Skocz do zawartości

pompa wspomagania


CHIEFF

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj byłem u mechanika bo zaczeło mi cosik buczeć po machą okazało się ze pompa wspomagania :( moje pytanko czy gdzieś regenerują czy warto kupić używkę a może nową ale koszt kosmiczny :mad2: no ale jak trzeba będzie to trudno fachowiec powiedział ,że jeszcze jezdzic można ?Może ktoś wie gdzie regenerują ? w okolicach wrocławia dolnego śląska?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj byłem u mechanika bo zaczeło mi cosik buczeć po machą okazało się ze pompa wspomagania :( moje pytanko czy gdzieś regenerują czy warto kupić używkę a może nową ale koszt kosmiczny :mad2: no ale jak trzeba będzie to trudno fachowiec powiedział ,że jeszcze jezdzic można ?Może ktoś wie gdzie regenerują ? w okolicach wrocławia dolnego śląska?

 

Najpierw sprawdz poziom plynu i czy ktorys z przewodow nie ma

nieszczelnosci. Czasami zasysanie powietrza do ukladu powoduje halas

pompy.

 

Dostepne sa zestawy naprawcze do tych pomp ale to tez zalezy co sie zuzylo. Jak walek lata w obudowie to niewiele jej pomoze niestety.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

A ja proponuję żebyś zastosował porządne płukanie układu.

U mnie w E36 też już nieźle pompa wyła zwłaszcza jak było zimo. Wypłukali mi cały układ i zalali świeżym olejem. Po 2 tygodniach było to samo. Wymieniłem olej jeszcze raz i od 2 lat mam spokój :) Cichutko, nic nie wyje... A o ile dobrze pamiętam to za nową pompę chcieli 1100 PLN... :?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuję żebyś zastosował porządne płukanie układu.

U mnie w E36 też już nieźle pompa wyła zwłaszcza jak było zimo. Wypłukali mi cały układ i zalali świeżym olejem. Po 2 tygodniach było to samo. Wymieniłem olej jeszcze raz i od 2 lat mam spokój :) Cichutko, nic nie wyje... A o ile dobrze pamiętam to za nową pompę chcieli 1100 PLN... :?

 

To nie jest glupi pomysl - jak kupilem E39 to wspomaganiu zdarzylo

sie od czasu do czasu "jęknac" - troche tez dlatego,ze poziom byl nieco za niski. Wylalem caly plyn ktory tam byl

(koloru bardizej czarnego niz czerwonego - ATF) przeplukalem go

porzadnie chyba z 5 litrami ATFu (ktory mi zostal po automacie w

poprzednim aucie), zalalem nowy plyn - wymienilem przy okazji

uszczelke pod korkiem zb. wyrownawczego i zadne wiecej dzwieki

sie nie pojawily.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt dałem ciała :oops: dolałem płynu i wszystko wróciło do normy może nie było mało ale poniżej stanu i jest teraz ok silnik dalej spokojnie pracuje:)

 

Pompa jest bardzo wrazliwa na niski stan plynu - wystarczy ze zassie

odrobine powietrza i zaraz zaczyna halasowac.

 

Ja kontrole poziomu plynu we wspomaganiu wlaczylem do rutynowych

cotygodniowych zadan utrzymania samochodu :-)

 

AHA: zauwazylem ze przynajmniej w E39 poziom ZA WYSOKI o

wiecej niz 0.5cm ponad gorna miarke (na goracym) rowniez

powoduje halas pompy wiec po prostu trzeba go dolac tyle ile trzeba,

nie za duzo, nie za malo. I pamietac ze na goracym zawsze bedzie wiecej-

gorna kreska przy rozgrzanym ukladzie nie moze zostac przekroczona.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Chciałbym podłączyć się pod temat. U mnie także pompa wyje (i to nie tylko przy skręcie do oporu) ale tylko po przejechaniu kilku kilometrów. Rano albo po pracy jak zapalam samochód i manewruję po parkingu to jest cisza. Dodam, że mam nieszczelne przewody i płyn leje się w kilku miejscach (kontroluję jego stan). Czy może być tak, że np. że pompa po paru kilometrach przez te nieszczelności się zapowietrza i dlatego wyje?

Pozdrawiam

Hazell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nieszczelnosci sa znaczne, szczegolnie po stronie niskiego cisnienia, to do ukladu moze dostawac sie powietrze.

 

Jednak w zwiazku z tym ze objaw pojawia sie po nagrzaniu zaczalbym sie jednak rozgladac za pompa.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.