Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problemy z nadmuchem powietrza w kabinie takie jak

 

- calkowity brak nadmuchu

- wiatrak caly czas pracujacy na wysokim biegu

- dmuchawa nieoczekiwanie zmieniajaca sile nadmuchu lub

- dmuchawa nie "sluchajaca" sie ustawien klimatyzacji

 

spowodowane sa naczesciej awaria stopnia koncowego czyli

regulatora silnika dmuchawy zwanego tez "grzebieniem".

 

Wymiana elementu (nowy - ASO ok. 500PLN, uzywany juz od 150 - uwaga

nalezy dobrac zaleznie czy klima jest manualna czy automatyczna)

jest prosta i zajmuje najwyzej 10 minut.

 

 

1. WYLACZYC zaplon i najlepiej wyjac kluczyk ze stacyjki

2. Zdemontowac oslone tapicerska po prawej stronie tunelu srodkowego

(jedna srubka a nastepnie zsunac ja w kierunku tylu samochodu - nie

ciagnac na sile bo urwanych zaczepow nie daje sie naprawic)

3. Zdemontowac oslone pod schowkiem - plastik po prostu pociagnac

mocno do siebie, wyjdzie z zatrzaskow

4. W tunelu srodkowym na wysokosci schowka (dobrze poswiecic

sobie latarka) widac bedzie 5- pinowe zlacze, trzy kable grube i

dwa ciensze, brazowy, czerwony,zielony - tyle powinno byc widac

 

5. Zlacze wiazki przewodow trzeba scisnac i wyjac z modulu

6. U dolu modulu jest plastikowy zatrzask ktory nalezy nacisnac

w kierunku podlogi samochodu i pociagnac modul w kierunku

drzwi pasazera.

 

Montaz w kolejnosci odwrotnej, nalezy sprawdzic czy piankowa uszczelka

przyklejona do nowego regulatora jest w nalezytym stanie i umiescic

modul w otworze dmuchawy, dbajac o jego odpowiednie ulozenie.

Modul powinien "wkliknac" na miejscu co oznacza ze zostal prawidlowo

zamontowany.

 

Nastepnie wlozyc koncowke zlacza i wcisnac az do klikniecia. Przed montazem tapicerki i oslony pod schowkiem przekrecic kluczyk do

pozycji 2 i sprawdzic czy dmuchawa prawidlowo reaguje na sygnaly

z modulu klimatyzacji, nastepnie zmontowac pozostale elementy wnetrza.

 

Za pierwszym razem zajelo mi 30 min za drugim z 15 a ostatnio juz tylko 5:)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam Mam podobny problem U mnie objawia sie to tym że raz jest nadmuch a raz go nie ma. Czytałem wiele postów i szukałem ale nikt podobnego problemu nie ma jedynie tylko ten post spasował do mojego problemu ale pytanie jest nastepujace czy w e36 tez jest taki regulator nadmuchu A i nie wiem czy to cos ma wspólnego ale jak ustawiam regulator w pozycji 1 lub 4 to jakby cos zaczynalo wiac ale bardzo słabo i sprawdzałem silniczek nadmuchu, jak również prąd czy dochodzi do silniczka i wszystko OK Wczoraj np pracował sobie na 1 a jak chciałem podkręcic to zdechło i tyle sie nacieszyłem dmuchawą. Za jakiekolwiek wskazówki wielkie dzięki :modlitwa:
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.