Skocz do zawartości

Buczy przy przyśpieszaniu 80-90km/h rozwiązany jednak opony


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Witam serdecznie, od paru dni nęka mnie buczenie podczas przyśpieszania, dźwięk pojawia się na 4 biegu przy przyśpieszaniu od 80 do 90km/h . Wymieniłem olej w skrzyni i w dyfrze (w serwisie) i dalej to samo, na innych kołach też buczy, czekam na jakieś pomysły, może dyfer?? Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nikt nic nie pomoże?? dodam że buczenie i delikatne drgania są tylko na 4 biegu przy przyśpieszaniu, czy możliwe że jakaś guma która mocuje dyfer poprostu padła i dlatego tak się dzieje?? jak by padał dyfer to na każdym biegu by tak było??
Pozdrawiam
Opublikowano
Cześć mam tak samo jadac spokojnie zaczyna buczeć z tyłu i przenoszą sie drgania buczenie dodam gazu i buczenie ustaje ja stawiam na 90 % ze to podpora wału koszt około 150zl łożysko sie zaciera i buczy sprawdź sobie na allegro ja to wygląda pozdrawiam .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko u mnie buczy i rezonans delikatny jest jak mam gaz wciśnięty a nie puszczony! i tylko na 4 biegu, bynajmniej na innych biega dla mnie jest to nie słyszalne.
Pozdrawiam
Opublikowano

wal bedzie chodzil nawet na luzie...ja ostatio wymienialm podpore...szkoda ze nie zapamietalem orginalej pozycji bo wal jest wywazany i pozniej musialm co zabek sie przestawiac zeby trafic. powyzej 140 nie szlo jechac. U ciebie moze byc:

podpora walu , kola - zly otwort centrujacy, opona z bablem, lacznik elastyczny walu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj podjechałem do kolegi który jest mechanikiem z zamiłowania, całkowicie wykluczył skżynię i dyfer, mówi że to jakaś pierdoła,

dyfer powinien wyć na każdym biegu, skrzynia gdyby była popsuta 4 to wyła by cały czas, a to ewidętnie buczy tylko w okolicy 80km/h i delikatne drganie się wyczówa, przy 100km/h cisza i tylko silnik słychać.

 

On obstawia właśnie łącznik który gdzieś przenosi lub przez to że on jest oberwany i właśnie przy obciążeniu na 4 biegu wydobywają się drgania i buczenie

podporę ale mówi że to raczej nie to i coś mówił o krzyżaku na wale i jakimś łożysku stożkowym, ale ogólnie rzecz biorąc kazał szukać przy wale i ewentualnie poduszkach,

Pocieszył mnie wykluczając skrzynię i dyfer.

Powiedział jeszcze żeby do serwisu podjechać na samą diagnozę usterki, ciekawe ile to kosztuje?)

Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozkręciłem dzisiaj wszystko i dostałem się do wału.

 

Podpora przy podłodze jest oberwana, wał jakby leży niżej i co ciekawe bez większej siły mogę ruszać wałem góra dół nawet powodując odgłos uderzenia wału w podłogę.

 

Czy ktoś z Was montował nową podporę?? Jak twarda powinna być ta guma w podporze??

 

Wydaje mi się że u mnie jest zbyt gumowata ta guma.

 

Ruszając wałem góra dół z wału wydobywał się metaliczny odgłos - pewnie to delikatny luz na wieloklinie,

 

Czekam na wypowiedzi??

Pozdrawiam
Opublikowano

ja montowałem obie podpory :(

 

1. Zaznacz pozycje walu przed rozkręceniem czegokolwiek!!!

 

2. Podpore mozna zbic młotkiem plus jakiś duzy śrubokręt do uderzeń w łożysko. CO do twardości to nie wiem jak to określić, jak guma cala i nie popękana to podpora nie bedzie robic uderzeń w podłogę. U mnie byla guma wyrwana wiec to bylo to. Poza tym u mnie byla padnięta podpora bliżej drytu.

 

Co do tych boczeń to moze po prostu z wiekiem wal tez by sie przydało wyważyć ale nie wiem co ile lat albo co jaki przebieg sie to robi ale wiem ze jak nie jest wyważony to strasznie sie jedzie.

Opublikowano
raczej tak...bez odkrecenia wydechu bedzie to bardzo trudne ale wystarczy go rozkrecic za lacznikiem elatycznym i odchylic i jest ok. calkowicie nie ma potrzeby zdejmowac. U mnie wal rozkreclaem na srodku, jest tam sruba na klucz 18 ktora to odkrecilem, popsucilem popore i przy pociagnieciu w dol wyskoczyl. Pozniej tylko zbicie lozyska i nabicie nowego. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czy jak ruszasz walem w góre i w dół to jest opór czy luźno lata w nowej podporze

U mnie jakoś tak zbyt luźno chuba jest- czy buczenie i rezonans przy 80km/h na 4 biegu (w momencie kiedy na wał idzie największa siła) może być od podpory??

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem był w oponach założyłem zimowe też 205/50/17 tyle ze na stalowych felgach 7 calowych i problem zniknął.

Może coś inaczej się rozkłada w napędzie, mocowaniu dyfra, i innych podobnych. Nie mam pojęcia co ma opona do buczenia przy przyśpieszaniu w dodatku tylko na 4 biegu, ale fakt jest faktem że już nie buczy

Pozdrawiam
Opublikowano
Problem był w oponach założyłem zimowe też 205/50/17 tyle ze na stalowych felgach 7 calowych i problem zniknął.

Może coś inaczej się rozkłada w napędzie, mocowaniu dyfra, i innych podobnych. Nie mam pojęcia co ma opona do buczenia przy przyśpieszaniu w dodatku tylko na 4 biegu, ale fakt jest faktem że już nie buczy

 

Cos musi być na rzeczy..w poprzednim aucie też miałem podobny przypadek...Buczało i buczało...okazało się, że zbieżność była kulawa, opony sie dziwacznie starły (troche nieswiadomy tak jeździłem) i po prawidłowym ustawieniu zbieżnosci wydawały taki dziwaczny dźwięk...A też podejrzewałem Bóg wie co..od łożyska poczawszy po jakis sabotaż :)

Opublikowano
Problem był w oponach założyłem zimowe też 205/50/17 tyle ze na stalowych felgach 7 calowych i problem zniknął.

Może coś inaczej się rozkłada w napędzie, mocowaniu dyfra, i innych podobnych. Nie mam pojęcia co ma opona do buczenia przy przyśpieszaniu w dodatku tylko na 4 biegu, ale fakt jest faktem że już nie buczy

 

 

W dalszym ciągu nie wiem czemu się czepiasz tego auta, ale ne Ci będzie :) A próbowaleś robić różne kombinacje z różnymi kolami z przodu i z tyłu?

Jesli chcesz to mam zimówki na 8 calowych felgach, albo możesz sprawdzić moje letnie 225/45

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakub, gdzie u nas ustawiałeś zbieżność?? dobrze robią?? mają laserowe urządzenie?? bo coś mi się zdaje że po tym jak ustawiłem zbieżność to ten problem się zaczął.

Artoor.s - ja nawet podpore wału zmieniłem i tylko kasa w plecy.

Lepiej było jechać do serwisu i pożądnie ustawić kąty za te pieniądze.

Człowiek się uczy całe życie i tak dobrze że dyfra nie zmieniłem :duh:

Pozdrawiam
Opublikowano

Kolego jedź na geometrię 3D, tylko i wyłącznie.

Ale u mnie jest tak samo, geometria nie pomoże - to opony. Ale jak najbardziej wskazana.

Musisz zmienić na tył dać jakieś inne gumy na tych samych obręczach - i wtedy sprawdzić, ewentualnie założyć od kogoś inne koła (ale na letnich oponach).

Sprawdź na wulkanizacji czy opony przypadkiem nie mają bicia w pionie, jak tak to spróbuj zdjąć i założyć oponę z obręczy może się ułoży inaczej.

Pzdr,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.