Skocz do zawartości

Silniczki do reflektorów DEPO


sulek

Rekomendowane odpowiedzi

Mi zakładał mechanik te silniczki i nie chciały wejść na zdjętym reflektorze. Na innym forum koleś skrócił ten biały patyk o 14mm i mówi, że działa. A jakie silniczki masz, może inne niż ja, moje to firmy BOSCH. Ale jak dobrze zrozumiałem, tą kulkę na końcu trzeba wepchnąć na siłę??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam ori bosch

te białe kulki na końcu trzeba dość mocno wcisnąć w takie widełki w lampie

ja aby udało się to zrobić zdjąłem klosze tzn. rozebrać musiałem lampy

wtedy jest jaki taki dostęp do tych widełek w które ma wejść ta kulka na końcu patyczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego

pisałem Ci że trzeba zdjąć te przezroczyste klosze z przodu lampy

trzeba odpiąć zatrzaski i zdjąć

wtedy zobaczysz te widełki w które trzeba wcisnąć te białe kulki

ja robiłem to sam ale w dwie osoby będzie łatwiej

bo tak to brakuje ręki aby wcisnąć te kulki w widełki

jest trochę roboty ale daje radę

tylko pojedż na ustawienie bo krzywo świecą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te białe "patyki" zakończone są czymś w rodzaju kulki. I ten koniec musi wejść w gniazdo które jest częścią odbłyśnika. Jak nie wiadomo jak to wygląda to niestety trzeba odpiąć szkło i wtedy widać co i jak. Ta kulka musi wejść na sztywno (jest dość duży opór) w gniazdo. Tylko wtedy, jak silniczek będzie działał w jedną lub w drugą stronę to odbłyśnik będzie odpychany lub ciągnięty. Jak się obetnie patyk to odbłyśnik będzie tylko odpychany ale z powrotem będzie wracał do poprzedniego położenia pod wpływem własnej masy. Efekt będzie taki, że na dziurach światła będą ci skakać.

Jak już, to lepiej jest odkręcić całą lampę, ściągnąć szkło, prawidłowo wczepić patyk, przy okazji przeczyścić szkło i odbłyśnik, poskładać w całość i przykręcić z powrotem. Zajmie ci to 20 minut a będziesz miał czyste i dobrze działające światełka. Oczywiście potem dobrze byłoby podjechać na regulację i ustawić światła.

Mnie to kosztowało ostatnio 40 minut pracy (dla obu lamp) i 15 zł na stacji diagnostycznej za doregulowanie. O obcinaniu i "mechaniku" co ci to proponował to lepiej zapomnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam!

Miałem zkw teraz mam depo i silniczki pasują bez przeróbek. Najpierw zobacz jak to wygląda w środku, potem pogmeraj aż bolec zaskoczy w gnieżdzie-wciska się go z boku-(trzeba będzie użyć troszkę siły bo ciężko wchodzi) a na końcu dociśnij silniczek do obudowy i przekręć go w górę aby go zablokować. Jak zdejmiesz klapki od wymiany żarówek to będziesz widział co i jak.

Jak byś chciał sie dostać od przodu to jak zdejmiesz samo szkło to ci to dużo nie pomoże, odblasnik ci zablokuje cały widok. Jak zdejmiesz szkło z odblaśnikiem to nie założysz bo będziesz miał za duży odstęp miedzy obudową a uchwytem. Tylko pierwszy raz jest trudno bo potem jak wiesz co i jak to pestka. Ale jak założysz to bez wyjmowania i rozkręcania lampy to zaoszczędzisz kupe czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
No jakoś wcisnąłem z mechanikiem te kulki od tego patyczka, ale silniczki za Chiny nie chciały regulować położenia lamp góra dół, jakby ten patyczek nie miał miejsca chować się. Czyli chyba będzie trzeba skrócić 14mm?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.