Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymagane ciśnienie doładowania jest funkcją zależną od obrotów silnika i prędkości samochodu. U ciebie - 1 kolejność - elektrozawór (zdejmij filterek, na chwilę nic się mu nie stanie), druga - kierownice turbiny.

Cięgno jak to nazwałeś, i ciśnienie doładowania reguluje się na stole, bo gruszki od egzemplarza do egzemplarza są różne dlatego na oko precyzyjnego ustawienia nie dokonasz. Gruszka oczywiście też parcieje, i czasami turbinka jeszcze żyje ale jej sterowanie już nie.

 

Skoro dysponujesz DISem, wejdź pod samochód, zdejmij plastiki, weź linijkę, i uruchom test kontroli doładowania. Mierząc wychylenie cięgna sprawdzisz jaki jest jego ruch przy 750, 1500 i 3500 rpm i będziesz widział czy się zacina (tylko wyeliminuj elektrozaworek). Przeładowanie to w 99% zapieczone kierownice. Podciśnienie za elektrozaworkiem, zwiększa ciśnienie doładowania, ale zapieczone blaszki nie wracają do stanu pierwotnego. Na zimno możesz tego efektu nie widzieć, z uwagi na rozszerzalność cieplną metali - i na zimno może działać OK.

 

Wiem, że to nie giełda ale ostał mi się jeden nowy elektrozaworek (oryginalny oczywiście), w razie co - PM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.