Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przy chamowaniu telepie kierownicą przy jezdzie po np. nierównej nawierzchni słychac stuki najprawdopodobniej po prawej stronie z przodu.

popatrzyłem sobie na autko od spodu i zauważyłem że sfożnie są na oko OK.

tarcze hamulcowe i klocki mam nowe

 

zdjąłem gumy ochronne na sfożniach te długie i zauważyłem że na listwie jest luz tzn. szarpałem troche i stukało chrupotało po stronie kierowcy tam gdzie wychodzi końcówka na lewe koło.

Na listwie zauważyłem coś jeszcze że jest tam coś w stylu śruby z zaznaczonymi znakami (na zielono do siebie) podobne ma znaki :?: tak mi sie wydaje że do regulacji może luzów czy coś :? :?:

właśnie o to mi chodzi. co to jest :?: :?:

http://img144.imageshack.us/img144/6194/bmw320listwa0rg.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Luz listwy w maglownicy nie ma wpływu na trzepanie kierownicą przy hamowaniu. Luz ten tworzy się na tulejkach teflonowych i w wyniku wycierania się listwy. Jeżeli spróbujesz zbyt mocno go wykasować (a nigdy nie wykasujesz do końca) to spowoduje to przycinanie się listwy w miejscach, gdzie jest najmniej wytarta, co prowadzi to problemów z kręceniem kierownicą.

Luz u Ciebie może być na końcówkach kierowniczych, ale przede wszystkim sprawdź luzy na drązkach, czyli jabłuszkach bardzo dokładnie. Minimalny luz na nich będzie powodem trzepania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.