Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, czytałem, że słabo trzymający hamulec ręczny to standardowy problem w BMW - u mnie też :cry: , chwyta dopiero na 8 ząbku i słabo trzyma. Postanowiłem go podciągnąć i tu pojawił się problem :mad2: . Zdjąłem mieszek z dźwigni ręcznego aby podkręcić dwie śrubki jak w E39 a tu nie ma regulacji :shock: . Jeśli ktoś wie jak podciągnąć linki, czyli wyregulować dźwignię to proszę o informację. Będę wdzięczny!
Opublikowano
Jeśli mi się dobrze kojarzy to jedna regulacja jest przy szczękach z tyłu (opcja trudniejsza bo trzeba obie idealnie równo ustawić) oraz gdzieś na wysokości tylnej osi na głównej lince.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

no właśnie jak się podciąga ręczny?? tez mam zamiar to zrobic tylko nie wiem gdzie.

może ktos już to robił

Opublikowano
Trzeba ściągnąć koło. Ustawić otwór na szpilke na samym dole i wtedy będzie widać tam zapatke. Trzeba śrubokrętem kręcić nią w dół albo w górę, już nie pamiętam. Dla każdego koła robi się to oddzielnie.
Opublikowano
No to trochę roboty przy tym jest, :cry: szkoda, że zrezygnowali z regulacji przy dźwigni. Będe musiał uśmiechnąć się do jakiegoś fachowca żeby mi pomógł. Dzięki za info :cool2:
  • 4 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niezły kotlet :D ale może ktoś ograniał podciaganie ręcznego w E60 i czy robi sie to tak jak napisał maryjusz3?
Opublikowano

Ja to robię co jakieś pół roku.Jest tak samo jak w E39,ręczny jest do d...

Ściągasz tylne koła,najeżdżasz obojętnie którym otworem na dół i podkręcasz cienkim śrubokrętem ledwo co widoczną zębatkę nr.7(zębatka na rysunku jest u góry a faktycznie znajduje się na dole) do oporu(szczęki rozwarte na maxa)a następnie luzujesz trochęhttp://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NT31&mospid=50465&btnr=34_1341&hg=34&fg=40

tak aby szło obrócić piastę.

Trzeba się położyć,niezbędna jest latarka i śrubokręt,marnie widać tą zębatkę.

Uwaga!Na jednym kole kręci się(czyli popycha zębatkę) do dołu,na drugim odwrotnie.

Można śmiało to zrobić samemu.

Opublikowano
Często problemem nie jest już samo podciąganie ręcznego, lecz konieczność wymiany tylnych szczęk hamulcowych tzw. zestaw naprawczy, które po prostu już nie trzymają lub są pęknięte itd.
Opublikowano
zdejmij kolo i tarcze z tylu w tedy ocenisz czy ma wogole czym lapac u mnie tez nie mialem wogole recznego okazalo sie ze szczenki byly pokruszone i wogole nie lapaly nic, zmienilem szczeki(troche meczenia z tymi sprezynkami co tam sa) poskladalem i skrecilem na maxa zalozylem tarcze i pozniej luzowalem na zebatce do tego momentu w ktorym dalo sie tarcza obrocic i gotowe reczny jest zyleta troche dziubania srubokretem ale da rade samemu zrobic pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.