Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio pojawił się u mnie bardzo denerwujący problem z silnikiem M52B28, z którym nie mogę sobie poradzić.

Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok, na gorącym (nie zawsze) silnik czasami przerywa. Jest to zawsze jedno szarpnięcie, nie ma znaczenia czy przyspieszam czy jadę ze stałą prędkością, raz szarpnie i jedzie dalej ale gdy ta przerwa w pracy silnika pojawi się na obrotach jałowych np. na skrzyżowaniu to silnik gaśnie po czym zapalam bez większych problemów.

Byłem już na diagnozie komputerowej i nic nie pokazało. Powiedzieli ze trzeba zostawić samochód na cały dzień :mad2: ,a to może mnie dużo kosztować bez gwarancji że znajdą przyczynę. Pozatym problem w tym że to przerywanie nie pojawia się zawsze. Zaobserwowałem ostatnio że problem pojawia sie gdy robi się ciepło tz tak powyżej 20 stopni problem sie pojawia, w chłodniejsze dni nie. Ale to może być tylko przypadek.

Czy ktoś spotkał sie z czymś podobnym? Ma ktoś jakiś pomysł?

:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też dochodzę do wniosku że silniki serii m50xx i m52xx są podatne na pogodę a zwłaszcza na temp. zew. Ale co ci poradzić to nie wiem. Temat już przerabiany był wg mnie kilka razy więc może poczytaj np tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=107893&start=75

 

pozdro

Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedzi, mam nadzieje ze któraś z rad będzie trafna i mój problem zniknie. Jak rozwiąże problem to dam znać co to było.

 

Dodam jeszcze, że ostatnio przy zapalaniu zimnego silnika dziwnie nim zatrzęsie przy samym rozruchu, czego wcześniej nie było

:)
Opublikowano

Problem rozwiązany ! :D Po podłączenia do komputera GT1 w innym warsztacie okazało sie że to czujnik położenia wału korbowego. Mała uwaga dla tych co chcą sami wymieniać ten czujnik - po zamontowaniu należy go zaadaptować uruchamiając odpowiednią zakładkę w GT1. W instrukcji montażu tego czujnika też piszą że może to wykonywać tylko wykwalifokowany personel (zaraz sie jakiś niedowiarek rozśmieje;)

Jeszcze raz dzięki za pomoc i pozdrawiam.

:)
Opublikowano
Problem rozwiązany ! :D Po podłączenia do komputera GT1 w innym warsztacie okazało sie że to czujnik położenia wału korbowego. Mała uwaga dla tych co chcą sami wymieniać ten czujnik - po zamontowaniu należy go zaadaptować uruchamiając odpowiednią zakładkę w GT1. W instrukcji montażu tego czujnika też piszą że może to wykonywać tylko wykwalifokowany personel (zaraz sie jakiś niedowiarek rozśmieje;)

Jeszcze raz dzięki za pomoc i pozdrawiam.

 

 

W M52 B20 wymieniałem taki czujnik i nie musiałem nic adaptować, skasowałem tylko błąd i auto śmiga jak żyleta.

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
Nie wiem dokładnie o co w tym chodzi ale przy mnie to robił i jest w programie GT1 taka opcja. Na końcu wyskakuje okienko adaptacja zakończona (po niemiecku) i według tego programu dopiero wtedy wszystko jest ok.
:)
Opublikowano

Adaptacja nie jest konieczna, ale jak możemy to zrobić w jednej cenie i komputerowo, to jak najbardziej wskazana.

 

A czemu ktoś spyta skoro wiadomo że nowy element sam się adoptuje..?

Tak, sam się adoptuje ale to że skasujesz błędne ustawienia w sterowniku może nie wystarczyć do satysfakcjonującej nas pracy silnika.

Silnik będzie pracował o niebo lepiej ale może też wracać co pewien czas do poprzednich nawyków z pamieci ROM ( EPROM ) sterownika ( są dwie, podreczna RAM, stała ROM ).

Pamięć RAM kasuje się po odłączeniu zasilania sterownika a pamięć ROM nie.

I dlatego warto zrobić adaptacje, czyli nauczyć sterownik do pracy z nowym urzadzeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.