Skocz do zawartości

[E46] 320d - Ramiona wycieraczek - jak zdjąć... ??


SIEKIERA_666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pytanie może dość trywialne ale stoję przed problemem wymiany ramion wycieraczek. Niby nic takie go a jednak - po odkręceniu śrub ramiona ani drgną , rusza się cały mechanizm i ciągnąc mocno nie chciałbym czegoś pogiąć lub nie daj boże połamać/urwać. W ramieniu (ramion, ramiona) została tulejka i ma "chyba" zejść wraz z wycieraczką ze śruby - jak jest osadzona na tej śrubie ?? Co od czego próbować oderwać a co popukiwać... dodam ze operowanie narzędziami typu młotek w pobliżu szyby jakoś mnie nie kręci ;)

Może siakiś rysunek poglądowy ...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale rozumiem, że chcesz zdjąć całe ramiona z osi, nie same pióra bo ktoś już Ci odpisał ale chyba źle zrozumiał. Podejrzewam, że korozja zrobiła swoje i będzie problem, jedyne co mi przychodzi do głowy to jakiś środek penetracyjny typu WD40 polać z góry na oś i poczekać. Też miałem problem kiedyś jak jeszcze w E36 chciałem zdjąc ramiona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie ,mogłem zdjac w E36, dopiero zaczeło cos sie luzowac kiedy to raz kladlem pióra z ramionami na szybe a raz to do góry,sprezyna napinajaca powoduje dodatkowe naprezenie i trzyma ramie z piórem na szybie. Samo tym sposobem sie cos ruszyło. w postaci juz potem pionowej z wyczuciem obluzowałem ramie na trzpieniu. Psiknij WD i spróbuj , musza pojść .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ruszałem całą wycieraczką ale coś chyba mam poluzowane bo ruszała się cała śruba od mechanizmu. Nie wiem jak to jest zbudowane od spodu i jak ewentualnie się do tego dobrać...

Demontaż podszybia lub samej osłony z tworzywa... ??

Musiałbym zerknąć na jakiś rysunek poglądowy...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie podobnie ramiona wycieraczek maja luz, niestety cały mechanizm kosztuje około 950zł ale znajomy mechanik obiecał że sie tym zajmnie jak znajde chwile czasu (może dorobimy jakies tulejki), tu macie rysunek jeżeli kogos to interesuje http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AP71&mospid=47665&hg=61&fg=45

a zeby sie dostac i obejrzec jak to wyglada jest kilka minut roboty trzeba odkrecic górną obudowe silnika i obudowe filtra przeciwpyłkowego, jezeli ktos juz zlikwidowal te luzy prosze o pomoc

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z rysunkiem : RYSUNEK : po ściągnięciu osłony 7 i odkręceniu nakrętki 6 wycieraczka ani drgnie. Tulejka nr 5 jest "zapieczona/zrośnięta" ze śrubą na której jest osadzona. Zastanawiająca jest dla mnie nakrętka 15 ?? Jakaś kontra ??

Wielkie dzięki za rysunek - będę miał punkt odniesienia.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odkreceniu nakretki ramię wycieraczki powinno zejsć razem z tulejka tak bylo u mnie, za pomoca tej tulejki mozna regulowac polożenie wycieraczek na szybie wybija sie ja z ramienia i przestawia o zabek lub dwa, mam nadzieje ze to dośc jasno napisałem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.