Skocz do zawartości

Parownik gazu


HKR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wymieniał może ktoś z was parownik gazu w BMW e36 102 km?

Chciałbym się zabrać do tego ale nie wiem co i jak. Czy można stary poprostu zdjąć odłączając wszystkie przewody czy trzeba na coś uważać?

Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli założymy że parownik jest taki sam lub podobny to są dwie rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę: dobre odpowietrzenie układu chłodzenia (na tym forum znajdziesz wątki o tym jak to dobrze zrobić) a potem doregulowanie parownika aby ustawić jego wydajność. To drugie zależy już od konstrukcji samego parownika (regulacja na 1 lub kilku śrubach). Przed wymianą parownika sprawdź stan układu dolotowego powietrza. Każda nieszczelność za przepływomierzem uniemożliwi ci wyregulowanie parownika i będą falowały obroty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za informację. Trochę mnie zaciekawiłeś z tym falowaniem obrotów. Ja obecnie mam na gazie i benzynie za duże obroty i czasami nawet falują. Może to od tego przepływomierza tak jak mówisz. Przymierzam się do wymiany parownika, czy tam nie trzeba odciąć dopływu gazu przed demontarzem?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraź się, ale skoro pytasz o to jak wymienić parownik to wnioskuję że nie masz o tym pojęcia. Nie jest to trudne i nie zajmie dużo czasu jeżeli wiesz jak to wszystko działa, ale Tobie proponuję podjechać do gazownika. Zrobi to szybko i prawidłowo wyrególuje skład mieszanki. Zakładam że masz 2-gą generację LPG. Jeżeli źle wyrególujesz parownik, może dojść do wybuchu mieszanki w kolektorze ssącym. Skutki mogą być kosztowne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega słusznie mówi - jak się za bardzo na tym nie orientujesz to możesz sobie łatwo narobić szkody.

O ile chodzi o odcięcie dopływu gazu to oczywiście że trzeba zrobić. Z tym tylko że w większości wypadków na butli powinien być zamontowany elektrozawór więc po wyłączeniu zapłonu gaz z butli nie powinien być puszczany. Oczywiście trochę zostanie w przewodach więc i tak trzeba uważać na to co się robi. Więc może lepiej faktycznie jechać do gazownika i niech to zrobi porządnie. Tym bardziej że jak wymieniasz parownik to za jednym zamachem wymień i filterek.

O ile chodzi o falowanie obrotów to z własnego doświadczenia wiem że ma na to wpływ dużo czynników.

U mnie jak zaczęły falować to pierwsza diagnoza był że parownik do czyszczenia. Pomyślałem sobie - 50 tyś. km przejechane bez zaglądania to może faktycznie trzeba. Syf z parownika spuściłem sam ale nic to nie dało. Auto do gazownika na czyszczenie parownika. Nic to nie dało. Po czyszczeniu regulacja, potem druga aż któregoś pięknego ranka auto na gazie w ogóle nie chciało jechać. Im więcej regulacji tym bardziej obroty głupiały.

Przyczyna jak się potem okazało prosta (ale nie dla gazownika) - pęknięta guma za przepływomierzem na dolocie. Wymieniłem na nową, wyregulowałem parownik (już sam, bez gazownika) i jest O.K.

Oczywiście nie twierdzę że u ciebie jest to samo. Nie wiem też dlaczego chcesz wymienić parownik ale zanim zaczniesz kombinacje z gazem to sprawdź czemu masz lekkie kłopoty na benzynie. Oczywiście najpierw sprawdź stan dolotu (nieszczelności na wężach, stan gum itp.) oraz stan sondy lambda. Potem silnik krokowy i potencjometr położenia przepustnicy. Jak się uporasz z benzyną to będziesz widział czy musisz wymienić parownik. A jeżeli tak to może lepiej żeby to zrobił gazownik (tylko jak znaleźć dobrego ?).

Poszukaj też na forum. Wątków o wysokich lub falujących obrotach jest mnóstwo. Może znajdziesz coś ciekawego dla siebie. Ale pamiętaj jedno: najpierw musisz doprowadzić do porządku auto żeby jeździło dobrze na benzynie a dopiero potem baw się z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za informację. Masz rację. Najpierw załatwie silnik na benzynie potem zajrze do LPG.

Jeszcze mam pytanie jaki dopasować parownik do BMW e36 316i 102KM? Chciałbym sam kupić i dać gazownikowi do wymiany w razie czego. W najbliższym czasie dam do mechanika i podziele się spostrzerzeniami co do naprawy silnika (falowanie obrotów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.