Skocz do zawartości

Zagadkowy problem z układem kierowniczym.


black_fort

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem jest taki, że:

1. Przy większej prędkości wyczuwam drgania kierownicy (zbieżność robiona) i drgania te są spowodowane tym, co piszę poniżej.

2. Jadąc na nierównościach kierownica powinna w zasadzie pozostawać na swoim miejscu a sama skręca i drga czując bardzo każdą nierówność w rękach, po prostu reaguje na każdą nierówność na drodze nawet jak się bardzo powoli jedzie, a nie powinno tak być ze wspomaganiem, trudno mi to opisać ale na przykład jak jedną stroną jestem na krawężniku to kierownica też skręca. Nie da się w sumie prowadzić 1 ręką bo jak najeżdżam na przykład na dziurę nawet powoli to kierownica też od razu czuję tą dziurę i skręca( w innych samochodach tego się nie czuje wszystkiego)

Nadmieniam, iż wymieniłem wszystkie końcówki wahaczy z przodu i łączniki stabilizatora.

Co to może być,. bardzo to uprzykrza jazdę, a nie wiem co mam wymienić, żeby było ok nie chcę wymieniać wszystkich części..

Proszę pomóżcie forumowicze Wink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wyglada na pompe wspomagania...zbyt niskie cisnienie...lub przekladnia kierownicza w ukladnie hydraulicznym jest zabrudzona i nie chodzi rowno i plynnie

 

Wymiana plynu wspomagania powinna pomoc..

 

ale sprawdz najpierw opony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

black_fort

...wymieniłem wszystkie końcówki wachaczy z przodu...???

 

co masz na myśli bo końcówki wachaczy raczej nie istnieją.

Bardziej, tuleje metalowo-gumowe i swoznie szt 2 na wachacz.

I jesli to nie pompa jak pisze wyżej kolega, stawiam na swoznie lub tuleje jesli nie wymieniałeś których z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam bme z motorem m43 ale moze ci to cos nasunie gdzie twi przyczyna. wymniena plynu nic moze nie pomuc ja u siebie rozbieralem pompe juz chyba z 10 arazy tam w srobku jest taki zaworek on reguluje cisnienie ale tez nie do konca z tylu tego zaworku jest srubka na klucz 11 i sa tam podkladki na niej iii czym wiecej podkladek tym mniejsze cisnienie a jm mniej tym wieksze i sprezyna pod calym zaworkiem mozna ja troszka rosciagnac olej ja lalem mobila atfa ale to kiszka mimo takich samych parametrow jak olej castrola nie jest to samo ja polecam castrola atf DIII w skrzyni castrol jest super a mobil do bani to samo ze wspomaganiem a sprawdz czy pompa wogule podaje olej uruchom silnik i odkrec korek ze zbiorniczka oleju i zobacz czy go miesza w nim powinno byc dosc duze mieszanie ja u siebie czyscilem uklad nafta do oleju wlalem okolo 200ml nafty i tak jezdzilem przez dwa tygodnie pozniej cztery wyniny oleju takiego za 14zl i czyszczenie zbiorniczka na blysk wywalilem filtr szczelinowy pod nim jest kupe syfu i teraz castrol wiem 1l jest dosc drogi ja placilem 46zl i to chyba w zasadzie wszystko pozdrawiam
jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

black_fort

...wymieniłem wszystkie końcówki wachaczy z przodu...???

 

co masz na myśli bo końcówki wachaczy raczej nie istnieją.

.

 

No tak.. źle ująłem, wymieniałem 4 swożnie w przednich wahaczach i łączniki stabilizatora ;)

 

Jutro płuczę układ wspomagania i zmieniam olej to się okaże..

 

A no i zobaczę czy pompa podaje olej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem świeżo po płukaniu układu wspomagania i zalaniu świeżym olejem. Trzeba było płukać aż 3 razy, zanim olej pozostał w takim kolorze w jakim był wlany. a to co się wylało za pierwszym razem to nie przypominało oleju w ogóle... :shock:

Po wymianie mogę w sumie stwierdzić, że to była główna przyczyna tych dolegliwości.

Tyle, że po wymianie pompa zaczęła się odzywać i to dosyć głośno, bardzo głośno przy każdym ruszeniu kierownicą.

I teraz pytanie dlaczego tak się stało, zaznaczam, iż przed wymianą i na tym starym czarnym "oleju" w ogóle nie słyszałem pompy.

Więc dlaczego teraz ją słychać??

Proszę o jakieś sugestie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.