Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po długich i męczących rozważaniach oraz przeczytaniu wielu wątków na forum kupiłem wreszcie autko...miało być 528i, ale z braku laku padło na 540i. W podjęciu decyzji pomogło mi zdecydowanie to forum...troszkę się obawiałem tej przesiadki na ponad czterolitrowy silnik, ale po przeczytaniu kilku wątków poświęconych temu silnikowi obawy trochę ustąpiły. W rewanżu postanowiłem napisać coś w rodzaju blogu eksploatacyjnego :)

Autko to E39 1997r. 540i Turing M62 z steptronikiem. Przebieg wg komputera to 423000 (wg licznika 200 000 mniej, ale która współczesna bumierka nie jest kręcona ;) )

Zaraz po zakupie wymieniłem świece (NGK) oraz olej w silniku (VALVOLINE MaxLife 5W40 4L). Na oleju zrobiłem już ponad 2500km i sprawdza się podobnie jak w 520i - z czystym sumieniem mogę polecić.

Z części musiałem wymienić: jeża, dyszę spryskiwacza, pompkę spryskiwacza, visco, czujnik prędkości obrotowej wału krzywikowego, silnik wycieraczek przednich, czujnik temperatury zewnętrznej, elementy regulacji reflektora oraz czujnik poziomu napełnienia - lewy.

Z tym czujnikiem wiąże się ciekawa sprawa...mianowicie przy 15l w baku silnik gaśnie, po wymianie czujnika jest lepiej, ale jeszcze zdarza się gaśnięcie, a jeśli przejdzie magiczną ilość 15l, to komputer dostaje wariacji - ilość kilometrów do przejechania skakała od 121 do 154 w górę i w dół. Mechanik powiedział, że to może być wina prawego czujnika...zobaczymy.

Teraz czeka mnie wymiana płynu chłodniczego...po zastanowieniu i przeliczeniu wyszło, że oryginalny koncentrat BMW ma jedną wadę - trzeba dodawać wodę destylowaną, a jedna cholera wie, co w takie bańce wlali ;) Skoro olej Valvoline się sprawdził, to pomyślałem, że i płyn chłodniczy tej samej marki może okazać się równie dobry, więc kupię VALVOLINE MaxLife Coolant.

Auto jest na felgach 18 calowych...i tu jest problem bo te felgi choć piękne i nawet na niespecjalnych oponach jedzie się wzorowo, to na nierównościach dają popalić (opony 235/40 i 255/40), więc postanowiłem na zimę kupić felgi 16 calowe (opony 225/55), a na lato...tu jeszcze zobaczymy...felgi mam kupić z oponami Pirelli P6000 w dobrym stanie (6mm), więc zobaczę jak będą się sprawować latem...do końca sezony jeszcze trochę czasu jest. Kupując felgi trzeba zwrócić uwagę na szerokość piasty...tu 74mm.

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Delicja :!: :D Ja kiedys jechalem po diesla i nie zaluje :!:

 

Sprawdz jak zachowuje sie wisco, ja kupilem oryginalne BEHR'a i niestety nie dzialalo odrazu tak jak powinno, trzeba bylo je podregulowac. Sprawdzaj temperature silnika testem nr. 7, gdy bedzie 108* w cieply dzien, to przy ruszaniu MUSISZ uslyszec "wichure" pod maska.

 

Pamietaj, zeby sprawdzic stan oleju w skrzyni biegow :!: :!: :!:

 

Sprawdz czy nie pali oleju, bo nie powinien palic wogole niezaleznie od stylu jazdy (bez idiotyzmow typu katowanie na zimnym).

 

Koleczka 16'' to swietny wybor dla tego auta, wyglada wtedy niepozornie :wink: i... im mniejszy promien kola tym lepsze przyspieszenie ;)

 

ps. Musze Cie rozczarowac, bo nie kazda jest krecona :wink: , ale pewnie jest ich malo.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Właśnie kupiłem płyn do chłodnicy, następna w kolejności jest wymiana oleju w skrzyni - do mojej jest zdaje się Esso. W październiku chcę wymienić płyn hamulcowy. Nie mogę wszystkiego na raz, bo muszę wymienić jeszcze parę rzeczy w 520, a pensja belfra nie daje komfortu wydawania ;)

Visco kupiłem oryginalne - BEHR'a.

Po przejechaniu 2500km olej ma stan z momentu zmiany.

Z felgami 16" jest ten problem, że ciężko kupić dobre opony szersze niż 225 (letnie). 235 robi niewiele firm i żadna z preferowanych przeze mnie.

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Spalanie oleju - pieknie :!:

Stan oleju w skrzyni biegow trzeba sprawdzac jak czasami szarpie. W hurtowni olejow Esso w Poznaniu kupilem 20L za ok 700zl.

Oryginalnie sa 225, ale skoro kusi Cie 235... ;) Jeszcze jakie oponki preferujesz? Teraz tez chce cos letniego, nowego zakupic i waham sie pomiedzy wyprobowanym juz, mieciutkim Michalinem a podobno twardym Bridgistonem.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Z felgami 16" jest ten problem, że ciężko kupić dobre opony szersze niż 225 (letnie). 235 robi niewiele firm i żadna z preferowanych przeze mnie.

Jeśłi chcesz na lato taki rozmiar gumy (225-235) to może spróbuj poszukać felg 17-tek. Ja jeżdżę na 17-tkach latem i dają radę. Na zawieszeniu u mnie m-technik II nie powodują bólu tyłka i wypadania plomb z zębów. Oczywiście - jak wycedzisz w większą dziurę to poczujesz dlatego trzeba uważać ale nie ma aż tak wielkiej różnicy między 16" a 17" (16' mam na zimę w rozmiarze 215). Latem założone 235/45/17 przód oraz 255/40/17 tył.

Pzdr.

Opublikowano

Obecnie na 18" mam z przodu 235/40 i z tyłu 255/40...ale to nie na nasze drogi. Jeśli sprawdzą się zamówione 16", to może zostaną również na lata, a na pewno na zimę. Jeśli nie, to będą 17", ale to decyzja na "za rok".

Z opon letnich preferuję Nokiany. Na 520 mam Nokian Z 225/60. Dobrze spisywały się Bridgestony Turanza. Na zimę wyłącznie Good Yeary lub Nokiany. Letnie Nokiany są trochę miękkie, ale na niskich profilach to nie problem, natomiast w deszczu są po prostu rewelacyjne.

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest pierwsza pozytywna opinia o Nokianach, ktora slysze... Zastanawia mnie jednak cena tych opon, bo sa bardzo tanie. Mam nadzieje, ze niczym nie ryzykujesz... :roll:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Na Nokianach Z przejechałem już ponad 20 000 i mam o nich jak najlepszą opinię dla rozmiaru 225/60 na 520i. Z opiniami w necie jest ten problem, że często oceny dotyczą różnych rozmiarów, do różnych aut, o różnej charakterystyce zawieszenia...i to, co na jednym aucie jest do bani, na drugim spisuje się dobrze, a na innym bardzo dobrze :D Dlatego czytając opinie np na opony.com.pl szukam wyłącznie tych z BMW i rozmiaru szukanego.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Ja w swoich zimówkach mam na przód Nokiany (dedykowane właśnie na przednią oś) a na tył asymetryczne Continentale - przyznam, że spisuje się ten zestaw bardzo dobrze :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.