Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka. Kupiłem własnie radyjko do mojej Bumki E36. :D Jest to Panasonic CQ-C1301N. :) Mam pewien problem z podłączeniem +12V, mianowicie chcę, żeby miał stałe zasilanie z aku i jednocześnie reagował na zapłon (wł. i wył.) Jakiemu standardowi podlega fabryczny układ złącza zasilania dla radia ? Dodaję skan z instrukcji obsługi radia. Z góry dzięki. :)

 

http://www.inter-c.pl/~smerfik/standardy.jpg

Opublikowano

masz wszystko łopatologicznie opisane na skanie ......

 

w radiu seryjnym jest dokladnie tak samo - tzn sa 2 zasilania +12v - 1 jest bezposrednio z akumulatora ( min podtrzymuje pamiec ) , 2 podawane po przekreceniu stacyjki - umozliwia wlaczenie radia .......

 

mnie denerwuje to ze musze wlaczyc stacyjke zeby posluchac radia , wiec zazwyczaj pociagam stale zasilanie +12v do obu pinow :cool2:

Opublikowano
mnie denerwuje to ze musze wlaczyc stacyjke zeby posluchac radia , wiec zazwyczaj pociagam stale zasilanie +12v do obu pinow :cool2:

 

Znaczy się korzystasz z trzeciego sposobu przedstawionego na rysunku ? Podłączasz obydwa przewody +12V (stałego i pod zapłon) pod jeden pin ?

 

A tak w ogóle to wiem, że są dwa zasilania, bo inaczej by tego postu nie było. :P

Opublikowano

odpinasz przewod zasilajacy idacy od zaplonu i podpinasz oba z radia do stalego napiecia +12v - nie mozesz polaczyc pezrwodow od zaplonu i stalego- bo np u mnie wtedy swieca kontrolki na desce - czy cos w tym rodzaju

 

to 3 sposob na twoim skanie :cool2:

Opublikowano

witam

czerwono-biały w samochodzie to stały plus i łaczysz go z kablem o napisie batery (podtrzymanie pamieci)

fioletowo-biały w samochodzie to plus po stacyjce i łaczysz go z kablem o napisie ACC (sterowanie załaczaniem radia)

 

w ten sposób uzyskasz efekt taki ze po właczeniu stacyjki w pierwsze połozenie właczy ci sie radio a po wyłaczeniu stacyjki wyłaczy sie radio

 

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

aha - jak to jest w miare mocne radio , i nie kozystasz z zapalniczki samochodowej - to z naiej mozesz pociagnac zasilanie - do zapalniczki mida dosc grobe przewody wiec pradu ci nie braknie :cool2: tylko pamietaj zeby na przewod zalozyc bezpiecznik - np jakw skanie 15A

 

tylko potem poizoluj dokladnie przewody zasilajace - te orginalne ktore zostana :mrgreen:

Opublikowano
Motałem, próbowałem na wszystkie sposoby jakie sie dało te dwie +12 podłączać i udało mi się tylko robić albo stałe zasilanie albo na sam zapłon bez podtrzymywania pamięci. :? Zostawiłem już tą pierwszą opcję. Z dwojga złego już to wole. Przynajmniej radio mnie nie wita godzinami swoimi tekstami jakie ono świetne jest, no i stacje mam zapamiętane. :)
Opublikowano

Zakładam że dlatego kombinujesz bo nie masz oryginalnego złącza w samochodzie do radia....

 

Znajdź miernikiem w złączu pod kierownicą ( jest tam takie w kolorze chyba czarnym w którym są wszystkie potrzebne sygnały; przeznaczone jest ono dla oryginalnej wiązki radia ) napięcie które jest cały czas ( bez kluczyka w stacyjce ) oraz drugie napiecie które pojawia się po przekręceniu stacyjki i podłącz to do radia wg. sposobu 1 czyli ISO.

Ten twój panasonic widze że jest stosunkowo nowym radiem więc powinien być wyposażony w tzw. funkcję "inteligentnego zasilania" czyli radio po przekręceniu kluczyka się załącza a po wyjęciu kluczyka - wyłącza.....czyli standard :wink: ale nawet bez kluczyka radio powinno się dać załączyć przyciskiem włączającym/wyłączającym radio....... z tym że bez przekręconego kluczyka będzie pracowało tylko jakiś czas 30 - 60 min. i wyłączy się aby nie rozładować akumulatora. Oczywiście możesz je uruchomić znowu bez problemu na kolejne 30 - 60 min.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.