Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wpis został usunięty z tasiemca o INPA i założony jako nowy temat.

 

Chciałbym skonsultować logi z mojego autka. Wydaje mi się, że w trakcie pracy silnika wypada zapłon, gubi iskrę. Co jakiś czas lekko zatrzęsie budą.

W sterowniku silnika nie ma żadnych błędów. Ciśnienie w cylindrach od 12 - 13 bar. Świece nowe, kable NGK- przebieg ok 12 tyś.

Samochód to 318i M40 '93.

 

Na czerwono zaznaczyłem zagadkowe wartości :)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.resmoto.com/318i_2.JPG

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.resmoto.com/318i_4.JPG

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano

pierwsza zagadkowa wartość to kąt wyprzedania zapłonu została przekroczona wartość graniczna

 

i teraz moje pytania:

 

 

 

-czy podana wartość zmienia się wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika i jego obciążenia???

 

co do drugiej wartości "adaptionvalue tev" TEV - evaporative purge control chodzi o przekroczenie wartości adaptacyjnej kontroli emisji spalin o ile się nie mylę

 

jeśli dme nie sypie błędami należałoby skasować wartości wyuczone sterownika dme"adaptacje" i "nauczyć auto jeździć od nowa" (temat kasowania opisany w dziale zrób to sam gotowe recepty)

 

i po tych operacjach zobaczyć czy coś się zmieni

 

i jeszcze jedno jak przebiega odczyt z sondy lambda podczas pracy silnika (auto nagrzane do temp. roboczej zrobić odczyt na wolnych obrotach po czym zrobić odczyt przy około 3 tyś obr/min przy czym należny obserwować przebieg wartości napięcia "lambdasensor voltage" napięcia powinno falować "sinusoida" w zakresie od 0 do 1 V

Opublikowano

Dzięki sebek2407 za pomoc i konsultacje. Ostatnio jestem dość zabiegany i nie miałem czasu zrobić logów na obciążeniu. Ale w końcu to zrobię i porównam wyniki, jak również przy temperaturze roboczej.

 

Co do

wartości "adaptionvalue tev" TEV
to faktycznie mogłem autko źle "nauczyć jazdy", bo ostatnio wymieniałem akumulator i dość szybko zabrałem się do jazdy.

 

Chętnie jeszcze kogoś posłucham

 

Pozdro

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Widzę, ze udało Ci się pomyślnie skomunikować INPę z M40tką. Jak tego dokonałeś krok po kroku, bo mi sie nie udaje mimo postepowania zgodnego z instrukcjami? Skad wziąłeś plik ediabas.ini i jakiej wersji INPY użyłeś? Który silnik wybrałeś z bazy INPy ? U mnie nie moge nawiązać komunikacji tylko chwilę pomyśli i błąd: DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED. Wogole nie pojawiaja się na dzień dobry kontrolki, że jest zapłon czy jakiekolwiek napiecie na aku. Interfejs działa poprawnie z E39 wiec coś nie tak z moim autem albo konfiguracją...Może port COM ma jakies niestandardowe ustawienia? Mam jakąś instrukcje, ale nie ma możliwości skopiowania tekstu z PDFa, zeby podmienić o w pliku *.INI :evil:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.