Skocz do zawartości

320d 2000r. kontrolka oleju (chyba M47)


hubert_krc

Rekomendowane odpowiedzi

Po przekreceniu stacyji zapala się czerwna lampka oleju - to normalne

Po odpaleniu czasami, czerwona zapala się na pomarańczowo świecie pare sekund i gaśnie

Zapala sie nie zawsze, wydaje mi się że częściej na zimnym silniku,

 

Czy to coś groźnego czy normalna sytuacja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był o tym ostatnio spory wątek, wyszło na to, że akurat w M47 kontrolka świecąca na żółto nie jest sytuacją normalną i najpewniej wskazuje zepsuty czujnik poziomu oleju. Oczywiście przy założeniu, że poziom oleju jest ok. Można z tym jeździć. Koszt nowego Meyle to coś 250 zł o ile dobrze pamiętam. Ori w Aso to ok. 400 zł. Do wymiany trzeba zlać cały olej, więc najlepiej poczekać z naprawą do serwisu olejowego.

 

Podobno zalanie auta gorszym olejem lub jakiś filtr egzotyk (f. oleju oczywiście) również może powodować błąd żółtej kontrolki, a po wymianie błąd lubi zniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tak jak kolega wyrzej napisał na poczatek sprawdz stan olej juz bedzie wszystko ok tzn cze padl Ci czujnik jest to czesty przypadek w e46

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem poziom oleju i jest troszkę pnad max, może to ta przyczyna

 

Tak przy okazji - nie powinno się nigdy wlewać oleju ponad max poziom, bo może to być niebezpieczne dla silnika...

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musisz odkręcac korka.

Rozgrzej trochę olej, wyłącz silnik, weź strzykawkę 50 ml, wężyk poliuretanowy, wyciągnij bagnet wsadź wężyk w rurkę od bagnetu i zassij strzykawką, powtórz czynnośc ze 3 lub 4 razy, wsadź spowrotem bagnet i sprawdź po kilkunastu minutach poziom, w razie potrzeby powtórz czynnośc.

Pozdro

sex, drugs and BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musisz odkręcac korka.

Rozgrzej trochę olej, wyłącz silnik, weź strzykawkę 50 ml, wężyk poliuretanowy, wyciągnij bagnet wsadź wężyk w rurkę od bagnetu i zassij strzykawką, powtórz czynność ze 3 lub 4 razy, wsadź spowrotem bagnet i sprawdź po kilkunastu minutach poziom, w razie potrzeby powtórz czynnośc.

Pozdro

o taki sposób mi właśnie chodziło :D dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlałem olej, znaczy zassałem strzykawką było 800ml za dużo :duh: teraz na zimnym jest ok 3mm poniżej max, na ciepłym rozchlapanym 3mm ponad minimum

 

co do kontrolki nadal się zapala po odpaleniu na parę sekund ale nie zawsze, podczas jazdy nie zapala się w ogóle, może jednak to norma ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz żadnych tajemniczych stuków przed i po zgaśnięciu kontrolki, to najlepiej poczekaj do wymiany oleju. Ew. zajedź na kompa i będziesz przynajmniej pewny co się stało i czy można z tym póki co jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.