Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mi też kopcił mocno najpierw na biało potem na czarno. Po wymianie pompy paliwa pod progiem kierowcy, kopcenie czarne ustało, a tylko trochę kopci na biało.
Konrad
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wpadłem na jeszcze jeden pomysł czym może być spowodowane kopcenie (mimo że wydaje mi się to normalnym objawem w dieselu) A mianowicie uszkodzony, nieszczelny intercooler tylko jak to ustrojstwo sprawdzić czy jest szczelne. Bo tak jak już mówiłem sprawdzany był dolot ale tylko na poziomie przewodów a intercoolera nie sprawdzano. A na logikę biorąc (chyba że się mylę bo nie jestem znawcą tematu) nieszczelny intercooler zasysa lewe powietrze i robi zamieszanie w mieszance paliwowej - złe proporcje paliwo - powietrze. Czy to może być jedną z przyczyn?

 

Ja bym postawił na przepływkę bo wszystko inne już raczej robiłeś.

Nie jest normalnym zjawiskiem ze kopci na czarno - moja czasem przy max obrotach i zmianie biegu na wyższy czy redukcji puści dymka który momentalnie ginie i to jest normalne (przez ułamek sekundy zmienia się dawkowanie diametralnie i może zdarzyć się że czegoś nie przepali ) natomiast przy normalnej jeździe i wciśnięciu pedału gazu w podłogę nigdy nie puściła czarnego obłoka

Opublikowano
witam! moze ktos napisac na jaki kolor powinna kopcic na bialo czy na czarno? Jedni pisza ze na bialo drudzy ze na czarno ktora opcja jest prawdziwa?

Jeśli masz zdrowe auto to przy mocniejszym bucie w dieslu jak najbardziej ma on prawo puścić bąka. Jednak nie powinna to być czarna jak smok chmura. Powinna mieć bardziej szary kolor ale raczej taki półprzezroczysty. Najbardziej jest ona widoczna wieczorem w światłach samochodów z tyłu (ja wieczorem to widzę i początkowo się trochę wystraszyłem, że coś jest nie tak ale w dzień wygląda to jakby kurz i nie ma żadnego smolisto-czarnego koloru). Jeśli masz taką chmurę to jest to dość normalny objaw w dieslu kiedy silnik jest pod większym obciążeniem (ostry but bądź przyspieszanie z niskich obrotów na wysokim biegu).

Pzdr.

Opublikowano
a jak mi sie wydaje ze za bardzo na bialo kopci to tez nie dobrze? cos sie psuje?

Ale zależy o jakim kopceniu mówimy. Jeśli poranne, przy mrozie to jest to normalne - jest to raczej para, która tworzy się przy większej różnicy temperatur. U mnie po odpaleniu w mroźny poranek na początku praktycznie nie leci nic białego ale kiedy silnik się zaczyna nagrzewać i również spaliny oraz wydech zaczynają osiągać wyższą temperaturę zaczyna coraz więcej białego dymu (pary) lecieć z rury.

A jeśli masz na myśli kopcenie na biało nawet kiedy jest ciepło (+15, +20) to wtedy jest to już podejrzane. Ale wtedy też z reguły czuć już inny smród spalin.

Pzdr.

Opublikowano
na bialo kopci w zimne dni wiec moze to byc faktycznie nadmiar pary, ale zastanowilo mnie jedno jak przygazowalem na luzie to z rury poleciala czarna substancja tylko nie jest to olej bo nie jest to tluste moze to byc skroplona woda z sadza z rury?
Opublikowano

Jeśli czujesz palcami, że nie jest to oleiste/olej to jak najbardziej może to być sadza zmieszana z wilgocią która wewnątrz rur zimą także sie zbiera - zwłaszcza przy takich skokach temperatury jak teraz. Zresztą wylatująca od czasu do czasu sadza to też dość często spotykana sytuacja (choć trzeba tu mieć na myśli zwłaszcza auta bez DPFa). Zresztą kiedy idziesz przez jakiś parking przypatrz się na kostkę dokładniej - tu i ówdzie zobaczysz szramy/linie czarne - czasem mają 20cm, czasem 50-60cm długości - jest to właśnie sadza dmuchnięta z rury przy żwawszym naciśnięciu pedału. I zostaje ona na ziemi głównie dlatego, że większość DIESLI nie posiadających DPFa ma końcówki rur wydechowych wygięte w dół więc dość wyraźnie tą sadzą zarysowują szramę na kostce/ziemi.

Pzdr.

Opublikowano
Manolito77 czyli potwierdziles moja teze :P ale balem sie ze moze to byc olej bo mi turbo siada strasznie gwizdze :( ale naszczescie nie jest to oleiste ale turbo chyba czas wymienc chodz moc jeszcze jest ale strasznie wkurza mnie ten gwizd
Opublikowano

To może sprawdź wszystkie węże w okolicy turbiny - jeśli któryś się gdzieś zsunął to też potrafi hałasować/gwizdać/syczeć. A najlepiej podjedź na jakąś diagnostykę - będzie to najbardziej miarodajny sposób żeby się dowiedzieć w jakim stanie jest TURBO.

Pzdr.

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witajcie panowie. Tez mam problem z kopceniem na czarno jak dam mu buta do podlogi, i stawiam na wtryski.Ale nie to mnie zmartwilo , otoz dzis wymienialem filtr odmy i zauwazylem ze mam pelno sadzy na wtyskiwaczach , czy ktos mi moze powiedziec co to znaczy ? auto 530d automat.0co471j
Opublikowano
może być też pęknięta któraś z gumowych rurek doprowadzających doładowane powietrze z turbiny do intercoolera, krótko nieszczelność w dolocie, nic nie świszczy pod maską przy dodawaniu gazu podczas przyspieszania albo auto nie jest też przypadkiem słabsze? Sadza na wtrysku może pochodzić z nieszczelności między nim a głowicą, źle dokręcony wtrysk albo padła tam pod nim taka miedziana uszczelka, spaliny z cylindra z tego powodu wychodzą bokiem koło wtryskiwacza.
Opublikowano
Dzieki za podpowiedz. Nic nie slychac zadnych swistow, jest slabsze tak mi sie wydaje. w poniedzialek jestem uwowiony do warsztatu to sie sprawdzi. kupie nowe koncowki wtrykow i powinno byc ok. sorrki za literowke.
Opublikowano
Widze masz dobrze z kasą jeżeli ot tak kupujesz sobie komplet końcówek.kopcenie to nie tylko wtryskiwacze,egr brak doładowania zapchany filtr powierza,albo poprostu za mało samochód dostaje ognia i sadza sie zbiera a jak depniesz to strach bo kopci.
Opublikowano
http://imageshack.com/a/img513/7852/01j8.jpg%20http://imageshack.com/a/img845/6933/ifsj.jpg . Oto przyczya kopcenia i sadzy na silniku.
Opublikowano
Wyrzuce je , juz ma kupione zaslepki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.