować biegami, niestety.

 

W moim starociu mam jeszcze jedną fajną rzecz - zmiana charakterystyki zawieszenia. W F01 jeszcze bardziej ro rozwineli. Zaleznie od nastroju, chęci, chwilowych upodobań, można zrobić sobie twardo i sportowo albo miękko i wygdnie (zmienia sie też charakterystyka wspomagania, na sportowo jest słabsze, w komforcie można kręcić 1 ręką zawsze i wszedzie). To mi podoba w nowych autach właśnie, możliwość konfiguracji. Niby mamy jedno auto, ale jeździ zależnie od ustawień, jak kilka różnych. Jeszcze jakby zrobili wyjmowalna skrzynie - dziś wkładasz automat, a jutro manuala, to wszyscy byliby zadowoleni :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz racje.

 

8 biegów można dostać już dziś, wystarczy niecała bańka na 760i (bo golasa za 600 tysi nikt raczej nie kupuje) ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.