Skocz do zawartości

Wentylator klimy e39 528 szybko się kręci....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam e39 528 kombi 00r. i mam chyba problem z wentylatorem. Gdy włączm klime załącza się ale wchodzi od razu na bardzo ale to bardzo wysokie obroty, wydaje mi się, że powinna być jakaś stopniowa regulacja obrotów wentylatora zalezna od nagrzania hłodnicy klimy. Prosze o info, gdzie zajrzeć w tej sprawie
Opublikowano

Witam,

 

chcętnie dołączę się...u mnie jest to samo?

Nie posiadam klimatronika...lecz pokrętła..no cóż...ważne że jest :D

Również po włączeniu klimki włącza się od razu wentylator...tak jak piszesz....uzyskuje wysokie obroty?...po chwili wyłącza się....i po kilku sek. znów włącza się?

 

nie wiem czy tak powinno być?...kolega ma JEEPA i po włączeniu...jest cicho :shock: dopiero jak pojeździ...od czasu włączy się wentylator?

 

Czy ktos może podpowiedzieć co jest?

 

Pozdrawiam

Marek

Opublikowano
Rezystor pierwszego biegu się zepsuł. Jest na wentylatorze albo na kablu blisko wentylatora.
Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano
Ja też podejrzewałem że to problem z wentylatorem. Po włączeniu klimatyzacji wentylator zaczynał pracę i pracował z coraz to wyższymi obrotami. Rozbiegał się do tak wysokich prędkości że zaczynał trzeć o obudowę. Okazało się że winą jest za dużo czynnika chłodzącego (jakieś 2 tyg wcześnij robiłem przegląd klimatyzacji). Po nabiciu odpowiedniej ilości problem jak ręką odjął.
Opublikowano
Tyle co się dowiedziałem, to zależne to może być od ciśnienia w układzie klimy tzn: zbyt mała ilosć czynnika chłodzącego, wtedy ciśnienie w układzie klimy wzrasta i wentylator pracuje na pełnych obrotach. Trzeba sprawdzić ciśnienie w układzie klimy, ja wybieram się w przyszłym tygodniu, zobaczymy jak jest....
Opublikowano
Rezystor pierwszego biegu się zepsuł. Jest na wentylatorze albo na kablu blisko wentylatora.

 

Witam,

 

możesz coś więcej napisać? oglądałem went. i niestety nigdzie nie widzę ten rezystor?..rozumiem, że wentylator od klimy powinien zalączyć się 1. wolne obroty 2. wysokie obroty?

 

proszę o podpowiedź.

Opublikowano
W E39 wystepuja dwa rodzaje wentylatorów, te nowsze nie maja rezystorow a predkoscią obrotowa went steruje komp (złącze 3 pinowe). Nie wiem kiedy weszły zmiany ale hyba coś ok końcówki roku 98 lub 99. Starsze mają rezystory (złącze 4 pinowe).
Opublikowano
Problem rozwiązany, miałem zbyt duże cisnienie w układzie klimatyzacji, po jego wyrównaniu problem ustąpił...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.