Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przy okazji wymiany przednich klocków hamulcowych, przy podniesionym całym aucie zauważyłem że bardzo bardzo ciężko jest skręcić koła (kiedyś chodziło to dużo lżej). Mechanik twierdzi że przekładnia do wymiany, ale mam wątpliwości.

Jest to przekładnia z servotronic, przy włączonym silniku kierownicą mogę kręcić jednym palcem.

Jakiś czas temu wymieniałem kompletnie przednie zawieszenie czyli wahacze górne i dolne, drążki kierownicze oraz amortyzatory + odboje. Dodam że jest to zawieszenie M-tehnik i całość montował niezbyt ogarnięty mechanik :cry2: . Możliwe że problem z ciężko chodzącą przekładnią jest właśnie od tego momentu.

 

I teraz pytanie czy rzeczywiście przekładnia jest do wymiany, czy może powinienem coś jeszcze sprawdzić?

Opublikowano

Sprawdź krzyżak kolumny kierowniczej...

Miałem to samo...przynajmniej podobnie... Kierownica zaczęła ciężko chodzić. Już się bałem, że maglownica do regeneracji..w końcu to 700PLN "nie w kij dmuchał"... Gdzieś tu na forum wygrzebałem taką podpowiedż o tym krzyżaku. Sprawdziłem...popryskałem WD-40 i zaczęła chodzić lekko.

Opublikowano
Ja mam taki sam problem tez wymienialem wszystko tak jak kolega i tez ciezko chodzi kierownica. A jak krece w miejscu to cos strzela az w ukladzie kierowniczym tzn gdzies przy kolach lub wahaczach nie zawsze ale tak bywa. A tak pozatym to gdzie ten trojak sie znajduje ??
(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Opublikowano

Po bokach maglownicy sa sruby regulacyjne - mozecie sprobowac poluzować.

Ja ostatnio mialem tam luz i go kasowałem.

 

Generalnie jak magiel nadaje sie do regeneracji, to efekt jest wrecz odwrotny - sa luzy a nie ciezka praca

Opublikowano

Krzyżak to przedłużenie kolumny kierownicy... Stań przy lewym błotniku..przy otwartej masce.. po lewej stronie silnika.. prawie pod kolektorami ssącymi. Zobaczysz go na pewno.

A propo drążków..nie wydaję mi się żeby nowe końcówki drążków stawiały aż taki opór. Tak samo i klocki hamulcowe nie mają nic wspólnego w siłą kręcenia kierownicą. A "strzelanie" w układzie kierowniczym może raczej wskazywać na przeskakiwanie ślimaka po listwie zębatej wewnątrz maglownicy. Można to ewentualnie delikatnie podciągnąć śrubą regulacyjną w maglownicy..patrząc od dołu...tak mniej wiecej po środku jej długości, ale nie wiecej niż 1/4 obrotu. Na jakiś czas pomoże... Ale jeśli listwa zębata jest wyrobiona, to nie na długo... Aczkolwiek ten zabieg może zredukować samoczynne odbijanie kierownicy przy wychodzenie z zakrętu.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.