Skocz do zawartości

sedan zamiana na kombi czy warto? i jaki silnik wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam okazję sprzedać swoję E36 316 sedan z 91 roku za 8 tys. jednak autko jest w takim dobrym stanie, że zastanawiam się czy warto pozbywać się go. Męczy mnie jednak to aby zmienić na młodszy model i w dodatku na Touring tak z roku 96-97 bo można kupić już takie w granicach 13 tys. jednak mam pytanie do użytkowników tego modelu gdyż zastanawiam się nad silnikami bo widzę diesle o pojemności poniżej 2 litrów albo 2 litrową benzynę. ile pali taki diesel i czy te silniki mają jakieś poważne wady? mój obecny silnik to 1.6 z gazem i koszt 100km to około 20zł. Ewentualnie myślę nad silnikiem 1.8 M43 Czy warto zamieniać sedana na Touringa?

Opublikowano

Z doświadczenia powiem Ci dwie rzeczy. 1.8 do Touringa to za mało aczkolwiek pewnie posiadacze 1.8 w kombi powiedzą że nie ma tragedii. Co do diesla to już bardziej popularne niż to co powiedziałem przed chwilą - mianowicie - diesel w e36 nie jest jakąś bardzo udaną konstrukcją i w 80% ludzie narzekają. Nie mówiąc już o tym jak to brzmi. Jeżeli będzie możliwość weź 2 lub większą benzynę, ew. jeżeli ni jesteś przeciwnikiem to z jakąś dobrą sekwencją (ja np. nie lubie lpg ale jak bedzie jakas dobra sekwencja to bedzie to jezdzic).

 

Co do samego problemu z tym czy sprzedać czy nie to musisz sam podjąć decyzję. Dobrze ze zdajesz sobie sprawe ze tak czy tak do kombi musisz dolozyc, bo znam kilku takich ca by sie upierali ze kupia ladnego Touringa za 8 klocków.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mój kolega zminił moja bunie sedana na swoja touringa z tymze 2.8 z gazem i gazu pali mu w mieście około 15 liitrów * 1,60 = 24zł na 100km a w trasie do 11 jak sie nie jedzie powyzej 140-150km/h

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Opublikowano

Też myślę nad zamianą mojego grzechotnika na e36 touring z tym, że ja postanowiłem postawić na silnik 2.0 jednak 1.8 mimo, że m43 może okazać sie troszkę zamało. Teraz w E30 kombiaku z bocianem pod maską o pojemności 1,8 z lpg II generacji jest ok jak śmigam do pracy i spowrotem, jednak w dłuższych trasach Kielce -> Gdańsk czy Szczecin czasem są sytuacje gdy brakuej paru kucyków i Nm na kole

 

Co do ropniaczków nie powiem nic na ten temat bo nie miałem z nimi do czynienia, więc niech się wypowie ktoś kto śmiga tym na codzień

Opublikowano

Witam

Ja mam e36 touring 1.8 bez gazu.

Samochód mam pół roku i p[rzejechałem z 10 tys km, po tym czasie musze powiedzieć ze jak kupować to tylko R6 z gazem, 1.8 to za mało dla tego samochodu zwłaszcza z klimatyzacją.

W diesla bym się niepchał, za mała moc, większe koszty utrzymania, a mocna benzyna z gazem wyjdzie podobnie cenowo jeśli chodzi o koszt przejechania 100km, w zapas mocy dalej pozostaje.

Pozdrawiam

Opublikowano
Właśnie cały czas się zastanawiam i faktycznie chyba zdecyduję się na 2.0 w benzynce bo jak to mówią znajomi ,BMW zaczyna sie od 2 litrów..... a do tego założę LPG. Na co zwracać uwagę przy kupnie E36 touring? napewno wiem, że rdza bierze klapę tylną przy szybie i tylne drzwi co do zawieszenia to problemu nie ma bo wyczuję wszystko w kilka minut.
Opublikowano
Wycieki skrzynia, silnik , most. Jak z szyberdachem to czy tapicerka pod nogami kierowcy i pasazera nie jest wilgotna. Jak rozbujasz autko to czy nie ciągnie w którąś ze stron , przyhamuj pożądnie na prostej drodze też powinno iść prosto w czasie hamowania. Na stronie http://bmwfans.info/ po wpisaniu ostatnich 7 znaków z numeru budy wyskoczy ci co to za autko jest czyli Typ/Silnik/skrzynia/rok i miesiąc produkcji. Bedziesz wiedzial czy nie było jakiegoś swapa lub czegoś w tym rodzaju. A reszta jak w innych autkach czyli pasowanie elementów , lakier itd
Opublikowano
Właśnie cały czas się zastanawiam i faktycznie chyba zdecyduję się na 2.0 w benzynce bo jak to mówią znajomi ,BMW zaczyna sie od 2 litrów..... a do tego założę LPG. Na co zwracać uwagę przy kupnie E36 touring? napewno wiem, że rdza bierze klapę tylną przy szybie i tylne drzwi co do zawieszenia to problemu nie ma bo wyczuję wszystko w kilka minut.
klapa pod szybą faktycznie rdzewieje jednak przynajmniej u mnie są drobne ślady.Radzę zwrócić uwagę na plastiki w bagażniku bo po jakimś czasie zaczynaja skrzypieć i troche to denerwuje a znalezienie przyczyny czasem jest dosyć trudne.Zwróć uwagę na sprężyny,jak ktoś woził coś oprócz powietrza w bagażniku to mogą być popękane.Poza tym silnik 2.0 spisuje się nadzwyczaj dobrze w touringu,i nie masz aż takiej tragedii ze spalaniem.Ja jeżdżę tylko na pb i jest gitara.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Ja mam 1.6 z sekwencją i nie narzekam. Fajnie chodzi, aczkolwiek czasem więcej mocy przydałoby się. Jeśli chodzi o gaz to tylko i wyłącznie sekwencja! Jak będziesz brał E36 to chyba najrozsądniej z motorem 2.0 mimo wszystko. Ja będę za jakiś czas zmieniał na E46 320d 150KM (to juz inna bajka).

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano

jakbym teraz kupowal e36 to tylko 2.8 i gazowal a patrzec musisz na to czy nie byl bity bo niestety wiekszosc e36 jest po wypadku lub

kolizji i dobrze by bylo albo jechac z wlascicielem na serwis albo kupic manometr i zmienierzyc kompresje przed kupnem wyglad swiec i kompresja powiedza jak sie silnik trzyma

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.