Skocz do zawartości

EGR czy jest dla niego lepsze miejsce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czytam i czytam i wszyscy piszą że czyszczą egr i znowu się zapycha i tak bez końca. sam jestem na to skazany. problem jest z tym że zaworek od strony turbiny trzeba dość często czyścic a żeby go wyczyścić trzeba czekać aż silnik ostygnie i zdejmować całą kupe plastików i prawie po omacku dostawać się do zaworka z kluczem żeby go wykręcić i potm przykręcić. i po którymś razie jak się tak z plastikiem męczyłem i wpadł mi imbus pod silnik i musiałem ściągać osłone pod silnikie żeby go wyciągnąć ( a bez kanału to jest lipa na maxa) oświeciło mnie :idea: :idea: :idea: że przecież można ten zawór wykręcić spod silnika i zamontowac na kielichu amortyzatora (bo tam jest u mnie wolna szpilka i troche miejsca) i podpatrzyłem że u znajomka w passacie ten zawór jest pod ręką na ściance grodziowej

i tu drodzy koledzy pytanie do was :lol: :lol: :lol: czy zwiększenie długości przewodów ciśnieniowych nie będzie miało wpływu na pracę turbiny, jak i na wydajność całego silnika

pytam żeby sie upewnić bo wymieniając wszystkie przewody ciśnnieniowe na silniku pozostawiałem je troche dłuższe, żeby było wygodniej się gdzieniegdzie dostac i nie zauważyłem żadnej różnicy, lecz wyciągnięcie EGR od strony turbiny na kielich to jest z 50 cm więcej rurki

piszcie co myślicie :D a może już ktoś to zrobił tylko sie nie pochwalił jak działa :nienie: bo moje autko juz stoi, nowa flaszka acetonu i waciki czekają a ja czekam aż mi silnik ostygnie i sie tak dopytuje :P :P :P

Opublikowano
no i działa :norty: :norty: :norty: i teraz moge sobie co tydzień czyścić nawet na gorącym silniku. jedyna trudność w przełożeniu czujnika to przedłużenie kabelków, ale lutownica, troche taśmy izolacyjnej i dało rade. polecam wszystkim borykającym się z częstym czyszczeniem :!: :!: :!:
Opublikowano
hmm, ja jeszcze nigdy do tego zaworka nie zaglądałem. Jak na razie nie mam po co :D Dlatego też dziwie się że co poniektórzy czyszczą go tak często.
Opublikowano
hmm, ja jeszcze nigdy do tego zaworka nie zaglądałem. Jak na razie nie mam po co :D Dlatego też dziwie się że co poniektórzy czyszczą go tak często.

 

Krótkie przebiegi, słabej jakości paliwo i olej, powodują że czesto się zabrudza. Ja sprawdziłem raz , był czysciutki.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

paliwo i olej nie mają nic wspólnego z zaworem EGR bo to jest elektro zawór do sterowania ciśnieniem powietrza. zatyka się filtr owego zaworu od pyłu z drogi (przynajmniej tak jest w silniku m47, bo 3 litrów jeszcze nie rozbierałem)

a może panowie dosiadający trzylitrówek nie wiedzą, że ich rumaki mogą byc jeszcze zrywniejsze i te poprzymulane silniki i tak dostarczają im dużo frajdy :D :D :D

Opublikowano

hehe ja go nie tykam, bo jak shamowałem fure i wyszła seria a moment lekko w góre, to nie widziałem sensu by sie do tego zabierać. Poza tym auto jeździ jak należy :D

Może przy jakiejś grubszej robocie tam zajże tak dla pewności, ale pośpiechu nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.