Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początek, z racji że jestem świeżym użytkownikiem forum, chciałem wszystkich serdecznie przywitać.

 

A teraz do setna - jestem zainteresowany zakupem BMW 316 E36. Nie wiem jeszcze w jakiej wersji nadwozia - zależy od tego jaką znajde w stanie faktycznie bardzo dobrym.

Poki co mam na oku 316 w sedanie (4 drzwiowa), narazie jestem po rozmowach telefonicznych z właścicielem (jutro mam ją obejrzeć) i tu niepokoi mnie jeden fakt jak takie auto sprawuje się na zwykłym gazie (nie sekwencja). Pytam się bo okazuje się, że gość całkiem niedawno założył zwykłą instalację i to w zakładzie który nie cieszy się raczej dobrą opinią.

 

A abstrachując od tego konkretnego modelu to proszę o informacje na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie i z jakim spalaniem należy się liczyć (w mieście, na trasie). Jeżdżę raczej umiarkowanie, powiedzmy 100-110 km/h i napewno nie piłuje silnika spod świateł.

 

Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi i sugestie

Opublikowano

na forum jest swego rodzaju poradnik , na co zwrócić uwagę.....nie szukasz , nie przestrzegasz reguł panujących na forum.

Gaz 2 gen. bedzie pracował dobrze, jeżeli silnik pracował idealnie- co za tym idzie problemy z falowaniem obrotów, gaśnięcie silnika przy puszczaniu na luz, stan obrotów silnika zależny od temperatury powietrza( ma to ogromne znaczenie przy gazach jak wiesz)

To co może powodować zła pracę to przede wszystkim przepływka- rozne jej uszkodzenia, silniczek krokowy( w M40 szczególnie) złe ustawienie przepustnicy czyli TPS.

Sprawdz DOBRZE czy silnik pracuje bez zadnych niedociągnięc. zarówno na Pb jak i po przełączeniu na LPG.

Opublikowano

wiec tak, z auta o ktorym pisalem wczoraj po obejrzeniu zrezygnowalem,

natomiast dalej interesuja mnie Wasze uwagi na co zwracac szczegolna uwage przy zakupie i jak wyglada spalania takie silnika (1,6).

 

pozdrawiam

Opublikowano

Co do spalania. Jest bardzo różne. Rekordowo niskie spalanie miałem na trasie Warszawa-Łódź-Warszawa przy czym po warszawie przejechałem około 40 km, sama trasa to około 200 km - tu mi spalił 5.9 dm3/100km Jazda zgodnie z przepisami, bo punktów mam sporo.

Normalnie w trasie Warszawa-Kawałek za poznaniem-Warszawa ~ 900 km - 6.5dm3/100km prędkość do 160 km na autostradzie - średnia prędkość z całej trasy wg. komputera to około 79 km/h przy czym należny pamiętać ze wyjazd z warszawy i pierwsze 60 km jedzie się w korku. Średnie z ostatnich 4000 km wychodzi mi jakieś 7.6 dm3/100 km bo w mieście nie jest już tak różowo. Dziennie robię około 30 km po mieście ze średnią prędkością 25 km/h i tu spalanie wychodzi między 9 a 11 dm3/100km Wszystko zależny od korka.

Czasem może dojść do 12 dm3/100 km. Dane realne bez żadnego koloryzowania. Kupując używany samochód, przygotuj się na duuuuże wydatki. Ja w swoim wymieniłem całe zawieszenie z przodu (wahacze, łączniki, amortyzatory, sprężyny, cześć gum, drążki kierownicze), tył to samo. Dodatkowo, musiałem wymienić uszczelniacz przedni wału, uszczelkę pokrywy rozrządu i uszczelkę przy filtrze oleju. Opłaciło się, bo teraz nie bierze mi ani grama oleju. Ostatnio padła mi chłodnica klimatyzacji, i znowu kilka stówek przeszło w obce ręce. Bo części zakładam nowe, no może za wyjątkiem przepływomierza który w przypadku 316 i 318 jest qurewsko drogi. 2 tygodnie temu wymieniłem paski i rolkę alternatora, choć wiem że za jakiś miesiąc dwa będę sprzedawał samochód. Jak znajdę swoje wymarzone Z3 :) I nie ma szans by zwróciło mi się choć trochę z tych pieniędzy jakie włożyłem w to auto. A... lusterko od strony kierowcy wymieniłem na nowe bo silniczek regulacji nie działał i nie było standardowo podgrzewane. Wkłady lusterek na asferyczne z obu stron założyłem i ten krok każdemu polecam. Widoczność jest zaje6ista!!! O filtrach, olejach i płynach nie wspominam, bo to jest chyba dla każdego oczywiste.

Opublikowano
ja bym osobiście poradził kopic albo 1.8 is albo 2.0 , sam posiadam 2.0 i spalanie miasto to tak 11 coś , mój rekord 10,5 ale to za wolno się jeździ , Koszty części itp, no tu uśmiech znika ,ale jak zadbane to się nie psuje :) , do R6 oleju wchodzi jakieś 6,5 litra, miałem syntetyk to koszty duuże , jak dla mnie 1.6 to porażka w sedanie i w cupe , OC tez będzie wyższe przy 2.0 ale ten silnik jak dla mnie to kompromis po miedzy dynamika a spalaniem jakimś w miarę normalnym .
Opublikowano
popieram kolegę wyżej:) odpuść sobie 316 bo po pierwsze pali tyle co 320 a po drugie jest wolne w sedanie bo to duża kasta:) ja ma 325 i jestem zadowolony ale osobiście doradzam ci 320 bo to dobre i mocne silniki :lol:
Opublikowano

No i zaczeło sie.........weź n ie słuchaj tych bredni, najlepiej to od razu niech sie złożą i Ci zafunduja albo M3 albo jakiś talon na bezgotówkowe tankowanie.

2.0 i spalanie 11 litrów, ale napisz kiedy, bo moj nowszy slinik od Twojego pali więcej przy spokojnej jezdzie w lecie po tym miescie.

Moja e36 z 1.6 przelatało 240 tys i cieszy sie dobra formą.......

Tych co chcą sie wymądrzać co to nie lepsze albo dokonać zakupu za założyciela tematu odsyłam do innych postów- już były gorące rozmowy w tej materii.

Opublikowano
popieram kolegę wyżej:) odpuść sobie 316 bo po pierwsze pali tyle co 320 a po drugie jest wolne w sedanie bo to duża kasta:) ja ma 325 i jestem zadowolony ale osobiście doradzam ci 320 bo to dobre i mocne silniki :lol:

 

Zużycie paliwa ECE:

1.6 M43

miasto 9,4

średnie 7,4

trasa 5,9

 

1.8 M43

miasto 9,6

średnie 7,6

trasa 6,2

 

1.8 IS M42

miasto 10,9

średnie 8,3

 

2.0

miasto 11,4

średnie 8,8

 

Takie są dane a w praktyce to zapomnij żeby 2.0 spaliło Ci tyle co 1.6. Zaraz ktoś powie "kup 2,8 bo pali tyle co 2.0 i 2,5, schodzę nawet do 6L w trasie" :duh:

Opublikowano
Właśnie w praktyce okazuje się że tam gdzie 1.6 wyciskasz do granicy możliwości żeby na naszych zatłoczonych drogach wyprzedzić. 2.0 pociągnie już od 2,5tys. obr Jeżeli patrzeć na jazde typu 70km/h za ciężarówką i łapać jego tunel aerodynamiczny jak najdłużej i dostawać za każdym razem rumieńców ze szczęścia jak się ma 0,5 litra mniej to moze te 1.6 ma sens. W normalnej jeździe 2.0 wygrywa
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Właśnie w praktyce okazuje się że tam gdzie 1.6 wyciskasz do granicy możliwości żeby na naszych zatłoczonych drogach wyprzedzić. 2.0 pociągnie już od 2,5tys.

sam sobie zaprzeczyłeś, nasz drogi sa TAK obciążone ruchem pojazdów , ze przeskakiwanie na HAMA dla zasady i wydłużenia sobie przyrodzenia jest idiotyczne. Ja sobie w 1.6 przyjade 2 minuty poźniej a Ty zagrzany zcisnieniowany z podbudowanym ego, ze BMW z motorem poniżej 2.0 to NIE BMW będziesz triumfował na mecie.........totalny bezsens

 

tego typu gadki sa tutaj absolutnie zbede, TEMAT dotyczy czego innego, ale niestety wielu nie potrafi czytac tekstu ze zrozumieniem

Opublikowano

Napisałem że do 70 i jeżdżenie pasywne to jak najbardziej.

 

A 1.6 to po prostu za mało.

 

Zona moja ma 1.6 i marudzi że słabo się zbiera mając zaledwie 2 miesiące. A jeździ ostrożnie. Ale jak jej się coś wlecze to chce przeskoczyć aby na tym pasie być najkrócej proste. I raczej w kroku nic jej nie urośnie wtedy jak to określiłeś.

 

EOT z mojej strony

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Hej,

 

Ostatnio jeździłem BMW sedan z takim motorem tzn. 1,6 i powiem, że jeżeli ktoś nie szuka auta kierując się osiągami to jest to całkowicie wystarczające. Z tego co kolega (właściciel owej 316) mówił to w Warszawie spalanie oscyluje w granicach 10 litrów, w trasie można zejść nawet poniżej 6 l.

 

Nie ma takiej możliwości, żeby 320 paliła tyle co 316. Wiem to z własnego doświadczenia. Mitów o 325 też się naczytałem.

 

Jak znajdziesz dobry egzemplarz to kupuj i delektuj się jazdą :D. Zwróć uwagę na silnik (praca na wolnych obr i podczas jazdy), zobacz czy gdzieś się nie poci, sprawdź układ chłodzenia, obejrzyj układ wydechowy itd. Było trochę o tym na forum. Poszukaj :)

 

Powodzenia przy zakupie Beciwka :!:

Pozdrawiam

Smykoo

Było: e30 320i & e36 325i

Opublikowano
Hej,

 

Ostatnio jeździłem BMW sedan z takim motorem tzn. 1,6 i powiem, że jeżeli ktoś nie szuka auta kierując się osiągami to jest to całkowicie wystarczające. Z tego co kolega (właściciel owej 316) mówił to w Warszawie spalanie oscyluje w granicach 10 litrów, w trasie można zejść nawet poniżej 6 l.

 

Nie ma takiej możliwości, żeby 320 paliła tyle co 316. Wiem to z własnego doświadczenia. Mitów o 325 też się naczytałem.

 

Jak znajdziesz dobry egzemplarz to kupuj i delektuj się jazdą :D. Zwróć uwagę na silnik (praca na wolnych obr i podczas jazdy), zobacz czy gdzieś się nie poci, sprawdź układ chłodzenia, obejrzyj układ wydechowy itd. Było trochę o tym na forum. Poszukaj :)

 

Powodzenia przy zakupie Beciwka :!:

 

Brawo :cool2: bardzo rozsądna wypowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.